Svamphunden Sigges funderingar

Direktlänk till inlägg 10 oktober 2014

Släpat på vraket

Av Sigge Svamphund - 10 oktober 2014 18:04

Hade tru idag och fick det där vraket att skjutsa mej till en bra skog.

Sista chansen att besöka den på en dryg vecka.

 

Inledde med en massa välgörande spa.

Såna ger extra energi så jag försökte få matte att testa, hon vägrade.

 

Ska du din gnälliga människa komma innan älgjakten brakar loss?

Begriper inte varför hon ska vara så långsam, det var inte i benen Bödeln gjorde en massa.

 

Hittade mängder med såna här Streckmusseroner.

Skulle vi tydligen inte ha idag.

 

Märkligt.

Skogen är alldeles full av ljuvliga spa, men denna är stulen.

Jag ska ha alla i bästa skick.'

 

Mattes allra första Älglus.

Massor med människor klagar över att de knappt kan vistas i skogen på grund av såna här.

Matte har trott att hon varit lika immun mot såna som mygg.

Men denna kröp på henne, troligen hade den flugit vilse och hamnat på henne av misstag.

 

Kom hi!

Alla valpar är vuxna så du har en del att göra.

 

Visst är de fina det Svarta ogräset?

 

Fast så klart en och annan försökte som vanligt se ut som nåt annat.

Finns massor med valpar också så när skogen blir jägarbefriad kan jag säkert jobba där igen.

 

När jag ändå höll på så hittade jag en alldeles ny arbetsplats också.

Gillar sånt och den kan jag också återkomma rill.

Mer arbetsplatser till mej.

 

Nu ska jag besöka en annan bra arbetsplats.

 

Jodå, det gick att jobba där.

 

De Rödgula trumpetsvamparna är inte lätta att se uppifrån.

Påminner mest om vissna löv.

 

Fanns bara nån liter med såna, brukar vara mer, men det verkar inte som om de är på riktigt humör i år.

 

Trattkantareller finns det däremot miljoner av.

Fast alla såna är kvar i skogen.

 

Typisk mänsklig fjantbild.

Gnällmatte ansåg att skogen var så vacker med lite kvardröjande dimma.

 

Jag tycker förstås att detta är mycket vackrare, svamphund i spa.

Ville jobba mer på fler arbetsplatser.

Men det började gnällas om ont och åka hem.

 

Titta här korgen är ju inte full, alltså borde jag ha fått jobba mera.

Men klenmatte påstod att detta räcker.

Nåt om att hon skulle orka rensa också.

 

Nu har jag tröttnat på gnället om att gräva ner sej.

Alltså tänkte jag vara en hjälpsam hund och gräva en grop där klenmatte kunde befinna sej.

Gick inte bra, var alldeles för mycket rötter.

 

Så påstår hon att min reflexväst behöver tvättas.

Behöver den inte alls.

Detta visar bara att den används av en hårt arbetande hund som inte är rädd för att ta i och få

lite skit under klorna.



 
 
Madeleine Ödman

Madeleine Ödman

10 oktober 2014 18:50

Det går åt rätt håll med matte hör jag gott det :-)
Nä du är inte arbetsskygg det kan jag lätt skriva under på goaste Sigge <3 :-)

http://www.ladycoons.se

 
Kasper

Kasper

10 oktober 2014 21:41

Oh, jag förstår ju din matte, har själv varit där! Förra gången jag hade tratt, i augusti. För tänderna, alltså.
Man tror det inte, men det blir bättre.
Men hurra - i dag har äntligen jag också kommit ut i skogen!

http://kasperian2.blogspot.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sigge Svamphund - 13 juli 2016 08:16

Detta blir det allra sista inlägget på denna blogg. Jag har försökt skriva om alla minnen, men det fungerar inte. All glädje, alla äventyr vi upplevt tillsammans dessa fantastiska 10 år tillsammans. Det går inte att sätta ord på det. Min äls...

Av Sigge Svamphund - 9 juli 2016 12:14


TACK för all omtanke, alla hälsningar här, på Facebook, via mail, sms osv. Jag läser allt men orkar inte svara, vill bara vara ensam just nu. I går kväll så begravdes Sigge Svamphund av sin älskade bästa människovän Pinnaffären, egentligen heter ...

Av Sigge Svamphund - 8 juli 2016 11:44

I dag har det tänts en ny stjärna på himlen. Sigge finns inte längre, åldern tog hans bakdel som inte hängde med längre. I samråd med min underbara vän och veterinär A så togs beslutet. A hjälpte Sigge till resan över regnbågsbron. Sigge blev 1...

Av Sigge Svamphund - 7 juli 2016 18:01

Jag klarade av kvällstoaletten utan att bakdelen krånglade. Matte där emot har knappt sovit i natt för hon har vaknat så fort jag rört på mej. Morgontoan gick ganska bra. Så skulle jag prova att bada, fick skjuts ner till sjön. På väg dit så ...

Av Sigge Svamphund - 6 juli 2016 17:37

Dagen började alldeles som vanligt. Matte bestämde sej för att skjutsa mej till en bra skog för jobb.   Blev skjutsad till Döda älgenskogen. Bra eftersom jag hade mycket kantarellvalpar på tillväxt där. Bara att börja jobba.   Ska du ...

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2014 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards