Svamphunden Sigges funderingar

Direktlänk till inlägg 8 oktober 2008

Tagit det lugnt

Av Sigge Svamphund - 8 oktober 2008 17:59

Eftersom jag har haft så väldigt mycket att göra ett par dagar så bestämde matte att jag kunde ta det lite lugnt idag.

Tycker jag är en fullkomligt onödig uppfinning.

Fick i alla fall åka till en skog.

Matte skulle kolla om frosten tagit all savrt trumpetsvamp eller om vi skulle kunna hitta en del.

Jag började självklart med att bada i den ena sjön som jag har där.

Måste ju samla kraft inför svamphundsjobbandet.

Fanns massor med svampar så jag jobbade hårt.

Fick jobba extra hårt när matte lyckades slarva bort sin svampkorg.

Korgen var full så hon plockade i en reservpåse.

Helt plötsligt så hittade hon inte korgen.

Människor och deras dåliga nosar.

Inte hitta en korg full med svamp och dessutom med min korvpåse.

Den luktade ju på långt håll!

Jag markerade självklart korgen och serverade mej korv för egen tass också.

Förra gången jag var där så hittade jag ju en perfekt dunk.

Ingen hade rört den så jag kopplade av med att busa med den medan matte plockade alla svampar jag nosade upp.

På filmen syns det hur skoj man kan ha med en stor dunk.

Visar en bild på dagens skörd också.

Matte tyckte att det var bättre att ta kort hemma med all svamp i korgar än med hälften i tråkig kasse.

Resten av dagen har jag bara ägnat åt vanliga hundgöromål.

 
 
lotta

lotta

8 oktober 2008 18:15

det där e svamp som jag ALDRIG skulle våga plocka. Säkert god, men här vågar vi bara plocka kantareller;)

http://www.123minsida.se/juniocola

 
molle

molle

8 oktober 2008 19:22

kul kul...
idag har du då verkligeen legat i ...
Ps snygg tjej.
jag har inte träffat nån på flera dagar

http://bobmarleys.wordpress.com

 
Lexie

Lexie

8 oktober 2008 19:33

Ja, du ser ut att ha kul. Nä matte skulle bli galen om jag inte duschade efter spabadet, hela lägenheten skulle ju bli full av smuts... bäst att lyda. Nospuss till dig.

http://www.lexie.bloggagratis.se

 
lotta

lotta

8 oktober 2008 19:54

japp, självklart e det ok. Jag sätter in en länk till dig med, så blir det lätt att hitta på dig när man vill in o kika:)

http://www.juniocola.bloggagratis.se

 
Valle Vagabond

Valle Vagabond

8 oktober 2008 20:26

Det var en fin dunk!
Bra att du hann ha kul också förutom allt svampletande. (Vad mycket svamp ni fick med er hem! Tur att matte hade dig med som hittade den borttappade korgen.)

http://vallevagabond.bloggagratis.se

 
Lexie

Lexie

8 oktober 2008 20:44

Jovisst, men det är 5 km till närmsta sjö. Matte orkar inte gå så långt utöver det vi redan går på dagarna. sedan tycker jag inte om att bada i sjöar ännu, men matte hoppas att jag kommer att göra det till sommaren. Natti natti.

http://www.lexie.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Tessan med voffsar

8 oktober 2008 22:44

Ja du Sigge...du är ju tokig så få!! Vad jag log åt dig och din dunk!!Hur kul kan det vara med allt skräp du hittar?? Knasboll är du!!Snygg brutta du hittat oh gemenssamma intressen kan ju vara bra;) Har matte tagit fram ngt måttband ännu?
Puss på dig lille tokhund!

 
 Tim

Tim

9 oktober 2008 00:26

Oj vad min matte skrattade när hon såg filmen på dig med dunken...du ser ut att ha himla skojjigt.

http://timsevimse.blogg.se

 
frippe

frippe

9 oktober 2008 08:58

Bra jobbat!!
J..rans vad kul du verkar ha med den där dunken, det ser skit kul ut och så mycet svamp men jag tror jag säger som Lotta "skulle aldrig plocka den" Jag tycker den ser giftig ut.
Det var en riktig snygging som du hade på besök..
Kramisar på er..

http://frippe.bloggagratis.se

 
Tuna

Tuna

9 oktober 2008 09:55

Du har fullt upp som vanligt, ser jag. Bra jobbat! Jag åker på älgjakt i morgon. Hoppas det blir några bilder!
Hälsningar Tuna (och matte förstås)

http://tuna08.blogspot.com

 
Ingen bild

malte o snoken

9 oktober 2008 09:56

du är så knasgulligt förtjust i dunkar du! men nu ser vi ju verkligen hur roligt man kan ha med dom! "matte!!! vi vill ha en dunk!!"

 
Tanten

Tanten

9 oktober 2008 11:56

Du är ju helt underbar din knashund!

http://ettlitetkatteri.bloggagratis.se

 
Ingen bild

ronja

9 oktober 2008 16:59

men guuud va duktig du är sigge

 
Sacco

Sacco

9 oktober 2008 17:17

Smiter in och kollar läget även om det är mitt i veckan.. ser att du har skaffat dig en tjej till. Tycker hon skulle passa mig mycket bättre!! Eftersom du byter tjejer som i rasande fart kan du skicka henne till mig när du har tröttnat!

Matte är stum av förundran över din energi, hon säger att jag är en slöfock i jämförelse. Håller inte alls med om att jag är någon slöfock..

Vilka fina svamppåsar din matte har gjort. Min matte måste ta tag i det med att beställa mer..

http://www.bjorkmannarna.se

 
Kicki o Jolly

Kicki o Jolly

9 oktober 2008 18:12

Oj Sigge vad du ligger i. Härligt att se dig "in action" med dunken. Dev var heller inte måttligt vad med trumpetsvampar ni hittar. Här finns inga såna.
Tack för tipset torkad karl johan i olja. Det ska absolut provas.
Jolly blir allt duktigare att markera svamp, nu sätter hon sig vid (eller på)svampen och väntar om matte är för långt ifrån när hon hittat den.
Det var en söt tervfröken som du träffat.

http://www.travarens.se

 
Myrra

Myrra

9 oktober 2008 19:57

Jisses, vilken energi du har Sigge! Jag har bara lunkat i sakta mak efter matte på promenaden idag. Inte så roligt att springa om inte Tindra är med så jag passar på att ta det lugnt nu då hon flyttat hem till sig igen.

http://hundenmyrra.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sigge Svamphund - 13 juli 2016 08:16

Detta blir det allra sista inlägget på denna blogg. Jag har försökt skriva om alla minnen, men det fungerar inte. All glädje, alla äventyr vi upplevt tillsammans dessa fantastiska 10 år tillsammans. Det går inte att sätta ord på det. Min äls...

Av Sigge Svamphund - 9 juli 2016 12:14


TACK för all omtanke, alla hälsningar här, på Facebook, via mail, sms osv. Jag läser allt men orkar inte svara, vill bara vara ensam just nu. I går kväll så begravdes Sigge Svamphund av sin älskade bästa människovän Pinnaffären, egentligen heter ...

Av Sigge Svamphund - 8 juli 2016 11:44

I dag har det tänts en ny stjärna på himlen. Sigge finns inte längre, åldern tog hans bakdel som inte hängde med längre. I samråd med min underbara vän och veterinär A så togs beslutet. A hjälpte Sigge till resan över regnbågsbron. Sigge blev 1...

Av Sigge Svamphund - 7 juli 2016 18:01

Jag klarade av kvällstoaletten utan att bakdelen krånglade. Matte där emot har knappt sovit i natt för hon har vaknat så fort jag rört på mej. Morgontoan gick ganska bra. Så skulle jag prova att bada, fick skjuts ner till sjön. På väg dit så ...

Av Sigge Svamphund - 6 juli 2016 17:37

Dagen började alldeles som vanligt. Matte bestämde sej för att skjutsa mej till en bra skog för jobb.   Blev skjutsad till Döda älgenskogen. Bra eftersom jag hade mycket kantarellvalpar på tillväxt där. Bara att börja jobba.   Ska du ...

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards