Svamphunden Sigges funderingar

Direktlänk till inlägg 21 november 2008

Ingen bild idag

Av Sigge Svamphund - 21 november 2008 18:09

Idag blir det inga bilder.

Som vanligt klantig matte.

När jag var på min dagliga skogsrunda så blev jag synnerligen irriterad.

Onödig is på varenda spagrop.

Matte skulle filma mej (trodde hon) när jag var extra sur och verkligen kämpade för att få håk på äckligt tjock is.

Går inte alls när batteriet ligger kvar hemma i laddaren!

Det är inte lätt att var hund här inte. Allt måste jag tydligen hålla reda på.

Hur som helst så lyckades jag aldrig komma åt nåt vatten.

Kämpade hårt med många spagropar men lika illa överallt.

Sjön ska vi inte tala om.

Precis hela täckt av onödig is.

Jag som planerat för bad.

Känns lite akut också eftersom jag hört talas om att det snart är dags för tortyrkammaren och vidriga schampooflaskan.

Förhoppningvis så fortsätter matte att vara senil och glömma bort det.

Men om hon kommer ihåg så kommer jag ju att vara i akut behov av både spagropar och bad.

Annars så har jag mest ägnat dagen åt mina vanliga hundgöromål.I morgon så ska jag ha matlagningskurs med människovalpen Oliver.

Eller matte ska lära människorna att laga nån maträtt.

Jag har ju självklart anställt mej som provsmakare.



 
 
Kasper

Kasper

21 november 2008 19:44

Jag har bilder hos mig. Många. Det ÄR is på min sjö nu. I går badade jag ju i en sjö där jag tror det ALDRIG varit is. Varför är inte DEN sjön min?
Psst Sigge - antagligen kommer spagroparna tillbaks alldeles efter din tortyrkammare! :-)

http://www.belof.se/Kasper-index.htm

 
 Tim

Tim

21 november 2008 19:45

Dumma, dumma is...kan du inte rulla dig ren i snön så din matte glömmer bort tortyrkammaren?

http://timsevimse.blogg.se

 
Ingen bild

helena h

21 november 2008 19:52

Nu finns det väl endå ingen svamp att hitta sigge ????

 
Lotta

Lotta

22 november 2008 08:16

håller tummarna för att matte fortsätter vara senil åtminståne tills du hittat dig lite isfritt vatten ;)håller med Tim..rulle dig i snön ..kanske hon nöjer sig med det ;)

http://www.juniocola.bloggagratis.se

 
molle

molle

22 november 2008 08:50

men du kanske jag skulle komma o hjälpa dej med isen...jag är ju typ dubblet så tung som du...

http://bobmarleys.wordpress.com

 
Ingen bild

frippe

22 november 2008 11:51

Jobba på med spagroparna och jag håller tassarna att hon glömmer tortyrkammaren!!
Ja, jag säger som Molle jag kan också komma och hjälpa dig med isen på spagroparna, du vet om jag och Molle hoppar samtidigt på isen så.....
Hör bara av dig så kommer vi, vi måste ju hålla ihop...
Trevlig helg på dig!!!

 
Åsa

Åsa

22 november 2008 11:52

Nu har vi äntligen fått lite, lite snö och det är så kallt att isarna fryser här med. I går lyckades Varga bita hål i den och fick doppa sig lite grann.

http://ettlitetkatteri.bloggagratis.se

 
camilla

camilla

22 november 2008 13:32

Vilken dumming till is som har stäng alla dina badställen och gropar.
Men matte är väl glad för det ...:D

http://www.bentley.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Primo och Acke

22 november 2008 14:06

Så är dom våra mattar GLÖMSKA!!
Låter inte helt fel att få vara provsmakare!
Här är frost inte så mycket snö!

Tjenixen på dig!

 
Monica

Monica

22 november 2008 17:22

Hej Sigge
och tack för senast! Det var en trevlig klättringsdag....

Om du nu håller för öronen/ögonen på din matte ett lite slag ska jag be att få tacka för den underbara påsen med skogens delikataste svamp, mandelriskan, som ni hade med senast. Hade en ensam liten festmåltid på lite av den igår och det var så gott så jag ska minsann unna mig en pasta med smörstekt mandelriska idag också... ett uns het chili gör det hela helt perfekt.... Tack som sagt var...

http://stickerisnack.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sigge Svamphund - 13 juli 2016 08:16

Detta blir det allra sista inlägget på denna blogg. Jag har försökt skriva om alla minnen, men det fungerar inte. All glädje, alla äventyr vi upplevt tillsammans dessa fantastiska 10 år tillsammans. Det går inte att sätta ord på det. Min äls...

Av Sigge Svamphund - 9 juli 2016 12:14


TACK för all omtanke, alla hälsningar här, på Facebook, via mail, sms osv. Jag läser allt men orkar inte svara, vill bara vara ensam just nu. I går kväll så begravdes Sigge Svamphund av sin älskade bästa människovän Pinnaffären, egentligen heter ...

Av Sigge Svamphund - 8 juli 2016 11:44

I dag har det tänts en ny stjärna på himlen. Sigge finns inte längre, åldern tog hans bakdel som inte hängde med längre. I samråd med min underbara vän och veterinär A så togs beslutet. A hjälpte Sigge till resan över regnbågsbron. Sigge blev 1...

Av Sigge Svamphund - 7 juli 2016 18:01

Jag klarade av kvällstoaletten utan att bakdelen krånglade. Matte där emot har knappt sovit i natt för hon har vaknat så fort jag rört på mej. Morgontoan gick ganska bra. Så skulle jag prova att bada, fick skjuts ner till sjön. På väg dit så ...

Av Sigge Svamphund - 6 juli 2016 17:37

Dagen började alldeles som vanligt. Matte bestämde sej för att skjutsa mej till en bra skog för jobb.   Blev skjutsad till Döda älgenskogen. Bra eftersom jag hade mycket kantarellvalpar på tillväxt där. Bara att börja jobba.   Ska du ...

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2008 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards