Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 11 oktober 2010

Av Sigge Svamphund - 11 oktober 2010 18:17

Jaha, idag började stora tråkveckan.

Alltså skogen fylls av en massa jägare ochjag kan knappt sticka nosen i skogen.

När jag var ute för min morgontoalett så hördes det skott från min lilla närmaste skog.

  

Om jag sätter den här skylten på de vägar som leder in i alla mina skogar, undrar

om det blir jägarfritt då?

Fast jag har haft en bra dag i alla fall.

Efter lite funderande kom matte på att hon visste en skog vid Malmköping som är

garanterat jägarfri.

Alltså åkte vi dit.

Trevligt med skog som jag inte varit i på minst ett par år.

  

Fanns mycket intressant att kolla på.

Jobbade faktiskt en del som svamphund också.

  

I Malmköping finns det en slalombacke.

Man ser hur långt som helst.

Sjön som syns har jag badat i många gånger, men idag blev jag blåst på bad.

  

Fanns gott om bra med pinnar i den skogen.

Gick en ganska lång runda där.

Av bara farten så blev det en sväng inne i Malmköping också.

  

Det var kallt i natt och fortfarande mitt på dagen så såg det ut så här på

skuggiga ställen.

Usch, tänk om onödiga isen tänker komma nu?

Så var det dags att åka hem trodde jag.

Men matte körde förbi där hon brukar svänga.

Så hände detta.

  

Ett under har skett!!!!!

Matte bromsar och svänger där hon inte gjort det på flera hundra år!!

  

Jag vill in och det på en gång!!!!

Slöa människor som aldrig kan öppna.

  

Finns bara ett ord.

ÄNTLIGEN GIAH!!!!!!!!!!!!!!!!!

Vi har inte träffats på minst trehundra år eller så.

Jag blev överlycklig och Giah blev det också.

  

Otrohetsresultatet Alyza kom också ut och umgicks med mej.

Eller hon stal allt jag hade i munnen, ett tydligt arv från Giah för hon gör ju

likadant.

  

Fast har har jag stulit tillbaka repet som hon stulit från mej.

Så skulle människorna gå in och ägna sej åt tråkprat så då kunde jag och Giah

få umgås på tu man tass.

Att matte umgicks med onödige Dahro försöker jag förtränga.

Vi hade ju en ehl del att ta igen eftersom vi inte träffats på så länge.

    

Jag hittade ett skoj däck som jag roade mej en del med.

  

I Giahs gräsmatta så växte det Frolic.

Mycket gott, undrar varför de är så sällsynta i de gräsmattor jag passerar.

  

Visst är vi snygga tillsammans?

Jag är fortfarande övertygad om att jag ska gifta mej med henne.

Men underbart är kort.

Helt plötsligt så ansåg matte att vi skulle åka.

Hade jag ingen som helst lust med, men insåg att det bara var att följa med.

Hoppas att det inte dröjer flera hundra år tills nästa gång matte bromsar och

svänger.

Skulle kunna tänka mej en ordentlig skogsrunda med Giah också.

Efter att ha varit hemma ett tag så tänkte matte ge sej iväg.

Hon skulle tydligen till den där Bokbussen och mata schäfer med mitt godis

fast hon påstår att hon skulle låna böcker.

  

Jag fick ett grisöra att tugga på under hennes frånvaro.

Fast jag fick minsann en pik om att efter mitt löjliga beteende igår så borde

jag vara rädd även för grisöron som inte sitter på levande grisar.

Grisöron utan vidhängande kropp är utsökta!!

Matte kom hem och luktade Schäfer så mitt godisförfåd har väl minskat.

I morgon ska jag åka och jobba som hundlig assistent.

Mattes mamma ska ha skjuts till människoveterinären och ta bort stygn i foten.

Hörde nåt om promenad på det där Djurgår´n medan hon gör det.

Finns inga jägare där heller.





Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards