Svamphunden Sigges funderingar

Direktlänk till inlägg 30 november 2008

Superlyckad fyndrunda

Av Sigge Svamphund - 30 november 2008 17:55

Efter tråkdagen igår så har jag haft en mycket bra dag idag.

Dagens skogsrunda var ett tag sen jag gick.

Mycket lönande.

Det här torpet är bra.

Perfekt service med dunkar för det mesta.

Någon hade tänkt på mej för jag hittade omgående en bra dunk.

Roade mej länge och mycket med den.

Sen gömde jag den på ett bra ställe i skogen. Kan alltså använda den nästa gång jag passerar.

Efter att ha gömt dunken så hittade jag en ölburk.

Såna är skoj.

Det låter så häftigt när jag biter i plåten. Fast gnälliga matte påstår att det ilar i hennes tänder av (o)ljudet.

Förstår jag inte alls.

Övergav omgående ölburken när jag hittade denna.

Två dunkar på samma dag det är inte illa!!!!!

Var mycket stolt över att ha hittat den och hade den med mej länge.

Mitt bland alla dunkar och ölburk så jobbade jag lite som svamphund.

Hittade några kantareller som överlevt snön och kylan.

Men nu är lyckan total!!!!!

Jag har precis hittat dagens tredje dunk!

Hade väldiga problem med vilken av dom jag skulle ta med mej.

Kunde inte bära två på en gång hur mycket jag än försökte.

Slutade med att jag gömde den vänstra och tog med den högra.

Ännu bättre!

Min bra spabäck var utan onödiga isen så jag badade en hel del tillsammans med dunken.

Såna där dunkar har många bra användningsområden om man är hund.

Fast även denna har jag gömt i skogen.

Har insett att det inte är så stor idé att släpa hem dom. De brukar försvinna spårlöst då.

Nästan hemma igen så hade jag sån tur att jag hittade en vägkon också.

Inte nog med den dessutom en bortglömd snödriva.

Hade väldigt mycket skoj där.

Brottas med konen och rulla i snödrivan.

Titta här då!!!!!!!

I grannhuset ska det öppna en Grisöronaffär!!!!!!!

Undrar om de kommer att ha smaskiga grisöron, skoj leksaker och annat nyttigt?

Däremot så hoppas jag verkligen att de inte tänker sälja äckligt schampoo och klotänger och sånt där som matte tycker är bra.

Hoppas att de öppnar snart så jag kan kontrollera deras sortiment.

Skulle passa mej ypperligt att få handla grisöron efter varje promenad eller så.

Känner mej mycket nöjd med min dag.


 
 
Giah

Giah

30 november 2008 18:40

Låter bra med en grisöronaffär som granne...Skulle jag oxå vilja ha!!!!
Jag kommer och hjälper dig inventera den när den öppnat :)
Puss Giah

http://belgarhuset.com

 
Ingen bild

frippe

30 november 2008 18:56

Hej på dig!!
Nu är vi hemma igen. Och du har varit ut på din vanliga fynd vända, såg du när matte försökte få mig och Miro att bli sakletare?
Hi,hi...
Nä nu tror jag väll inte mina öron ska du få en sån affär hos dig. Orättvist!!;-))
Jag ser att snön har försvunnit hos dig nu!
Idag kom det bara något blött och slaffsigt här hemma sa husse.. När vi var på väg hem.
Ha det så bra och slem pussar till er!!
Kramizz...

 
Ingen bild

molle

30 november 2008 20:04

wooow granne med en grisöronaffär måste vara rena drömmen, snacka om JULAFTON

 
Ingen bild

frippe

30 november 2008 20:50

Vart bor ni någonstans??
Är det i Stockholms trakten eller?
Uppfödaren bor ju i Stockholm på Sorundan..
Kramizzz

 
Valle Vagabond

Valle Vagabond

30 november 2008 20:55

HA en fin kväll på första advent! Matte hälsar.

http://vallevagabond.bloggagratis.se

 
Marie

Marie

30 november 2008 21:09

Men vilka bra skogar du har! Sån tur att hitta så mycket spännande hittar då aldrig mina hundar när vi är ute i skogen! Fast de letar nog mest leriga diken för sina välgörande lerinpackningar...

Marie med busgrabbarna Napoleon & Leo

http://mariesdagbok.spaces.live.com

 
Moa och Maiko

Moa och Maiko

30 november 2008 21:19

Nog måste det ha varit din lyckodag idag! Hittat flera dunkar, stor vägkon ( av det format som matte skulle vilja ha på vissa lydnadstävlingar...), gnagvänlig ölburk som låter så underbart trevligt och dessutom öppnar det en grisöronaffär nära dig...Puh! Vi tycker att matte kan skicka dig och köpa trisslott - med din tur så...

http://nysvansat.blogspot.com

 
Ingen bild

Primo och Acke

30 november 2008 22:12

WOW! En kanon "sigge dag" med andra ord;)!! Tänk att få ha en grisöronaffär runt knuten, suck så bra det skulle vara!
Nu är vi trötta efter dagen...Gäsp!
Mors mors!!

 
Kasper

Kasper

30 november 2008 22:20

Säjer bara åååhhhh! Dunkar förstår jag mig inte riktigt på, men plastblomkrukor är kul... Jag har gömt några på tomten, matte hade samlat dom för att köra iväg dom nånstans.

Grisöronaffär till granne! Snacka om att bo centralt! :-)
Jaså, det är till dej dom flyttar! Matte visste att det finns en hundaffär i Gnesta också - men när vi åkte dit i går - gissa vad som hänt!!!

http://www.belof.se

 
alla Strövelstorpslagottona

alla Strövelstorpslagottona

30 november 2008 22:24

Vilken lycko du är, bo granne med grisöronaffären!!!!!!!!
Voff på 1:a advent
Pussar

http://lagottoflickorna

 
Cavvetjejerna

Cavvetjejerna

30 november 2008 23:13

Vilken lyckad dag du haft! Många fynd idag.
Det sista var väl allra bäst ;-) En grisöronaffär alldeles intill dig. Wow!!!!

http://www.cavaliersajten.bloggagratis.se

 
 Tim

Tim

30 november 2008 23:47

Wow vilken dag du haft, himmel vad fynd du gör! Kan du inte skicka ner nån fin dunk till mig eller något annat kul?...jag hittar minsann inget sånt i min skog.

http://timsevimse.blogg.se

 
Ingen bild

camilla

1 december 2008 01:08

En riktig kanondag,verkligen!!

Å en grisöronaffär till granne. Du är en lycklig hund du Sigge ;p

 
Ingen bild

malte o snoken

1 december 2008 13:02

du är så söt som gillar dunkar!! o koner!! sötpropp!

 
vi i pörtet

vi i pörtet

1 december 2008 17:56

Vi förstår inte! Växer det dunkar i din skog Sigge? Är dom odlade eller vilda? Här växer inga dunkar...
Fusk med så nära till grisöronaffären, men okej då, du är väl värd det!

http://paulaz.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sigge Svamphund - 13 juli 2016 08:16

Detta blir det allra sista inlägget på denna blogg. Jag har försökt skriva om alla minnen, men det fungerar inte. All glädje, alla äventyr vi upplevt tillsammans dessa fantastiska 10 år tillsammans. Det går inte att sätta ord på det. Min äls...

Av Sigge Svamphund - 9 juli 2016 12:14


TACK för all omtanke, alla hälsningar här, på Facebook, via mail, sms osv. Jag läser allt men orkar inte svara, vill bara vara ensam just nu. I går kväll så begravdes Sigge Svamphund av sin älskade bästa människovän Pinnaffären, egentligen heter ...

Av Sigge Svamphund - 8 juli 2016 11:44

I dag har det tänts en ny stjärna på himlen. Sigge finns inte längre, åldern tog hans bakdel som inte hängde med längre. I samråd med min underbara vän och veterinär A så togs beslutet. A hjälpte Sigge till resan över regnbågsbron. Sigge blev 1...

Av Sigge Svamphund - 7 juli 2016 18:01

Jag klarade av kvällstoaletten utan att bakdelen krånglade. Matte där emot har knappt sovit i natt för hon har vaknat så fort jag rört på mej. Morgontoan gick ganska bra. Så skulle jag prova att bada, fick skjuts ner till sjön. På väg dit så ...

Av Sigge Svamphund - 6 juli 2016 17:37

Dagen började alldeles som vanligt. Matte bestämde sej för att skjutsa mej till en bra skog för jobb.   Blev skjutsad till Döda älgenskogen. Bra eftersom jag hade mycket kantarellvalpar på tillväxt där. Bara att börja jobba.   Ska du ...

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2008 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards