Svamphunden Sigges funderingar

Direktlänk till inlägg 3 december 2008

Tänkte bada

Av Sigge Svamphund - 3 december 2008 17:43

Idag har jag varit i skogen med Krokodilsjön.

Självklart hade jag planer på att äntligen få ta en massa simturer.

Var ju väldigt länge sen sist och tortyrkammarhotet hänger över mitt huvud.

Stor besvikelse!!!!!

Lite öppet vatten precis vid bryggan bara.

Gick minsann inte att simma där inte.

I stället så gick jag och inventerade skrothögen.

Hittade en ny potta.

Vet att bilden av nån anledning blev skitdålig.

Funderar på att börja samla på pottor också ihop med dunkar och vattenkannor.

Men som vanligt la sej matte i så pottan är kvar på skrothögen.

Hittade nån underlig lila plastmoj som jag hade mycket skoj med.

Tro nu inte att jag fick ta med mej den heller!

Nädå, den skulle vara kvar där påstod oförstående matte.

Fortsatte genom skogen och hittade massor med bra spagropar så jag i alla fall kunde ägna mej åt pälsvård.

Kanske ska ha en ny tävling. Gissa vad jag sysslar med på bilden?????

Den är tagen vid en liten trevlig bäck mitt i skogen.

Struntar i tävlingen.

Detta är vad jag sysslade med.

Gjorde en härlig skuminpackning av huvudet och bröstet.

Mycket bra pälsvård.

Att matte hotade ännu mer med tortyrkammaren det vägrade jag lyssna på.

Är faktiskt länge sen jag kunde göra nån sån bra inpackning.

Gick vidare mot min stora bra bäck jag har i den skogen.

Där är det ibland stora berg med skum så jag hade planer.......

Titta här.

Jag jobbade faktiskt som svamphund idag.

Hittade massor med trattkantareller som var jättefina.

Fanns inga skumberg i bäcken idag!

I stället så roade jag mej mycket med att jaga pinnar i det forsande vattnet.

På ett ställe är det så djupt vatten så jag faktiskt kunde simma lite, lite grann. Bättre än inget.

När jag skulle gå tillbaka till bilen så gick vi en annan väg.

Kom till andra delar av Krokodilsjön.

Tänkte att jag kanske skulle ha tur.

Men inte..........

Titta hela sjön täckt av onödiga isen!

Kollade noga alla bra badplatser men samma elände överallt.

Får alltså vara glad för skuminpackningen och doppen i bäcken.

Väl hemma igen så somnade jag under köksbordet.

Jag måste ha sovit djupt för jag vaknade av att matte frågade om jag ville nånting imorgon.

Hon pratade dessutom med någon i telefon och sa till den att det ville jag.

Har alltså ingen aning om vad det är jag ska få göra som matte bestämt att jag vill.

Av detta har jag lärt mej att jag aldrig ska sova för djupt på dagtid.

 
 
Ingen bild

Christa

3 december 2008 18:22

Stora flyttlasset går i lucia helgen.
Vi försöker ta så mkt smått som möjligt innan dess. PUST..
Lycka till på marknaden. för jag antar att det är den du ska på..
Kram

 
lotta

lotta

3 december 2008 18:40

hehe..du vet då hur man roar sig.å vilken perfekt inpackning du hann med att göra idag!!! spännande då o se vad det är bestämt att du ska göra imorgon då!!!! komer hit i morgon o kollar vd du haft för dig!!:)

http://www.juniocola.bloggagratis.se

 
frippe

frippe

3 december 2008 18:48

Haloj på dig där nere!
Min son ser världen för första gången någon dag runt Lucia. Han, om det blir någon han så kommer han hem hit i Februari.
Vad mysig du såg ut i skumminpackningen. Min matte säger att du kan aldrig lukta gott med alla bad du gör i diken och bäckar!! Men jag säger ingenting till din matte, så hon inte får några ideér.

Ps.Radera detta medelande när du får det."FORT"!Ds.
Men du verkar bo på et guld ställe med alla dessa sjöar runtomkring dig, du har det bara bra du med sjöar och snygga tjejer i huset bredvid och en grisöron affär...
Javisst ja, har dom hört av sig, dom med hunden du hittade förut???
Vad tråkigt för dig och ligga hemma ensam och vakta huset på Lördag, tänk om du kunde följa med mig på utställning istället för att ligga där ensam!!!
Vi var tydligen 94st Grandisar där på Lördag.
Kramizz på dig så länge....

http://frippe.bloggagratis.se

 
Ingen bild

molle

3 december 2008 19:42

vilken lycka...matte säger nått om att jag oxå ska schmpooneras,, men tänkte det måste ju vara bättre med såna skum inpackningar som du gjorde än en massa äckel schampoo...
man vill ju lukta som en hel karl och inte som nån ..i bonde söker fru !!

 
Myrra

Myrra

3 december 2008 19:53

Vilken fin skuminpackning! Ser MYCKET bättre ut än sånt där schampo man kan råka ut för i allra värsta fall. Matte har mumlat om "julbad" och det verkar oroväckande, tycker jag...!

http://hundenmyrra.blogspot.com

 
Sacco

Sacco

3 december 2008 20:46

Brudar är kul, jag har också träffat brudar:)
Tycker du kan paketera lite sånt där vitt skum på flaska, då slipper din matte köpa schampoo till dig:)

Vad kul att din matte hade träffat samma vargflock som min! De var verkligen supermysiga, men håller med dig, vi då?? Vi är väl också mysiga?

http://www.bjorkmannarna.se

 
MICKAN

MICKAN

3 december 2008 20:54

Du har en nalle att hämta hos mig. Var med på den du också.

http://www.metrobloggen.se/ANIMAL

 
backastugan

backastugan

3 december 2008 22:19

Men hallå Sigge! Har du inte berättat att "den pottan" är hårdvaluta? Jag vet inte vad jag ska skriva... Jag ska ställa din matte mot väggen på julmarknaden i Malmköping!!!

http://backastugan.blogspot.com

 
Siri

Siri

3 december 2008 22:49

Inspirerad av dina skuminpackningar, smög jag in i badrummet i kväll när lillmatte badade. Det var fullt med skum där men svårt att rulla i med allt blött under. Men jag kom på att inpackningen var ganska god att äta också;-) Natti natti

http://www.siriochjag.blogspot.com

 
alla Strövelstorpslagottona

alla Strövelstorpslagottona

3 december 2008 22:52

Vi har ett litet tips, gräv ner allt du hittar på ett ställe. Kalla det sedan "hemligsaker" som bara du vet
hemligpussar

http://lagottoflickorna

 
Kasper

Kasper

3 december 2008 23:05

VA, säger matte, finns det fortfarande trattisar i skogarna!!??
Ska kanske kolla i morgon, liite plats finns kvar i frysen.
Ser att du haft tur idag, hittat både skum och potta!
Jag har mest passat huset... :-/

http://www.belof.se

 
 Tim

Tim

3 december 2008 23:09

Åh vilkan skuminpackning, ge mig, ge mig, ge mig!!!

http://timsevimse.blogg.se

 
Primo och Acke

Primo och Acke

3 december 2008 23:37

klart att bilden blev "skitdålig" det är ju en potta;) Det där skumbadet såg ju riktigt härligt ut! Vi har inga såna här :( bara geggiga gräsmattor...
Tjongelingen på dig kompis!

http://www.lagottokrullisarna.bloggagratis.se

 
Marie

Marie

4 december 2008 01:01

Här har vi fått härlig snö! I Skåneland... Det måste vara snudd på sensation!? Men med den vanliga oturen är den väl borta imorgon när vi vaknar!?

http://mariesdagbok.spaces.live.com

 
Ingela

Ingela

4 december 2008 08:14

God Morgon! Får vi länka till dig??

http://www.siriochjag.blogspot.com

 
Ingen bild

frippe

4 december 2008 09:18

Tjenixen på dig killen!!
Nu drar vi mot varmare breddgrader! Eller var det bara till St.holm????*fniss*
Jag ska försöka kika in även hos dig Sigge killen!!!
Tänk på att du kan bli förkyl om du badar när det är för kallt och är ute för länge....jag vill ju inte att du ska bli säng liggande för vi vill ju läsa om alla dina fynd som du gör både här och där med både dunkar,kannor och så dina pottor så klart..
Kramizz på dig killen!!!

 
camilla

camilla

4 december 2008 10:40

Pottor i skogen?? Du finner då på allt möjligt och omöjligt :D
Vi tror att du ska på tjej date i morrn ...
Lycka till vad än matte har hittat på till dig!

http://www.bentley.bloggagratis.se

 
Ingen bild

malte o snoken

4 december 2008 10:49

sötis! skuminpackningen klädde dig verkligen, knasbertram!
vi tänkte på dig igår också då en granne backa ut med en släpa full med små dunkar kanske en så där 2-3 liters bara....(undrar just vad han skulle ha/haft dom till) genomskinliga med röd kork.... hade det varit nåt för herrn? kanske rulla i/bland o sen se hur många du fick plats med i lilltruten?!
vi tror du ska på dejt idag! hoppas det! ha så kul!
slafselismack

 
Kicki

Kicki

4 december 2008 16:36

Många fina foton!
Det är otroligt att trattisarna fortfarande är så fina. Här har tyvärr snön begravt dem, annars skulle vi nog varit ut en vända till.
Ha det bra med skuminpackningar, pottapportering och annat som en påhittig svamphund håller på med!
Kicki och Jolly

http://www.travarens.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sigge Svamphund - 13 juli 2016 08:16

Detta blir det allra sista inlägget på denna blogg. Jag har försökt skriva om alla minnen, men det fungerar inte. All glädje, alla äventyr vi upplevt tillsammans dessa fantastiska 10 år tillsammans. Det går inte att sätta ord på det. Min äls...

Av Sigge Svamphund - 9 juli 2016 12:14


TACK för all omtanke, alla hälsningar här, på Facebook, via mail, sms osv. Jag läser allt men orkar inte svara, vill bara vara ensam just nu. I går kväll så begravdes Sigge Svamphund av sin älskade bästa människovän Pinnaffären, egentligen heter ...

Av Sigge Svamphund - 8 juli 2016 11:44

I dag har det tänts en ny stjärna på himlen. Sigge finns inte längre, åldern tog hans bakdel som inte hängde med längre. I samråd med min underbara vän och veterinär A så togs beslutet. A hjälpte Sigge till resan över regnbågsbron. Sigge blev 1...

Av Sigge Svamphund - 7 juli 2016 18:01

Jag klarade av kvällstoaletten utan att bakdelen krånglade. Matte där emot har knappt sovit i natt för hon har vaknat så fort jag rört på mej. Morgontoan gick ganska bra. Så skulle jag prova att bada, fick skjuts ner till sjön. På väg dit så ...

Av Sigge Svamphund - 6 juli 2016 17:37

Dagen började alldeles som vanligt. Matte bestämde sej för att skjutsa mej till en bra skog för jobb.   Blev skjutsad till Döda älgenskogen. Bra eftersom jag hade mycket kantarellvalpar på tillväxt där. Bara att börja jobba.   Ska du ...

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards