Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 1 december 2008

Av Sigge Svamphund - 1 december 2008 18:00

I dag så hade matte den goda smaken att skjutsa mej till skogen där jag har min alldeles speciella favoritbäck.

Var ganska länge sen jag var där så jag hade väldigt mycket att göra.

Mycket grejande med att flytta på träd, kolla nästan hela bäcken och andra viktiga hundgöromål.

Här ligger jag vid min favorit spagrop.

Underbart eftersom den är alldeles full med äckligt stinkande vatten underbart lervatten, det där överstrukna är mattes åsikt.

Matte var dötråkig och stod bara och läste i gästboken ifall några hade vandrat på Sörmlandsleden.

Jag satte fart och roade mej ordentligt i spagropen istället.

Viktigt hundgöromål enligt mej.

Hörde såna där hot om tortyrkammaren och äckelstinkande schampoo.

Här är en del av min älskade bäck, förovanlighetens skull utan mej i vattnet.

Här är en annan del av den.

Just nu är det massor med vatten i den så jag gjorde rent pälsen alldeles själv genom att simma en del där.

Mycket skönt att simma runt i friskt kallt vatten.

Ni skulle ha hört matte som såg massor med kantareller på andra sidan bäcken.

Hon vägrade minsann att sätta fötterna i vattnet och påstod att det var kallt och så djupt att det skulle gått över stövelskaften.

Alltså står alla kantareller kvar.

Efter att ha grejat med alla viktiga saker så gick jag vidare till jägarnas tillhåll jaktstugan.

Det huvudlösa hundmonstret roar sej med vattentunnan.

Snacka om usel bild!

Egentligen så var jag synnerligen irriterad eftersom jag var tvungen att ta bort en massa onödig is innan jag kunde plaska i tunnan.

Den där jaktstugan är bra för jag brukar kunna fynda ett och annat där.

I dag så hittade jag bara en gammal potta som jag brukar roa mej med i brist på annat.

Hade skoj med den en stund.

Ute på Sörmlandsleden så hittade jag en rotborste!

Matte begriper inte hur en sån hamnat där.

Jag tror att det är en omtänksam vandrare som lagt den där. Nån som insett att etappens fyrbente etappledare faktiskt behöver ha roliga saker att koppla av med.

För att vara säker på att få ha den kvar så har jag gömt den på ett säkert ställe.

Matte har ju den dåliga vanan att försöka förskingra alla mina saker.

På väg tillbaka till bäcken så hittade jag en liten bra spagrop.

Sånt där underbart vatten som luktade jättegott (stank ruttet enligt matte).

Som tur var så passerade jag bäcken igen så jag kunde skölja ur inpackningarna utan att hamna i tortyrkammaren.

Nyss hörde jag ett trevligt telefonsamtal.

I morgon ska jag få träffa mina leonbergerbrudar.

Hon har slutat lukta extra gott så vi ska gå i skogen tillsammans.

Låter mycket trevligt tycker jag,


Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards