Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 12 december 2012

Av Sigge Svamphund - 12 december 2012 17:47

Börjar med igår kväll och min bil.

Skitmatte ansåg att jag kunde håll mej inne jag skulle inte alls med ut och lägga mej i.

 

Här ska den få sitt nya batteri.

Gizmomatte skruvar och skruvar (mattes händer klarar ju inte det längre)

 

Kvinnorna på Bygatan de kan, helt plötligt var de tre och en stackars förvirrade karl.

Jo då min bil fick sitt nya batteri och vägrade att starta!

Många, många hemska ord ekade över gatan.

Var ett himla springande ut och in också, jag blev bortglömd varje gång.

 

Där borta står min bil med sitt nya batteri och är på dåligt humör

 

Ser ni sladden?

Flera kilometer förlängningssladd till bilens motorvärmare draget genom köksfönstret.

Hela natten fick bilen ha motorvärmaren på, allt för tt den kulle bli snäll.

Blev morgon, matte anåg att det var kallt i köket efterom fönstret stått på glänt hela natten.

Gick ut och pratade med min bil, lika dåligt humör idag.

Gjorde morgontoalett, gick in en tund.

Ut igen, handlade nåt som matte hällde i bensinen (det är med största säkerhet ispropp  i den).

Skulle gå en längre runda.

 

Började bra.

Dejt med Siri, mycket trevligt.

 

Försökte få hennes husse att kasta lappmögelkocka åt mej.

Funkade inte.

Skildes från Siri och gick till nästa dejt.

Träffade Schäfer Frejas husse som skottade lappmögel.

Han och matte ägnade sej åt mänskligt tråkprat och Freja var inne.

 

Alltså jag är så hett eftertraktad av brudarna att de bryter sej ut ur sina hus bara för att träffa mej.

Tyvärr så blev hon insläpad eftersom hon luktar gott.

 

Gick till skogen i jakt på nåt skoj.

Hur skoj är det när den är full med lappmögel?

Inga svampar, inga kottar, inga fynd ingenting!

 

Inte ens korvbusken blommade.

Skitbuske, den blommade ju sist!

 

Kolla det där mörka ute på sjön.

Kanske finns det hopp att badsäsongen snart är här igen.

Gick hem, bileländet på lika dåligt humör fortfarande.

 

Träffade i alla fall Gizmo, fast hon skulle bara ha godis av matte.

Var inne och slappade medan matte grejade.

Gick ut på eftermiddagsrunda, hamnade hos Schäfer Freja igen.

Matte lånade nåt där och så gick vi hem till griniga bilen.

 

Nu ser det ut så här.

Bilen har motorvärmare och under den står en kupefläkt.

Kanske, kanske att propphelvetet kan lossna nu.

Om nån timme tänker matte prova.

Så hörde jag hemska ramsor från köket om att allt bara jäklas och nu var minsann ugnen trasig.

De varma mackorna var lika kalla när de togs ur ugen som när de ställdes in.

Jo det är ju väldigt bra om klantmatte SÄTTER PÅ ugnen innan hon bestämmer att den är trasig.

Kan meddela att den fungerar ypperligt och det blev varma mackor.

Håll nu alla tassar och tummar ni hittar för att proppen tinat.

Matte har lärt sej att bilar som tidigare bott i varma garage lätt drabbas av kondens i tanken vilket medför

att isproppar bildas.


Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2012 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards