Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 4 oktober 2010

Av Sigge Svamphund - 4 oktober 2010 18:37

I dag har det skett ett under!

Jag har haft helledigt från svamphundsjobbet.

Men massor med annat att pyssla med,

Visste att människovalpen Oliver längtade efter mej så jag och matte åkte dit.

  

Jag tog med mej både Oliver och Adam till det där skojiga Djurgår´n.

Här är vi på väg dit.

  

Koppeltränade Oliver en stund. Jodå, han går riktigt bra i koppel.

Ett par träningstillfällen till så kommer han att gå perfekt.

  

Massor med skoj bus blev det. Här har Oliver hittat en bra pinne till mej.

Den hade vi mycket skoj med.

  

Hade självklart kurser med Adam också.

Snart är han pinnkastningsexpert.

  

Bara att inse att vintern närmar sej.

Det växte nämligen korvbuskar på två ställen på Djurgår´n.

De brukar bara växa på vintern.

Det är bra när Oliver är med för då behöver jag inte hoppa efter korven.

Han plockar ner dom och matar mej.

  

Sen visade Oliver oanade talanger.

Här har han hittat nåt.

  

Titta han hittade svampar!!

Kan nog träna honom i svampsök tror jag.

Fast de han hittade var spindelskivlingar så det var ingen användbar svamp.

Men jag ska nog träna upp honom i att hitta matsvampar.

  

Sen skulle det letas efter ekollon tyckte Oliver. Ganska trist sysselsättning så jag

tränade lite mer med Adam.

  

Men det tar på människovalpar att vara på kurs hos mej. Adam han somnade och det

gjorde kamerabatteriet också.

Klantmatte hade självklart inte andra med sej så det blev inte fler bilder idag.

Bara för det så kom det en jättesöt cockerspanielbrud.

Jag försökte smöra för henne, men hon var mer intresserad av Oliver!

Var hemma hos människovalparna och buisade en stund. Sen skulle jag vidare.

Hamnade hos mattes föräldrar.

Blev bjuden på god lunch och slappade ett tag medan matte hjälpte sin mamma

med saker hon inte kan göra eftersom det är gipsad fot och kryckor.

Så åkte jag med matte och passade bilen medan hon handlade tråkmat.

Tillbaka till mattes föräldrar med tråkmat som de skulle ha.

Sov bort en stund medan människorna fikade.

Sen skulle jag åka hem.

Men råkade ut för passa bilen medan matte var och köpte ny reflexväst till

mej.

Nästa vecka är ju stora tråkveckan och ska jag sticka ut nosen i skogen

så är det reflexväst som gäller.

Passerade bara mitt hemma och hamnade hos ett par av mina bästa

människovänner.

Mycket trevligt för jag blev bjuden på korv och passade på att busa en massa.

Matte fick en stor kasse med äpplen.

Nu är jag en välidgt trött hund efter denna lediga dag.

I morgon ska jag ha en vanlig jobbardag så jag inte blir så utmattad.

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards