Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 11 december 2012

Av Sigge Svamphund - 11 december 2012 18:01

Haft en del att pyssla med idag

Gjorde morgontoalett och så var jag bara hemma en stund.

 

Inget är som väntans tider.

Jag väntade i minst fem minuter.

 

Hamnade på bussen.

Har inte åkt buss på många månader, lappade hela vägen till Eskilstuna.

 

Bäst att berätta för alla andra hundar att jag har anlänt.

Såg tyvärr inte till några trevliga tikar.

 

Hamnade hos mattes mamma.

Förväntade mej faktiskt att bli bjuden på lunch, men sån serveras tydligen inte 9.30 på förmiddan.

 

Fick utsökt god korv istället och bjöd mej på skorpa när människorna fikade.

Sen fick jag åka med mattes mammas bil och passa den på flera ställen.

Tydligen höll människorna på med tråk, på sista stället kom i alla fall matte med ett nytt batteri till min bil.

 

Åkte hem och var hemma en stund innan jag tog en sväng i skogen.

Hände inte så mycket där, inga fynd eller snygga brudar.

Blommade varken korv eller köttbullebuskar heller.

 

Finns det ingen gran i närheten så får väl en tall duga i brist på bättre.

Ska det fortsätta falla lappmögel i denna takt så kommer det att bli bekymmer.

 

Lyckades hitta en ynkligt liten pinne. 

Syns som ett litet streck i lappmöglet.

Roade mej med den en stund, saknar alla mina bra kottar!!!!!!

 

Trodde att jag hade hittat nåt julbord för uttråkade svamphundar.

Nä, bara rester av grönsaker så det får nåt rådjur ta hand om istället.

Gick hem och slappade.

 

Titta vilken bra bild jag hittade på Facebook!

Hoppas att det gäller alla ICA Maxi i hela landet, ska kolla det där matte handlar nästa gång vi är där.

Detta borde ALLA affärer ta efter och tänka på oss och miljön.

Nu väntar matte på hjälp att få dit nya batteriet, det ska skruva fast i kväll så imorgon hoppas jg kunna få 

åka till nån av alla mina bra skogar igen.

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2012 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards