Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 13 december 2012

Av Sigge Svamphund - 13 december 2012 18:06

Blä, det är griskallt igen.

Matte la ner alla uppvärmningsförsök av min bil igår när det var 14 otäcka minus.

Blev alldele för kallt att ha köksfönstret på glänt då.

Min morgontoalett blev snabb och kall.

Slappade och drömde om bättre tider med spa, bad och en massa jobb.

 

Dags för längre runda.

Eller med denna temperatur så skulle den inte alls bli speciellt lång.

 

Gick bara till närmaste skogen.

Fanns inga andra hundar ute heller.

 

Som tur är kommer jag åt mina granar ännu, men kommer det mer lappmögel blir det kris.

 

Passerade skidbacken.

Nu är skoj rampen användbar trots att den är trasig.

Den är alldeles full med konstgjort lappmögel.

 

Testade den och funderade på om jag skul.le bo i det lilla huset.

Kom snabbt fram till att det verkade alldeles för kallt, det har sett mer inbjudande ut.

 

Min sjö är alldeles ihopfrusen.

Långt bort till vänster där är skogen med Krusbärssjön.

Har massor med bra arbetsplatser där och flera sjöar.

Åt höger ligger Skottvång, tänk om det vore sommar och dags för årliga korv och köttbullepartyt som alltid

hålls när kolmilan tänds.

Borde var dags alldeles snart tycker jag.

 

Hittade i alla fall en buske där det blommade vildgriskorv.

Länsade naturligtvis hela busken.

 

Stackars rådjuren de krafsar överallt för att hitta nåt att äta.

Som sagt lappmöglet ställer bara till med elände.

Gick hem efter nån timme ute.

Var för kallt för längre äventyr.

Eftersom det snart är jul så skulle jag vara snäll och låta matte låna min dator

Allt hon rör vid krånglar just nu.

 


Så här höll den på i ett par timmar medan matte svor så det osade.

Men sen helt plötsligt så hade hon hotat den eller gjort nåt så den valde att fungera igen.

Den skulle bara våga dö efter bara en månad.

Av detta har jag lärt mej att matte inte ska få låna denna, möjligen min gamla men den drabbades också

av hennes utbrott eftersom den var slöare än nånsin.

Var ute på lika svinkall och trist eftermiddagsrunda.

Sen kom en av alla mina bästa vänner ihop med sin människovalp.

Skulle tittas på min bil, jag fick inte följa med ut och lägga mej i, sånt skulle människovalpen klara bäst

utan min inblandning.

Det tittades, försökte startas och grejades.

Enda framgången är att den numer bytt plats.

Den bogserades en bit på gatan så nu står den under mitt köksfönster.

Bara det blir lite varmare så ska både motor och kupevärmare dit igen för att se om propen försvinner.

Blir nog varmare för nu är det bara 12 äckliga minus ute.


Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2012 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards