Svamphunden Sigges funderingar

Direktlänk till inlägg 19 november 2008

Sista doppet på ett tag

Av Sigge Svamphund - 19 november 2008 18:09

När jag var ute på min morgon runda så var det kallt och halt överallt.

Dessutom is på alla vattenpölar.

Sånt brukar innebära att onödiga isen invaderar mina sjöar.

Tänkte alltså kontrollera nån sjö på förmiddan.

Men inte det inte.

Blev tillsagd att passa huset så försvann matte.

Låg alltså och hade tråkigt ihop med urtrista radion.

Hon behagade ju komma tillbaka.

Fick höra att hon varit och besiktigat min bil.

Borde jag absolut ha fått följa med och göra. Förra året var jag med och skaffade mej flera nya bästa vänner där.

Inte behöver hon åka tillbaka mer i år heller så chansen att få träffa dom igen gick min nos förbi.

Men värre var faktiskt att hon hade varit i Grisöronaffären utan mej!

Dit SKA jag med.

Undrar just hur mycket skoj saker och gott godis de fått in som jag inte har någon som helst koll på.

För övrigt så kanske jag kan få nån julklapp och det är faktiskt dags att börja titta ut såna där. Allra helst vill jag ju ha hela affären förstås.

Ja,ja i alla fall så fick jag gå runt min närmaste sjö.

Onödiga isen gör sitt bästa för att sabotera mina badplatser!

Hittade bara ett enda ställe som det gick att bada på. På bilden så syns det lite tunna isflak.

Fast de gick sönder medan jag simmade.

Eftersom jag hört talas om att Giah ska komma hit inom en snart framtid så

hade jag en hel del att göra.

Måste ju ha toppskick på mina bra ställen om dom ska visas för henne.

Som här t ex.

Ett alldeles felplacerat träd.

Jobbade hårt med detta och flera andra så de numer ligger på av mej noga utvalda platser.

Måste ju vara ordning i mina skogar!

Hela tiden medan jag var ute så sken solen.

Hemma igen så slappade jag ett tag.

Men så påstod matte att jag skulle gå ut för hon hade en överraskning åt mej.

Tog med mej frisbeen.

Titta!!!!!!!

Jag kom ut i en alldeles vit värld!

Hade väldigt skoj med all mysig snö och min frisbee.

Dessutom snöade det massor medan jag var ute så nu finns det ännu mera.

Föredrar absolut snön framför hälsovådliga regnet.

Mer snö till alla hundar!

I morgon är jag lovad att få åka till skogen.

Med en massa tur så kan jag kombinera spagropar och snörullningar.


 
 
Ingen bild

frippe

19 november 2008 19:22

Tja Sigge!
Du ser ut att ha haft en toppen dag. Fast ligga hemma och vänta på att matte ska komma hem efter att inte veta vart hon varit och dessutom varit till grisöron affären utan dig!FY PÅ SEJ MATTE!!!!
Det har snöat här med men det har bara kommit ca:1 cm bara, så matte gick och svor när vi gick runt älven, det var jag, Juni,Julia,Molle och Zeke som gick, det är skönt när man legat och vilat att komma ut och sträcka på sig, matte ska jobba natt i natt.
Kramizz.....

 
Åsa

Åsa

19 november 2008 19:33

Vi är mycket avundsjuka på din vita värld Sigge! Här skvalar regnet ner förstås och det har börjat blåa ordentligt igen. Bläääääääääääääääh

http://ettlitetkatteri.bloggagratis.se

 
camilla

camilla

19 november 2008 19:43

Tjohooo vilken härlig vintervärld ni fått!!!
Vi vill oxå ha!

http://www.bentley.bloggagratis.se

 
Kasper

Kasper

19 november 2008 20:26

Jag har också fåt snö idag! Trodde knappt det var sant (Fast just snöbilden finns på mattes Dagsländor). Jag la in en länk. :-)
Har plöjt snö i massor - fast matte ser inte alls lika glad ut som jag...
Tror jag måste ut ett tag nu igen, och kolla läget!!

http://www.belof.se

 
lotta

lotta

19 november 2008 20:30

härligt med snö!! förstår att du har kul nu ;)...ha det så kul i skogen med snörull o isbad Brrrrrr

http://www.juniocola.bloggagratis.se

 
Moa och Maiko

Moa och Maiko

19 november 2008 22:01

Brr för kalla vinterbad! Men visst är det härligt med snö - just nu vräker det ner stora "lappvantar" hos oss!

http://nysvansat.blogspot.com

 
Ingen bild

Primo och Acke

19 november 2008 22:34

Usch så avundsjuka vi blir på snö!! Här var det lite frost på förmiddagen sen kom regnet...tråkigt...

Undrar vad vi får i julklapp?? Vi vill ha massor av biffar och fileer,Nätfärs och pannkakor!...men det får vi visst inte säger matte, suck så tråkigt får säkert ngt "nyttigt" och tråkigt....
Ha det gott!

 
Marianne

Marianne

19 november 2008 22:35

Isbelagda sjöar ska man akta sig för, speciellt om man har en frusen matte som är en badkruka och svär ve och förbannelse över att behöva ta sig ett dopp mitt i vintern för att hämta upp en vovve som tror att isen bär. Vi hundar är numer alltid kopplade då vi passerar isbelagda sjöar.
Vi hundar ser fram emot snön, men även där är matte och vi oense. Hon avsyr att skotta snö säger hon.
Ha det gott

http://www.ekoxenskennel.se

 
 Timse

Timse

19 november 2008 23:08

Synd på isen men du får ju iallafall ha kul i snön, här hemma har vi bara blaskgeggblött gråväder...inget kul alls, matte hälsar att hon snart har gråa herdehundar istället för vita.

http://timsevimse.blogg.se

 
alla Strövelstorpslagottona

alla Strövelstorpslagottona

20 november 2008 01:17

Vilken tur att din bil blev godkänd trots att du inte var med. Då kan ju matte köra dej till sjön när onödiga isen har försvunnit
pussar

http://lagottoflickorna

 
Giah

Giah

20 november 2008 06:28

Försökte skriva igår men det försvann ut i syberrymden :(
Vilken tur att bilen inte behöver tillbaks...då kan ni ju åka till mig :)...Hoppas matte kör mig till dig snaaart, vill ju kolla in dina välstädade platser!!!!!!
Snart ska vi ut på promenad med några nya människor,ska bli kul tror jag!!! en ska både jag och Dahro få rabiessrutor hos veterinären Maria...Jippie där bjuds det på godis...Efter det får vi nog vakta bilen ett tag för matte ska visst stanna på fler ställen innan vi styr kosan hemmåt...
puss Gia

http://belgarhuset.com

 
molle

molle

20 november 2008 08:34

men jag vill ju oxå ha snö massor av snö...skickar du hit lite är du snäll

http://bobmarleys.wordpress.com

 
Ingen bild

malte o snoken

20 november 2008 09:27

sen när det blir tjockare is kan du va me i stjärnor på is o göra piruetter!
du ska se att is är bra för nåt inom spa-världen!is-inpackning? bra för klossorna kanske?

 
Tuna

Tuna

20 november 2008 14:08

Så där vitt och härligt ska det helst se ut hela tiden! Snö i massor!!

http://tuna08.blogspot.com

 
Diezel

Diezel

21 november 2008 09:36

Jag har åxå fått snö hos mig nere i småland! vilken lycka... man kan rulla sig i snö, äta snö, jaga snöbollar ja möjligheterna är oändliga!!

http://www.teamdiezel.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sigge Svamphund - 13 juli 2016 08:16

Detta blir det allra sista inlägget på denna blogg. Jag har försökt skriva om alla minnen, men det fungerar inte. All glädje, alla äventyr vi upplevt tillsammans dessa fantastiska 10 år tillsammans. Det går inte att sätta ord på det. Min äls...

Av Sigge Svamphund - 9 juli 2016 12:14


TACK för all omtanke, alla hälsningar här, på Facebook, via mail, sms osv. Jag läser allt men orkar inte svara, vill bara vara ensam just nu. I går kväll så begravdes Sigge Svamphund av sin älskade bästa människovän Pinnaffären, egentligen heter ...

Av Sigge Svamphund - 8 juli 2016 11:44

I dag har det tänts en ny stjärna på himlen. Sigge finns inte längre, åldern tog hans bakdel som inte hängde med längre. I samråd med min underbara vän och veterinär A så togs beslutet. A hjälpte Sigge till resan över regnbågsbron. Sigge blev 1...

Av Sigge Svamphund - 7 juli 2016 18:01

Jag klarade av kvällstoaletten utan att bakdelen krånglade. Matte där emot har knappt sovit i natt för hon har vaknat så fort jag rört på mej. Morgontoan gick ganska bra. Så skulle jag prova att bada, fick skjuts ner till sjön. På väg dit så ...

Av Sigge Svamphund - 6 juli 2016 17:37

Dagen började alldeles som vanligt. Matte bestämde sej för att skjutsa mej till en bra skog för jobb.   Blev skjutsad till Döda älgenskogen. Bra eftersom jag hade mycket kantarellvalpar på tillväxt där. Bara att börja jobba.   Ska du ...

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2008 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards