Svamphunden Sigges funderingar

Direktlänk till inlägg 6 december 2008

Passa husetdag

Av Sigge Svamphund - 6 december 2008 18:20

Har haft en sån där trist passa huset och lyssna på tråkig radiodag.

Fast det har inte gjort mej nånting.

När jag gick ut i morse så regnade det och jag tänkte omgående gå in.

Fick inte gå in.

Blev släpad till skogen mot min vilja.

Nåt om att jag skulle motionera eftersom jag skulle passa huset sen.

Behövde absolut inte röra på mej.

Sen har jag alltså ägnat mej åt passa huset.

Ganska bra att matte höll sej borta så hon inte var hemma och släpade ut mej i äckliga regnet.

Men när hon kom hem så blev jag utsläpad i regn!

Som sagt ingen tanke på att jag far illa av sånt inte.

Nu ska jag kolla vad alla ni andra haft för er en trist regnig lördag.

 
 
Ingen bild

malte o snoken

6 december 2008 19:21

hej siggeling, vi har hjälpt matte o julpynta sen när det var dags för vår andra promenad då vräääääkte det ner o vi blev alldeles genomsura till kropp o själ...regn är inget bra påfund! kvällspuss till dig sigge!

 
Siri

Siri

6 december 2008 20:21

Här är det också bara regnigt och grått. Tråkigt jag längtar efter all den vita snön. Nattpussar

http://www.siriochjag.blogspot.com

 
Ingen bild

Cavvetjejena

6 december 2008 22:51

Vi har Stockholmsfrämmande och har fått smaka entrecote i kväll.
Smaskigt värre kan vi lova!

 
Kasper

Kasper

7 december 2008 00:41

Trist hos mig också! Matte och jag har just inte gjort nånting, bara en sån där tvunget-promenad, inget spännande alls. Fast det HAR hänt nåt spännande på min tomt, tror jag. Nån har varit där...

http://www.belof.se

 
Ingen bild

Sacco

7 december 2008 09:46

Förstår inte det med regn.. En av mina tjejer, Selda, var hos oss fredag/lördag. Hon är ju ganska gammal och när vi skulle gå ut vände hon om och gick och lade sig. Matte blev orolig att hon inte mådde bra, hade ålderskrämpor eller möjligen saknade sin matte. Hon fick dra Selda ut ur huset. När vi kom ut på ängarna fick vi locka henne med oss största delen av tiden. Varken jag eller matte fattade någonting. När hennes matte kom för att hämta henne visade det sig att hon gillar inte att gå ut när det regnar. En tjej för dig m a o:)

 
Ingen bild

molle

7 december 2008 10:12

har snön kommit nu som jag skickade

 
Annelie

Annelie

7 december 2008 10:20

Jasså har ni lika tråkigt väder som vi. Men tappar tron på det vita som vi vill ha. Lite kyla hade inte skadat heller. Ja det är lika bra att sitta vid brasan och ha det varm och skönt.
Ha de

http://www.vitaalvan.se

 
Marianne

Marianne

7 december 2008 11:17

Vi har haft flera tråkiga dagar nu. För regnet vräker ner och inte ens matten i huset har lust med några promenader mm. Så här är det korta promenader sedan får de som önskar vistas ute efter behov.
Ha det gott

http://www.ekoxenskennel.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sigge Svamphund - 13 juli 2016 08:16

Detta blir det allra sista inlägget på denna blogg. Jag har försökt skriva om alla minnen, men det fungerar inte. All glädje, alla äventyr vi upplevt tillsammans dessa fantastiska 10 år tillsammans. Det går inte att sätta ord på det. Min äls...

Av Sigge Svamphund - 9 juli 2016 12:14


TACK för all omtanke, alla hälsningar här, på Facebook, via mail, sms osv. Jag läser allt men orkar inte svara, vill bara vara ensam just nu. I går kväll så begravdes Sigge Svamphund av sin älskade bästa människovän Pinnaffären, egentligen heter ...

Av Sigge Svamphund - 8 juli 2016 11:44

I dag har det tänts en ny stjärna på himlen. Sigge finns inte längre, åldern tog hans bakdel som inte hängde med längre. I samråd med min underbara vän och veterinär A så togs beslutet. A hjälpte Sigge till resan över regnbågsbron. Sigge blev 1...

Av Sigge Svamphund - 7 juli 2016 18:01

Jag klarade av kvällstoaletten utan att bakdelen krånglade. Matte där emot har knappt sovit i natt för hon har vaknat så fort jag rört på mej. Morgontoan gick ganska bra. Så skulle jag prova att bada, fick skjuts ner till sjön. På väg dit så ...

Av Sigge Svamphund - 6 juli 2016 17:37

Dagen började alldeles som vanligt. Matte bestämde sej för att skjutsa mej till en bra skog för jobb.   Blev skjutsad till Döda älgenskogen. Bra eftersom jag hade mycket kantarellvalpar på tillväxt där. Bara att börja jobba.   Ska du ...

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards