Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 14 oktober 2010

Av Sigge Svamphund - 14 oktober 2010 18:03

I morse så släpades jag ut i hälsovådligt regn.

Äckligt, tänkte sova bort resten av dagen i min fåtölj.

Men hälsovådliga regnet upphörde lika fort igen så jag kunde få min långa

skogsrunda.

Blev Gröna männenskogen idag också.

Den är jättestor och det finns massor med olika vägar, bra när jag bara kan vara i den pga alla jägare.

Lugnt var det också inte en Grön man i sikte.

  

För säkerhets skull så kollade jag några jakttorn, men de var tomma på jägare.

Inga Gröna män och inga jägare alltså kunde jag i lugn och ro passera alla

gröna hus.

  

Vid ett av de gröna husen så gjorde jag mitt hemliga fynd.

Här har jag precis hittat det.

  

Kolla jag hittade en hemlig handske!!!!!!

Säkert nån av Gröna männen eller deras knäppa skyddsvakter som tappat den.

Jag la självklart beslag på den och roade mej ordentligt med den.

Sen gömde jag den så jag kan använda den igen och Gröna männen inte hittar

sin hemliga handske.

Kände mej väldigt nöjd.

Fick gå vägar som jag inte gått på flera månader så jag hade en hel del att

pyssla med.

  

Funderade på en ny hobby.

Rörrullning.

Men efter att ha testat så kom jag fram till att tunnrullning är roligare.

Fast ok blir det tunnbrist så kan jag väl rulla rör i brist på bättre.

Självklart så blev det en hel del svamphundsjobb också.

  

Hittade några spagropar.

Men reflexvästen är ivägen när jag ska göra mina pälsinpackningar.

De blir inte så bra som jag vill ha dem.

Men jag får inte vara i skogen utan den nu, ingen reflexväst är lika med ingen skog.

  

Efter att ha gått långt så passerade jag ett hus där jag tänkte leta fynd.

Skitmatte förbjöd mej att leta fynd.

  

Nu är det läskigt.

Jag har kommit till komonstrens hemska hundfällor.

Enligt matte så har komonstren gått hem till sitt monsterhus så jag kunde fortsätta.

Vägrar att sätta tassarna på hundfällan, som enligt matte heter färister och är

till för att komonstren inte ska rymma.

Skitsnack!

De finns bara för att komonstren ska kunna fånga in oskyldiga hundar!

Gjorde som jag brukar kröp i diket och kom förbi hundfällan.  

Har nått Komonstersjön.

Jag står och smyger i vassen.

Var tvungen att kolla så det inte var nåt komonster i sjön.

  

Inga kvarglömda monster så jag kunde simma.

Väldigt skönt och sjön som jag inte badat i sen i våras var lika simvänlig som

alltid.

Badade mycket.

  

Efter att ha tagit mej förbi ytterligare en hundfälla så kom jag till nästa hus.

Där brukar jag kunna rulla tunna.

Gick inte idag för den var alldeles full med vatten.

Det där huset påstår matte att hon vill bo i.

Långt bort i skogen med utsikt över Komonstersjön.

Flyttar hon dit så tänker jag skaffa mej ett annat hem.

Tänker inte alls ha komonster som grannar!!!!

Fortsatte med mitt svamphundsjobbande.

Men det började blåsa alldeles väldigt mycket så matte tyckte inte att vi skulle

vara kvar i skogen.

Hon vill inte ha träd i skallen.

  

På väg mot min bil så jobbade jag lite med att flytta på felplacerade små

tandpetare.

Ska vara ordning i mina skogar.

När vi närmade oss gröna husen så var Gröna männen där.

Men jag och matte gick uppe i skogen för att slippa träffa dom.

Då var det mattes tur att se nåt som hon tycker är synd att hon inte vågade ta

bild på.

Griniga skyddsvakterna kommer från ett välkänt vaktbolag som börjar på S.

I dag tog de verkligen sitt uppdrag på allvar.

En sån där gringubbe bar på en micro medan fyra andra gick runt honom som om

han var ute med kronjuvelerna!

Micron var säkert extra hemlig, men fota vågade inte matte för vi var upptäckta.

Hörde hur de sa nåt om person med hund i skogen.

Ja, ja vi syns bra med våra reflexvästar.

Resten av dagen har jag fördrivit med just ingenting.

Var ute på en stormig tråkpromenad på eftermiddan bara.


Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards