Svamphunden Sigges funderingar

Direktlänk till inlägg 21 oktober 2008

Trist och tråkigt

Av Sigge Svamphund - 21 oktober 2008 18:04

Typisk blääääää dag.

Gick ut på morgonrundan och då kom det äckligt regn.

Insåg ganska omgående att detta nog skulle bli en tråkdag.

Nästa gång jag skulle gå ut så tog jag med mej min frisbee.

Det regnade inte just då.

Hann bara busa lite med den så började det regna igen. Då SKA jag gå hem och in.

Nähä, fortfarande ingen förståelse från matte. Hon släpade iväg mej åt andra hållet.

Nåt om att jag gott kunde gå en promenad eftersom det inte regnade så mycket.

Blääää, ville inte!

Hemma igen så råkade jag ut för passa huset eftersom matte skulle till människoveterinären.

Var ganska skönt att passa huset så jag slapp tvingas ut.

När hon kom hem så var jag ute på en ny runda utan att det hände nåt skoj.

Det regnade i alla fall inte just då.

Har tillbringat mycket tid i min fåtölj med att drömma om aktivare dagar i allmänhet och Giah i synnerhet.

Matte har lovat att om det inte regnar imorgon så ska jag få åka och sköta om min favoritbäck.

Så påstod hon att det inte är ett dugg synd om mej som haft tråkigt idag.

Jag gjorde så mycket igår att det kan vara bra med en vilodag.

Begriper jag inte alls.

 
 
lotta

lotta

21 oktober 2008 19:56

hoppas att du får äka o sköta om bäcken imorgon. Vi håller tummarna för vackert väder..för vi ska data Frippe imorgon e det tänkt:)

http://www.juniocola.bloggagratis.se

 
Moa och Maiko

Moa och Maiko

21 oktober 2008 20:03

Det bästa med urtråkiga dagar är att nästa dag kan bara bli bättre!

http://nysvansat.blogspot.com

 
Ingen bild

molle

21 oktober 2008 20:51

vilken skön soffdag

 
frippe

frippe

21 oktober 2008 21:57

Jag vet hur du har det Sigge...
Hoppas att du får träffa Giah snart,men soffan är väll OK??
Imorgon får jag träffa Juni och Cola säger matte så jag hoppas att vädret är FINT, det vill säga SOL,SOL och åter SOL.

http://frippe.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Primo och Acke

21 oktober 2008 22:07

Sniff sniff...tack Sigge för Grisöronen! Matte tackar för de fina svampprodukterna, du är duktig du;)

Tjingeling grabben !

 
Marianne

Marianne

21 oktober 2008 23:02

Det har nog varit tråkigt väder med regn på de flesta platser idag. Men vi hoppas på sol i morgon. Och då är det bra med lite extra energi.
Ha det gott

http://www.ekoxenskennel.se

 
Kasper

Kasper

21 oktober 2008 23:21

Jag har haft en jobbig men rolig dag - har äntligen lyckats småtämja Mollie, tror jag! Har kommit på knepet :-) Tjejer ska man tydligen LÅTSAS att man struntar i :-)

http://www.belof.se

 
Cavvetjejerna

Cavvetjejerna

21 oktober 2008 23:32

Vi har också passat huset idag. För våran matte har också varit hos människoveterinären, och tagit en sån där influensaspruta.
Sen har jag Moa jobbat som modell.

http://www.cavaliersajten.bloggagratis.se

 
Ingen bild

malte o snoken

22 oktober 2008 10:15

regn borde förbjudas! det kunde finnas lokala regn tex över dina spagropar så de fylldes på bara!

 
Ingen bild

Giah

22 oktober 2008 11:10

Har passa valp dagar...Får i och för sig gå ut MÅNGA ggr/dag då...Men bara kortare turer...Mest på gården faktiskt...INTE alls lika kul som att vara med dig i skogen!!!! Spagropar pinnar och DU kan det bli bättre???

 
Carro & Latte

Carro & Latte

22 oktober 2008 12:20

Vi tackar för inlägget i gästboken, svampmästaren! Hoppas du mår bra. Vilken tråkig dag!? Vi trodde aldrig att du skulle säga något sådant, Sigge! Du har väl bara roliga dagar i ditt liv...!

Kram

//C&L

http://latte

 
pia

pia

22 oktober 2008 15:59

Sigges matte; jag vill jättegärna köpa några svampburkar, kan du maila mej privat?
pia.warnhag@telia.com
Må så gott

http://lagottoflickorna

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sigge Svamphund - 13 juli 2016 08:16

Detta blir det allra sista inlägget på denna blogg. Jag har försökt skriva om alla minnen, men det fungerar inte. All glädje, alla äventyr vi upplevt tillsammans dessa fantastiska 10 år tillsammans. Det går inte att sätta ord på det. Min äls...

Av Sigge Svamphund - 9 juli 2016 12:14


TACK för all omtanke, alla hälsningar här, på Facebook, via mail, sms osv. Jag läser allt men orkar inte svara, vill bara vara ensam just nu. I går kväll så begravdes Sigge Svamphund av sin älskade bästa människovän Pinnaffären, egentligen heter ...

Av Sigge Svamphund - 8 juli 2016 11:44

I dag har det tänts en ny stjärna på himlen. Sigge finns inte längre, åldern tog hans bakdel som inte hängde med längre. I samråd med min underbara vän och veterinär A så togs beslutet. A hjälpte Sigge till resan över regnbågsbron. Sigge blev 1...

Av Sigge Svamphund - 7 juli 2016 18:01

Jag klarade av kvällstoaletten utan att bakdelen krånglade. Matte där emot har knappt sovit i natt för hon har vaknat så fort jag rört på mej. Morgontoan gick ganska bra. Så skulle jag prova att bada, fick skjuts ner till sjön. På väg dit så ...

Av Sigge Svamphund - 6 juli 2016 17:37

Dagen började alldeles som vanligt. Matte bestämde sej för att skjutsa mej till en bra skog för jobb.   Blev skjutsad till Döda älgenskogen. Bra eftersom jag hade mycket kantarellvalpar på tillväxt där. Bara att börja jobba.   Ska du ...

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards