Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 3 oktober 2010

Av Sigge Svamphund - 3 oktober 2010 18:17

Hade hört att det skulle vara dags för dejt idag.

Såg hur matte fixade med kaffe och mina mackor.

Så var det dags att gå ut för att se vem som jag skulle dejta idag.

  

Dagens dejt Zamba.

Har träffat henne förut, en mycket trevlig brud.

Vi begav oss till en av alla mina skogar för svamphundsjobb och andra trevligheter.

  

Jag inledde med jobb, nosade upp en del svart trumpetsvamp och trattkantareller

till Zambas matte.

  

Men bäcken i den skogen är i uselt skick.

Finns nästan inget vatten kvar.

Måste komma massor med hälsovådligt regn så det blir ordning på den.

  

Men sjön har sitt vatten kvar så jag badade massor.

Zamba badade inte, doppade inte ens tassarna så jag tog några dopp åt henne

också, måste ju vara gentlehund.

  

Passerade stället med termometern.

Nädå, det var INTE kallt att bada, bara uppfriskande.

Tyvärr så innebär sjunkande temperatur att onödiga isen kanske får för sej att

lägga sej på mina sjöar.

  

Vi är ett snyggt par jag och Zamba.

Efter alla bad så fortsatte jag att jobba som svamphund.

Letade upp en del svart trumpet, människorna med sina urusla nosar klagade över

att det inte går att se dom bland alla löv.

Äsch, det är bara att gå på lukten så finns de där.

Blev fika mitt i skogen. Självklart så serverades jag mackor.

Gjorde om gårdagens grej med grankotten.

Men i dag fick Zambas matte den i sitt kaffe.

Hon ville inte heller ha den där, men som sagt grankotte med kaffesmak är gott.

  

Jag och Zamba väntar på att människorna ska behaga röra på sej så det händer nåt.

Jodå, de rörde på sej så vi kom vidare.

Då bestämde jag mej för att visa att jag har fler talanger än bara svampsök.

  

Här t ex jag smet upp till huset mitt i skogen och "lånade" en dunk.

Visade hur otroligt skoj det är med dunkar, men Zamba var måttligt intresserad.

  

Övergick till tunnrullning.

Zambas matte visade stort intresse, nä hon började inte rulla tunna men skrattade

åt mej.

  

Zamba fattade ingenting, hon såg ut som om hon tänkte idiotförklara mej.

Tunnrullning är ju en fantastisk hobby så jag tycker att hon borde ha provat.

Så skulle min "lånade" dunk (aldrig får jag behålla nåt) bäras tillbaka till huset.

  

Hittade ytterligare en tunna men den använde jag som vattenskål.

Blir ganska törstig av allt tunnrullande.

  

En gång var detta ett bra spadike...........

Det är bara att glömma just nu.

Dessutom börjar all svamp vara väldigt torr.

Undrar om det går att beställa hälsovådligt regn som bara kommer när jag inte

tänker vara ute?

  

Dagens svampskörd, en Karl Johan.

Lite skillnad mot igår.

Nä, Zambas matte fick alla trattkantareller och trumpetsvampar som matte hade.

Nåt om att hon har nog med att ta reda på alla rödgula sen igår.

I morgon ska det visst vara svampfritt enligt matte.

Jag ska åka till Eskilstuna och umgås med människovalparna Oliver och Adam.

Oliver ringde och ville träffa mej.

Så klart jag ställer upp och åker och ägnar mej åt skoj människovalpsbus.

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards