Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 5 oktober 2010

Av Sigge Svamphund - 5 oktober 2010 18:09

Efter den där väldiogt upptagna lediga dagen igår så har jag haft en alldeles

vanlig jobbardag.

Matte hade den goda smaken att skjutsa mej till en skog där jag inte varit sen jag letade murklor i våras.

Hade alltså en hel del att pyssla med.

  

Dagens pinne är hittad och jag är redo för skogen.

  

Började med att leta spagropar.

Här brukar det minsann vara superbra på våren.

Fanns inget vatten alls nu till min stora besvikelse.

  

Jobbade som vanligt väldigt mycket.

Men titta så trattkantarellerna ser ut. Alldeles ihoptorkade.

Fast jag hittade mycket fina på fuktiga ställen.

  

Såna här rökslöjskivlingar hittade jag några miljarder av. En mycket god svamp,

men den är ingen nybörjarsort.

  

Lyckan är total.

Tunnan jag brukar rulla fanns fortfarande kvar.

Men jag har problem med den.

  

Nån har satt fast den i en lång kedja!

Alltså kan jag inte rulla den om jag vill.

Tunnor ska inte vara kedjefångar, de ska vara lösa så jag kan roa mej!

  

Kantarellerna håller också på och torkar bort.

Fast jag nosade upp en massa fina också, men hälsovådligt regn behövs.

  

Dagens enda spagrop.

Jag tänkte stanna kvar där väldigt läääänge, men skitmatte hade ingen lust att

vara kvar i skogen. Det började blåsa mer och mer och knakade i träden.

Hon ville inte ha nåt träd i huvudet eller upptäcka att vägen blockerades av träd.

Vi hade åkt bil många kilometer in i skogen och då är det inte skoj om det

helt plötsligt ligger träd över vägen.

  

På väg mot bilden så hittade jag platta dunken som jag gömde i våras.

Det är nån sån där skogsmördarmaskin som demolerat den.

Fast jag hade skoj med den i alla fall.

Nu är den ordentligt gömd så jag kan använda den igen när det blir dags för

murkelsök i vår.

Kom ut ur skogen utan att det blåst ner några träd, men det rasade grenar hela

tiden.

Var hemma och slappade medan matte rensade svamp och grejade med mänskliga tråksaker.

Sen var det dags för eftermiddagsrundan.

Försökte hälsa på hos Pasco men matte påstod att han inte var hemma.

  

Här har vi väldigt skilda åsikter.

Matte tänker gå åt ett håll och jag ska åt ett annat.

Gick faktiskt att övertala henne.

  

Av med onödiga kopplet så nu är det bråttom innan hon ångrar sej.

  

Bakom ryggen på mej är min närmaste sjö och jag SKA bada!

Blev inga bad i går så de var livsnödvändiga idag.

Jodå, jag hade tur och fick några sköna simturer.

  

I munnen har jag delar av en gammal fotboll. Tänkte gå och bada med den, men det

fick jag inte. För där jag tänkte bada har jag gjort illa trampdynan på nåt vasst så

det råder badförbud för mej där.

I morgon väntar jobb som fyrbent etappledare.

Matte säjer att vi ska kolla det sista på Sörmlandsleden innan stora tråkveckan är

här.

I kväll ska jag försöka titta in till er andra. Ni som har blogspot och blogg.se gick

det inte att kommentera hos igår.

Kom bara felmeddelanden.



Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards