Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 25 oktober 2010

Av Sigge Svamphund - 25 oktober 2010 19:08

Blev en lång och upptagen dag i mitt hundliv.

Visste att jag skulle vara hundlig assistent till mattes mamma ett tag.

Men innan dess så hann jag med ett par timmar i skogen.

  

Var på delar av min Sörmlandsledsetapp, har inte varit där på ett tag så jag hade

mycket att fixa med.

Som här, lura matte att jag hittat Svarta trumpeter vilket jag inte alls gjort.

De är nog slut nu.

  

Hälsovådliga regnet har i alla fall haft en fördel.

Nu börjar min nästansjö fyllas på med vatten.

Hittade många bra spagropar också.

  

Självklart så jobbade jag en hel del.

Men matte tyckte inte att vi skulle släpa på en massa svamp så alla trattisar

står kvar i skogen.

  

Hälge eller Rådjur gillar också svamp.

Så här ser det ut när de har ätit svampmiddag.

Bara fötterna kvar.

  

Men de här två älgarna äter ingen mer svamp.

En tjur och en älgvalp har fallit för jägarnas kulor.

De här resterna ska tydligen vilda grisarna äta upp.

Nå, jag smakade inte och matte påstod att jag inte hade där att göra.

  

Gick och rullade tunna istället.

Roade mej länge med det.

Om inte matte börjat prata om att hinna med annat hade jag kunnat fortsätta

i timmar.

  

Passerade min privata fyndhörna.

Men hittade faktiskt inget av värde idag.

  

Kollade mitt ställe med rödgul trumpetsvamp och det fanns massor.

Nu plockade faktiskt matte.

Så har hon lovat att jag ska få i alla fall en ordentlig jobbardag till i skogen

innan det blir vinter på allvar.

Hittade fler spagropar och ägnade tid åt vanliga hundgöromål innan jag nådde

bilen.

  

Har kommit till Eskilstuna och mattes föräldrar.

Aldrig öppnas dörren och jag vet att jag är bjuden på lunch, fast matte påstår

att det var hon som var bjuden.

  

Fick lunch.

Utsökt kasslergratäng med potatis och sås.

Blev väldigt mätt och belåten.

Sen skulle jag på turné.

  

Gick och hämtade mattes mammas bil.

Begriper inte varför det är förbjudet att lyfta benet mot de där frestande

stolparna i garaget,

Sen var det ett väldigt åkande i Eskilstuna.

  

I en affär såg matte det här och blev spyfärdig.

Det är inte alls jul snart!!!!!

  

Tillbringade mycket tid med att passa mattes mammas bil.

Fast vid kyrkogården så hade jag hjälp med bilpassningen av mattes mamma.

Hon kan ju inte gå så mycket med sin opererade och gipsade fot.

Så matte fixade vid några gravar utan vår inblandning.

vVet att hennes mamma var orolig för att hon skulle gå vilse på kyrkogården.

Men matte överträffade sej själv och gick inte fel alls!

Passade bil på ett par ställen till innan jag åkte tillbaka till mattes föräldrar.

Där var det fika så jag bjöd mej på god bulle.

Sen fick jag äntligen gå till min bil, att vi hade mattes mammas bil var bara för att

den behöver gå lite ibland och mattes mamma kan ju inte köra ännu.

Åkte hem och på väg hem så stannade matte vid den där Bokbussen.

Ursäkten, jag ska låna böcker.

Ha, jag såg nog vem som stod och matade den där schäfer med mitt godis jag!!!

Nu är jag en mycket trött hund och ska vila.

Matte ska visst rensa svamp.

Får se om jag hinner in till några av er ikväll.

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards