Svamphunden Sigges funderingar

Direktlänk till inlägg 7 oktober 2008

Lyckad dejt

Av Sigge Svamphund - 7 oktober 2008 18:11

Har ägnat dagen åt dejt med min nya tjej Ghia.

Mycket lyckad dejt.

Här är hon min senaste brud.

Visst är hon snygg?

Hade väldigt mycket att göra i skogen tillsammans med henne.

Det visade sej att vi hade en hel del gemensamma hundliga intressen.

Här håller jag på och visar henne en av alla mina bäckar.

Perfekt med en tjej som är vattenintresserad. Känner djup gemenskap med såna.

Fast när jag hittade en alldeles utsökt spagrop så föredrog jag att ha den för mej själv. Men jag visade ju nogrant hur man bäst plaskar och skäller. Sånt är en mycket viktig hundkunskap.

Ghia hade sin matte och en gammal kompis till matte med sej.

Människorna de bara ägnade sej åt att plocka en massa svamp.

Jag tog helledigt från svamphundsjobbet och Ghia som har börjat lära sej leta svampar tog också ledigt.

Vadå, jag kan faktikst inte jobba när jag dejtar ny brud och skaffar mej nya mänskliga bästa vänner.

Jag visade bara hur otroligt duktig jag är på att placera grankottar och mindre pinnar i människornas svampkorgar.

Här ägnar sej Ghias matte åt att plocka svamp medan vi har andra viktigare saker på gång.

Ytterligare ett gemensamt intresse.

Ghia gillar också pinnar.

Hon försökte sno mina ganska ofta men det slutade alltid med att vi helt plötsligt hade varsin del av samma pinne.

Så skulle vi fika vid en av alla mina sjöar.

Självklart så skulle jag bada.

Ghia tillhör de där hundarna som helst bara går ut i vattnet upp till magen.

Men när hon såg hur jag kastade mej ut så gjorde hon samma sak.

Blev lite tokigt först eftersom hon inte är van att simma. Men hon kom på att hon kunde så det blev bra till slut.

Fast sen fick jag simma själv, hon ville inte hoppa i igen.

Här tar Ghia igen sej efter den (o)frivilliga simturen men jag som är full av energi underhåller människorna med skräp som jag hittat.

var alldeles perfekt att busa med.

Blev ganska många timmar i skogen så jag är en mycket trött hund nu.

Tar på krafterna att träffa ny tjej och visa alla mina bra hundställen.

Hörde hur människorna pratade om att när älgjaktsveckan är över så ska vi till skogen tillsammans igen.

Hoppas jag verkligen och förövrigt kan de väl ställa in all älgjakt så jag får dejta min nya drömtik?

 
 
Ingen bild

helena h

7 oktober 2008 18:50

Vilken snygg tjej du har sigge
jag tror att hon oxå blev kär i dig snygg sigge

 
Tanten

Tanten

7 oktober 2008 20:02

Ghia förstår jag att du gillar, ni måste ha haft det riktigt trevligt idag!

http://ettlitetkatteri.bloggagratis.se

 
Myrra

Myrra

7 oktober 2008 20:47

Vilken trevlig dag med en trevlig tjej! Jag har också badat i dag - fast bara till magen. Och så har jag fångat en tjuv. Natti nattpuss på dig Siggevännen!

http://hundenmyrra.blogspot.com

 
Lexie

Lexie

7 oktober 2008 22:32

Vilken snygging du dejtat. matte gillar tervar. vi är föresten tillbaka på bloggen.

http://www.lexie.bloggagratis.se

 
Moa och Maiko

Moa och Maiko

7 oktober 2008 23:02

Men Sigge då! Det syns ju tydligt att du kört alldelels slut på tjejen på den understa bilden... Gör man så mot en snygg tjej på första eller andra dejten? Vi trodde du var en gentlemannahund!
Två upprörda norrlandsbrudar

http://nysvansat.blogspot.com

 
Berit Elisabet med Kasper

Berit Elisabet med Kasper

7 oktober 2008 23:49

Snygg tjej - och så kul ni har haft! Ett schysst par!
Så kul att ni ska träffas igen när den där ONÖDIGA älgjakten är över! Dom kunde väl ta lite HÄNSYN.... Tycker man!

http://www.belof.se

 
 Tim

Tim

7 oktober 2008 23:58

Oj vilken pangbrud med bra intressen och allt! Förstår att du hade det trevligt, hoppas ni busade, plaskade och badade åt mig också.

http://timsevimse.blogg.se

 
lotta

lotta

8 oktober 2008 07:56

hejsan. Såg att du vart in och "kollat in oss". Roligt! Vi har kollat in dig här också och tycker att det är roligt att läsa här! Våran Juni har vi tränat in kantarellsök med, men det blir tyvärr alldelans förlite träning på att hitta "riktiga" eftersom vi e så dåliga på att leta svamp. Men hon är jätteduktig på att söka rätt på ditlagda. Kolla svampsöket på våran hemsida om du vill. På flik film. Finns länk på bloggen.
Vi kommer definetivt att "hälsa på dig" igen!

http://www.juniocola.bloggagratis.se

 
camilla

camilla

8 oktober 2008 10:09

Wow vilket snyggt par!
Ni passar ju i hop som svampen i skogen....eller hur det var nu då ;p

http://www.bentley.bloggagratis.se

 
Monica

Monica

8 oktober 2008 10:50

Ghia hälsar och tackar för en supertrevlig dag igår! Hon har redan hämtat sig och är redo för nya äventyr. Matte däremot är lite seg men det kan också ha att göra med att tanterna satt till vid halv två inatt och rensade svamp...

http://stickerisnack.blogspot.com

 
Valle Vagabond

Valle Vagabond

8 oktober 2008 20:21

Wow! Vilken drömkille du är, Sigge. Tjejen måste ju ha blivit superimpad och föll väl pladask för dig, kan jag tro.

http://vallevagabond.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sigge Svamphund - 13 juli 2016 08:16

Detta blir det allra sista inlägget på denna blogg. Jag har försökt skriva om alla minnen, men det fungerar inte. All glädje, alla äventyr vi upplevt tillsammans dessa fantastiska 10 år tillsammans. Det går inte att sätta ord på det. Min äls...

Av Sigge Svamphund - 9 juli 2016 12:14


TACK för all omtanke, alla hälsningar här, på Facebook, via mail, sms osv. Jag läser allt men orkar inte svara, vill bara vara ensam just nu. I går kväll så begravdes Sigge Svamphund av sin älskade bästa människovän Pinnaffären, egentligen heter ...

Av Sigge Svamphund - 8 juli 2016 11:44

I dag har det tänts en ny stjärna på himlen. Sigge finns inte längre, åldern tog hans bakdel som inte hängde med längre. I samråd med min underbara vän och veterinär A så togs beslutet. A hjälpte Sigge till resan över regnbågsbron. Sigge blev 1...

Av Sigge Svamphund - 7 juli 2016 18:01

Jag klarade av kvällstoaletten utan att bakdelen krånglade. Matte där emot har knappt sovit i natt för hon har vaknat så fort jag rört på mej. Morgontoan gick ganska bra. Så skulle jag prova att bada, fick skjuts ner till sjön. På väg dit så ...

Av Sigge Svamphund - 6 juli 2016 17:37

Dagen började alldeles som vanligt. Matte bestämde sej för att skjutsa mej till en bra skog för jobb.   Blev skjutsad till Döda älgenskogen. Bra eftersom jag hade mycket kantarellvalpar på tillväxt där. Bara att börja jobba.   Ska du ...

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards