Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 23 december 2008

Av Sigge Svamphund - 23 december 2008 18:18

Önskar alla mina bloggkompisar och andra besökare en riktigt God Jul!

Jag har som vanligt tillbringat en del av min dag i skogen.

Blev skjutsad till en bra skog där jag både har sjöar och fynd.

Hoppet är ju det sista som lämnar hunden så jag hoppades på att kunna ta i alla fall nåt dopp i sjön.

Stor besvikelse!

Hela sjön täckt av onödiga isen som dessutom börjar vara tjock!

Gillar inte alls detta.

Roade mej i stället med mina fynd vattenkannan och öskaret ett tag.

Men jag har ju en djup spagrop där det brukar gå att simma.

Titta!

Onödiga isen på hela spagropen också!

Så tjock att det inte gick att ha sönder den heller.

Blääääää jag vill simma!!!!!!!!

I ren frustration så ägnade jag mej åt att städa på alla felplacerade träd i skogen.

Massor med såna som låg på alldeles fel ställen. Ska vara julfint i min skog!

Kollade flera bra spagropar men samma elände med alla.

Tjock onödig is.

Till slut så hittade jag en liten som jag kunde blöta tassarna i men inte så mycket mer.

På väg tillbaka till bilen så kom jag ihåg den där håven med rosa skaft som jag vill ha.

Dumma matte hängde ju upp den sist.

Lyckades få ner den men inte fick jag behålla den inte.

Kom på att människovalpen Oliver ska ha julklapp.

Matte påstår att hon fixat det men jag är inte alldeles övertygad om att hon verkligen har gjort det.

För övrigt har jag inte kunnat påverka valet eftersom jag inte varit med.

Titta här under fiskemänniskornas bod hittade jag den perfekta julklappen till honom.

En alldeles övergiven pulka.

Kan bara inte bli bättre julklapp från mej till människovalpen.

Var mycket stolt över att på egen tass ha fixat julklapp.

Men så var det då matte..................

Tjafs om att jag inte alls fick släpa med mej den och att det är någon som äger den och då kan man inte ge bort den i julklapp.

Alltså är pulkan kvar i skogen.

Får väl ta med mej människovalpen dit så han och jag kan roa oss med den på plats istället.

På eftermiddagen så har jag övervakat köttbulletillverkning.

Mycket viktigt och ansvarsfullt arbete.

Bara ett fel.

Jag anställde mej som provsmakare.

Fick smaka EN köttbulle!!!!!

Resten ska med till julfirandet imorgon.

Jag hade faktiskt behövt smaka på alla. Tänk om de inte smakar lika eller om det är fel på nån?

Får väl hoppas att jag får smaka många imorgon istället.

Till slut..........

HA EN RIKTIGT BRA JULAFTON ALLA!!!!!!!!!

Hoppas att alla fyrbenta får massor med paket och smaskigt godis och att alla tvåbenta får en bra dag.

Rapport om mitt julfirande kommer imorgon.

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards