Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 25 december 2008

Av Sigge Svamphund - 25 december 2008 17:38

Idag har jag jobbat en del.

Matte skulle ju byta papper i gästböckerna på våra etapper av Sörmlandsleden.

Typiskt trist mänsklig syssla.

Jag ägnade mej åt viktigt hundjobb istället.

Kolla alla spagropar, bara för att inse att det är tjock is på alla.

Blir visst så när det är 7 minus grader.

Men mina älskade bäckar är pålitliga. Strömmande vatten som inte fryser i första taget.

Började dagens promenad vid Sagostigen.

Visste att det väntade flera timmar i skogen så jag hittade några köttbullar vid mitt gamla julbord.

Väldigt hårdtuggade men med mina stålkäftar var det inga problem.

Behövde ju ha extra energi.

Jobbade hårt i min älskade bäck bland annat.

Vid skärmskyddet så har jag flera bra badplatser.

Men inte idag.

Äcklig onödig is på hela sjön.

Gillar jag inte alls.

Dessutom hade någon korkad vandrare tagit brevlådan som gästboken ligger i och använt som ved. Denna någon hade dessutom brutit loss lock på människornas dass och eldat upp dom också. Plus lämnat ett stort antal tomma ölburkar utspridda runt skärmskyddet.

Behöver jag tala om att matte är suuuur?

Idioter går långt bort i skogen och vandaliserar och orsakar en massa jobb.

Jag kanske ska ta anställning som vakthund och bitas på noga utvalda ställen?

Långt. långt bort i skogen nära skärmskyddet finns det en sommarstuga.

Tänk de som har den hade minsann lämnat en julklapp till den hårt arbetande fyrbenta etappledaren.

En lila vattenkanna!!!!!!

Har aldrig hittat nån med den färgen så jag blev ju mycket glad över deras omtanke.

Nu påstår ju matte som vanligt att de inte alls lämnat den åt mej och att jag inte skulle ta den med mej.

Hann i alla fall ha skoj med den ett tag och förhoppningsvis kan jag roa mej med den igen.

Ägnade resten av promenaden åt en massa viktiga hundgöromål

Matte gick ungefär 1 mil och jag sprang säkert 3 mil.

Så här vacker var jag efter grejande i två bäckar.

Pälsen blir ju ovanligt vacker när den är våt och det är minus grader ute.

Som avslutning på promenaden så lyckades jag hitta ytterligare några frysta köttbullar.

Mycket gott efter allt slit.

Ska försöka kolla hos alla er andra nu vad ni gjorde i går.


Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards