Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 24 november 2007

Av Sigge Svamphund - 24 november 2007 18:18

I går så kom det en massa snö här igen.

Mycket trevligt för jag har roat mej ordentligt med den idag.

Den är så skoj att busa i och god att äta.

Var med matte i skogen och plockade lingonris.

Om jag får säja det själv så är jag väldigt duktig på att plocka sånt. Bara att ta tag med munnen och dra upp. Men matte klagar och påstår att man inte alls behöver slita upp stora tuvor med rötterna.

Hon står och tar bort allt sånt när jag har varit duktig och plockat.

Otack är tydligen hundens lön!

Var vid min sjö också och tyvärr så är det nog slutbadat nu.

Titta på bilderna så förstår ni. Hela sjön är täckt med is och det finns inget bra badställe.

Inspekterade alla badplatser men inte.......

Till och med en trevlig spabäck i skogen var alldeles täckt med is.

Dessutom sån där tjock is som jag inte kan ta hål på.

Tydligen slut på både simturer och härliga lerinpackningar.

Nu ska jag trösta mej med ett smaskigt grisöra.

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2007 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards