Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 19 oktober 2010

Av Sigge Svamphund - 19 oktober 2010 17:43

Dagen började mindra bra.

Jag släpades ut i hälsovådligt regn.

Som vanligt så tar inte matte någon som helst hänsyn till min hälsa inte!

Tänkte sova bort dagen, men regnet upphörde så matte bestämde att jag skulle

ut och röra på mej.

Skulle sljutsas till nån skog.

Förts planerade hon för Bäverbäcksskogen, men där var vägbommen öppen och

det kan innebära Gröna män, jägare, skogsavverkning och annat som stör friden.

Blev Vithajssjön istället.

Var länge sen jag var där så jag hade en hel del att pyssla med.

  

Denna eviga väntan på långsam människa.

Jag har akuta badbehov, men måste vänta på att bli "avklädd".

Får inte  bada med reflexväst och halsband på mej.

En gång så läste matte om en stackars hund som höll på att drunkna för att halsbandet

fastnade i nånting i sjön.

Sen dess så blir jag alltid av med det innan bad och reflexvästen kan säkert orsaka

samma sak.

Ja, ja jag blev avklädd och kunde bada.

  

Kolla vilken ljuvlig spagrop jag hittade.

Gillar verkligen det rostfärgade vattnet.

 Blev helt fantastiska inpackningar av det.

Matte gnällde som vanligt men jag befann mej ju bredvid Vithajssjön.

  

Bara att kasta sej i och simma bort dom så det blev tyst på allt gnällande.

  

Ser ni mej?

Jag har "påklädd" igen för skitmatte anser att jag har badat klart.

Tyckte inte jag som envist satt kvar.

Fick matte att närma sej och nu utsattes jag för hot som inte var av denna världen.

Matte hoppade rakt upp och flera meter tillbaka.

"Du kommer hit på en gång"

"NEEEEEJ, om du ens petar på det där så får du bo kvar i skogen"

"Lukta inte, gör inte vad du tänker, jag säljer dej på Blocket, men de får leta efter

dej i skogen"

Så där och ännu värre lät hon, eftersom jag inte behöver nytt hem och inte ville

bo kvar i skogen med risk för mer hälsovådligt regn så gick jag till matte utan

att.................

  

......ta med den stendöda förklädda vithajen i munnen.

Hon var alltså livrädd för att jag skulle få för mej att hon skulle ha den.

Nuddade den inte ens med nosen!

Enligt matte så är den bara skendöd och kommer vilken sekund som helst att få

liv och anfalla.

Behöver jag tala om att kamerans zoomfunktion användes när bilden togs?

Fortsatte bort från sjön och gick och jobbade istället.

  

Här brukar det ibland växa såna där förbjudna svarta trumpeter.

Hörde diverse mummel och inlindade hot, men idag blev det bara trattkantareller

och rödgul trumpet.

  

Hon är mordisk min matte.

Jag hade hittat en massa svampar och förväntade mej att få min pinne kastad.

I stället så slängde hon svampkniven på mej!

Vad har jag gjort för ont?????

Fast hon påstår att "hon tog fel", vet jag inte om jag tror på!

  

På väg tillbaka efter väl utfört svamphundsjobb.

Men detta är väl överdrivet.

Onödigt koppel bara för att jag inte ska gå till bryggan med den skendöda vithajen.

Hade ju bara tänkt bada absolut inte ta med vithajen hem eller så.

Slapp onödiga kopplet igen när det var säkerhetsavstånd till vithajen.

  

Matte ska inte föra liv över oskyldiga vithajar.

Detta är läskigt!

Hälsovådliga regnet har börjat om igen och jag har fruktansvärt bråttom till min

bil.

Det gäller ju att söka skydd snabbt innan jag får alltför svåra skador.

Sen har det mest bara regnat hela dagen.

Tänkte slappa i min fåtölj.

  

Men den hade fd kattvalpen Askur lagt beslag på.

Ingen som kan tro att han nyss var en liten valp, nu håller han på att bli riktigt

stor.

Jag slappade i soffan i stället.

Förresten så är Askur alltid till salu runt klockan fyra varje morgon.

Då tycker han att mattes fötter ska tvättas och helst där hon är som

kittligast.

Oj, oj vilka ord jag kan vakna av då!

Så till sist.........ett boktips.

  

Många av er har säkert läst om den här boken hos Rudi.

Om vårdhundar.

Hur otroligt bra vi hundar är för männsikors välbefinnade.

Matte har läst och tycker att fler borde gå till biblioteket och låna den.

Vi har många viktiga funktioner att fylla vi hundar!

Jag är för övrigt nästan vårdhund.

Matte är diabetiker och då är motion livsviktigt för att hålla nere blodsockret.

Jag ser ju verkligen till att hon rör ordentligt på sej varje dag.



Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards