Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 9 december 2008

Av Sigge Svamphund - 9 december 2008 18:09

Helt planenligt så kunde jag guida Leonbergerbrudarna på en del av Sörmlandsleden idag.

Här håller Cleo på och inspekterar min bäck.

Tror att hon blev nöjd med den för hon var mycket i vattnet.

Bra eftersom jag sliter hårt med att hålla den i bra skick.

Mycket vatten är det i den nu så den är ju extra trevlig för alla vattenintresserade hundar.

Här är båda mina brudar mitt ute i skogen.

De där pilarna som skymtar i bakgrunden är för att människor ska veta hur de ska gå på Sörmlandsleden.

Förstår inte varför människor måste ha sånt, jag vet minsann i alla fall vad som är bästa vägen.

Här håller Cleo på och ska prova bäcken på ett annat ställe.

Notera att hon smyckat sej med diverse små kvistar och sånt. Säkert för att jag ska bli extra tilltalad av henne.

Här håller jag på och visar skogens största spagrop.

Tyvärr var de inte intresserade av den.

Jag visade också att man helst ska skälla meden man grehar i spagropar men det fattade de inte.

Tydligen är jag alldeles ensam om att hålla på så.

Här inspekterar dom och deras matte en informationstavla om alla sevärdheter efter etappen mot Sagostigen.

Bara ett fel på informationen där.

Står ingenstans att jag är fyrbent etappledare och jobbar hårt.

Bara matte nämns.

Orättvist!

Bara för att imponera så flisade jag upp ett träd.

Måste ju passa på och visa att jag är mycket stark och vältränad.

En Volvokombi blir väldigt full när två Leonberger och jag ska åka i den.

Nästan hela bilen gick åt till oss.

Tjejerna var bra trötta efter att ha inspekterat min skog.

Har ju flera bra skogar att visa dom.

Kanske ska börja jobba med att guida snygga tikar i skogen?

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards