Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 30 december 2012

Av Sigge Svamphund - 30 december 2012 18:03

Äntligen börjar det likna nåt ute!

Jag blev inte skjutsad nånstans idag heller fast matte från början hade planer på att jag skulle få

åka till Döda älgenskogen.

Var evigheter sen jag var där men dit är det smala krokiga grusvägar som antagligen är välspolade

skridskobanor just nu.

Av märkliga anledningar så hade inte matte nån lust att prova att placera en bil i diket, räcker tydligen med

allt annat bilstrul som varit.

Fick alltså hålla mej i hemmaskogarna idag också.

 

På väg mot skogen passerade jag återvinningsstationen och där lånade jag en gammal toapappersrulle.

Behöver ju ha nåt att greja med under min skogsvistelse.

 

Titta så underbart.

Träden alstrar ju värme så lappmöglet försvinner runt trädstammarna.

Underbart att få känna lite barr och ris under tassarna igen.

 

Jag vet precis vad du har i fickan och kräver att det tas fram OMGÅENDE!!!!!

Mina tillhörigheter ska inte ligga i mattes ficka.

 

Så där min julklappsboll har kommit fram igen.

Faktiskt flera dagar sen jag busade med den sist.

 

Lappmöglet sjunker snabbt nu.

Kunde springa nästan obehindrat på många ställen.

 

Titta blåbärsris!

Det har inte heller varit synligt på väldigt länge.

Fortsätter det så här kan jag nog snart jobba som murkelhund.

 

Jag har jobbbat!!!!!!

Alla mina vinterskivlingar hade tinat fram och var jättefina.

Matte fyllde en hel nummer två påse med såna.

Kändes väldigt bra att få jobba igen, gillar inte alls påtvingad arbetslöshet.

 

Firade mitt framgångsrika arbete med att hitta en godistall.

Behöver väl knappats berätta att det inte växer nåt godis där nu.

 

Busade ännu mer med bollen.

Lappmöglet som förut gick upp till magen på mej det når bara halva benen nu.

Matte har stora planer, om detta underbara väder fortsätter så kommer det bara att dröja några dagar

så kommer vi att kunna jobba på Sörmlandsleden.

Alltså gå den där promenaden vi skulle ha gått på juldagen och fixa med gästböckerna.

 

Kolla jag springer nästan obehindrat och behövde inte plöja mej fram för att hitta bollen varje gång

matte lyckades kasta bort den.

 

I de gamla trädstammarna växte det också godis.

Dessutom var det fullt med små vinterskivlingsvalpar på dom.

Känns som om det väntar underbara tider nu, jag kommer att kunna röra mej obehindrat i mina skogar och

jobba som svamphund.

 

På väg hemåt.

Fantastiskt jag har helt plötsligt asfalt under tassarna.

Visst allra bäst är barr, mossa och ris men allt som är utan lappmögel är synnerligen trevligt just nu.

Gick hem och slappade.

Om inte om hade varit så skulle jag som alla tidigare 30 december ha åkt till Eskilstuna på eftermiddan

och gratulerat mattes pappa.

Han skulle ha fyllt 89 år idag, har känts tomt och sorgset för matte att en tradition är borta.

I morgon är jag bortbjuden på nyårsmiddag i Eskilstuna så då ska vi tända ljus på kyrkogården.

Jag kommer att blogga i morgon, men det blir en ganska tidig blogg då och vad jag ska pyssla med

i Eskilstuna det berättar jag på tisdag.


GOTT NYTT (smällarfritt) ÅR

 

Önskar jag alla er som inte har tid att hälsa på här i morgon.

Ta hand om varandra både två och fyrbenta.

Må ni slippa så mycket hemska fyrverkerier som möjligt!


Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2012 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards