Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 1 november 2007

Av Sigge Svamphund - 1 november 2007 18:47

Hade turen att bli skjutsad till en av mina favoritskogar idag.

När vi var nästan där så upptäckte matte en polisbil som förföljde oss.

Ha,ha vad nervös hon blev!

Trodde visst att de jagade oss. Men de skulle till ett hus i närheten.

Väl i skogen så hittade jag en del svamp och massor med bra spagropar.

Grejade ordentligt i alla och fick till fina lerinpackningar.

Det började regna lite så jag var orolig för att bli blåst på mitt planerade bad och hamna i tortyrkammaren istället.

Men vi fortsatte mot sjön så jag var helt inställd på en massa simmande. Har ju inte simmat sen i tisdags så det var verkligen dags.

Stack som vanligt före mot en av mina favoritbadplatser.

Men så hörde jag nåt längre fram som jag var tvungen att kolla.

När matte kom ifatt så såg hon mej med ett mindre träd i munnen medan jag smörade för en massa gubbar.

De var inte speciellt intresserade av mej och inte ett dugg imponerade över min råstyrka.

Jag hade råkat springa rakt på ett jaktlag!!!!

Det var inte alls populärt att jag var där.

Hm, jag hade ju bara tänk tutse dom också till min stora skara bästa vänner.

De sa åt matte att de tänkte jaga överallt så vi fick inte alls gå där vi tänkt.

Korkade jägare!

Men jag gick i alla fall och tog ett gäng trevliga simturer.

Matte påstår att det ser kallt ut på bilderna.

Gör det inte alls!

Det var bara skönt!

På väg till bilen så mötte jag monster.

Höll på och markerade svampar när jag hörde nåt jag var tvungen att undersöka.

Usch, läskigt jag sprang tillbka till matte.

Såna där stora hästar med människor på ryggen.

Hästar är lite väl stora för att passa mej.


Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2007 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards