Svamphunden Sigges funderingar

Direktlänk till inlägg 1 november 2008

Onödig is överallt onödig is

Av Sigge Svamphund - 1 november 2008 17:44

När jags skulle gå min långpromenad idag så förökte jag få matte att förstå att jag ville åka med min bil till nån av alla mina skogar.

Gick till bilen och så stirrade jag på henne.

Hade ingen framgång alls.

Matte vägrade eftersom det var halt och vinterdäcken inte sitter på ännu.

Fick gå till min närmaste sjö istället.

Första badplatsen.

Hur skoj är detta???

Onödig is överallt. Inte en chans att ta ett dopp här inte.

Skulle alltså ha varit envisare i går så jag fått bada trots snöyran.

Men hoppet är det sista som lämnar hunden så jag fortsatte att inspektera badplatser.

Lika illa här.

Fullt med onödig hindrande is.

Samma sak med spagroparna täckta av äcklig is dom också.

Men jag har så otroligt mycket badplatser efter vägen runt sjön så någon borde ju vara badbar.

Här har jag väldigt bråttom till andra sidan sjön.

Kanske att det är öppet vatten där.

Nädå, lika illa.

En massa onödig is.

Hade i alla fall lite tur eftersom det inte var is på bäcken.

Jag slängde mej i vattnet så jag i alla fall fick bada lite grann.

Glömde alldeles bort att det vattnet luktar jättegott ( stinker om ni frågar matte)

Blev alltså hotad med besök i tortyrkammaren.

Inte alls, jag blev ju torterad här om dagen och det räcker för flera år.

Slog sönder onödiga isen på en vattenpöl och försökte ordna spa.

Men det gick inget bra.

För lite vatten.

Trodde att det var alldeles kört med simturer och att matte skulle tortera mej vid hemkomsten.

Titta!!!!!!!

En av de sista badplatserna jag passerade.

Öppet vatten äntligen!!!!!!!!!!!

Alltså kunde jag få mina ordentliga simturer och dessutom slippa tortyrkammaren.

När jag simmade så klirrade en massa isflak runt mej.

Matte påstår att jag inte är riktigt klok som ägnar mej åt vinterbad.

Är jag visst det.

Skönt och uppfriskande är det.

Efter badet så fick jag jättefin rimfrost i pälsen.

Tyvärr blev det inga bra kort på den idag. Men får jag bestämma så kommer det en massa flera tillfällen.

Fast allra helst så bör ju onödiga isen försvinna så snabbt som möjligt.

 
 
Moa och Maiko

Moa och Maiko

1 november 2008 18:13

Sigge - du måste vara en riktig stålman! Blir du aldrig sjuk av dina vinterbad??? Vi får inte bada längre även om Storsjön inte har någon is än... Matte säger att vi blir så eländigt "kissiga" i tid och otid om vi badar kallbad. Är det inget som besvärar dig?

http://nysvansat.blogspot.com

 
Frippe

Frippe

1 november 2008 18:26

Ja du Sigge. Jag blir mäckta impad på dig, hur gör du för att inte frysa??????
Jag hade fryst fast i marken för jag hade inte kunnat tagit ett steg för att ta mig hemmåt för jag hade skakat så mycket.
Men det var ju bra att du hittade det sissta bad stället så du slapp tortyrkammaren.
Kramizz på dig..

http://frippe.bloggagratis.se

 
lotta

lotta

1 november 2008 18:40

åååå, vad jag FRYZZZER när jag ser dig*huttrar*
Det där spat vill jag nog inte åka på ;)

http://www.juniocola.bloggagratis.se

 
Åsa

Åsa

1 november 2008 23:43

Du är skvatt galen Sigge! Gör du inte som våra hundar, biter hål på isen och doppar sig? Till och med lägger sig om det behövs!

http://ettlitetkatteri.bloggagratis.se

 
Åsa

Åsa

1 november 2008 23:46

Säg till matte att hon får kalla länken vad hon vill Sigge.

http://ettlitetkatteri.bloggagratis.se

 
Kasper

Kasper

1 november 2008 23:51

Ser skönt ut - jag fick inte gå till sjön alls idag. Och i morgon blir det visst ännu kallare, tror det blir is i natt. säger matte.
Jag vill också bada! Och jag SKULLE ha badat om jag bara fått gå till sjön!
Ska tala allvar med matte i morgon!

http://www.belof.se/Kasper-index.htm

 
Ingen bild

Primo och Acke

1 november 2008 23:58

Matte säger att det nu är för kallt för oss att bada...tror inte på det faktiskt! Jo kanske för Acke som har en matall platta i sitt bakben, han fryser väldigt lätt! Men jag Primo skulle nog gilla plaska runt med dig Sigge...man är ju "Superman" utan trikåer;)
Plask i plask på dig!

 
LottaS

LottaS

2 november 2008 08:47

Håller med dig fullständigt! Det är aldrig för kallt för att bada. Is! Hjälp måste skynda mig ut och kolla så att inte samma katastrof hänt på mina badplatser. Vov på dig från Selma

http://metrobloggen.se/golden

 
molle

molle

2 november 2008 09:03

men vilken tur att du hittade lite öppet vatten,,men bäcken borde vara öppen en ett tag till,,((rinnande vatten))..ser kanon mysigt ut

http://bobmarleys.wordpress.com

 
Tuna

Tuna

2 november 2008 21:13

Vilket elände att det är så mycket is överallt, Sigge. Men du hittar ju ändå öppet vatten så du kan göra dina nödvändiga simturer.

http://tuna08.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sigge Svamphund - 13 juli 2016 08:16

Detta blir det allra sista inlägget på denna blogg. Jag har försökt skriva om alla minnen, men det fungerar inte. All glädje, alla äventyr vi upplevt tillsammans dessa fantastiska 10 år tillsammans. Det går inte att sätta ord på det. Min äls...

Av Sigge Svamphund - 9 juli 2016 12:14


TACK för all omtanke, alla hälsningar här, på Facebook, via mail, sms osv. Jag läser allt men orkar inte svara, vill bara vara ensam just nu. I går kväll så begravdes Sigge Svamphund av sin älskade bästa människovän Pinnaffären, egentligen heter ...

Av Sigge Svamphund - 8 juli 2016 11:44

I dag har det tänts en ny stjärna på himlen. Sigge finns inte längre, åldern tog hans bakdel som inte hängde med längre. I samråd med min underbara vän och veterinär A så togs beslutet. A hjälpte Sigge till resan över regnbågsbron. Sigge blev 1...

Av Sigge Svamphund - 7 juli 2016 18:01

Jag klarade av kvällstoaletten utan att bakdelen krånglade. Matte där emot har knappt sovit i natt för hon har vaknat så fort jag rört på mej. Morgontoan gick ganska bra. Så skulle jag prova att bada, fick skjuts ner till sjön. På väg dit så ...

Av Sigge Svamphund - 6 juli 2016 17:37

Dagen började alldeles som vanligt. Matte bestämde sej för att skjutsa mej till en bra skog för jobb.   Blev skjutsad till Döda älgenskogen. Bra eftersom jag hade mycket kantarellvalpar på tillväxt där. Bara att börja jobba.   Ska du ...

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2008 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards