Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 26 december 2008

Av Sigge Svamphund - 26 december 2008 18:06

Haft en sån där tråkdag när det inte hänt så mycket.

Matte gnäller över rinnade nos och ond hals.

Gick i alla fall runt min närmaste sjö. Skulle egentligen ha gått till den andra också men från det hållet hördes det skott och skällande jakthundar,

Isen på min sjö är tydligen tjock nu.

Såg hur människor gick på isen och på ett ställe sat det några och fiskade.

Jag testade isen på ett ställe.

Såg en ovanligt intressant pinne som jag ville ha.

Jodå, isen höll inga problem men alldeles för hal att springa på.

Håller mej på land i stället.

Eftersom jag hade tur med mina bäckar igår så trodde jag att jag skulle kunna hoppa i bäcken vid sjön.

Så här illa var det med den. Tjock onödig is på hela så det blev inte något vattenjobb idag.

Behöver faktiskt få greja i vatten varje dag.

Tröstade mej med att fynda en massa gula rör.

Såna kan man ha väldigt skoj med.

Hade gärna släpat med mej ett men det fick jag som vanligt inte göra.

Gick förbi där Leonbergerbrudarna bor.

Kom på att det var ett tag sen jag träffade dom och tänkte hälsa på.

Fick inte för matte.

Mycket taskigt!

Men förhoppningsvis så kan jag snart gå i skogen ihop med dom igen.

Resten av dagen har jag mest slappat och ätit upp en grisknorr.

Hoppas att det händer mer imorgon.

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards