Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 29 december 2012

Av Sigge Svamphund - 29 december 2012 18:42

Ganska trist hunddag det här.

I går hörde jjag talaa om att jag nog skulle bli skjutsad till nån av mina bra skogar idag.

När jag vaknade i morse så ställde matte in det.

Blåste såna där med horn och bockfot och kom lappmögel på tvären.

Äckligt, ska inte komma mer lappmögel nu.

Alltså blev jag inte skjutsad nånstans utan skulle ta en runda i hemmaskogarna.

 

Lappmöglet vräker ner och jag ska leta reda på nån bra runda.

Eftersom jag är bland en massa hus så måstte jag ha onödigt kopell fortfarande.

 

Planen var den här vägen.

Matte ångrade sej, blåste ännu värre där och var allmänt otrevligt.

 

Povade vägen till min lilla nästan sjö.

Jo ibland kunde jag gå på skaren andra gånger höll jag på att drunkna.

Matte fick lappmögel upp till knäna så det blev inte den heller.

 

Tillbaka in bland alla hus för att testa ytterligare en väg.

 

Äntligen!

Här gick det att gå utan att fastna i lappmögel.

 

Sist så fanns det bra spa här.

Skit med dom idag.

Bara lite blött ovanpå onödiga isen, blir inga bra inpackningar då.

 

Här ska jag över en jättelik lappmögeldriva och vidare in i skogen.

Joå jag kom över utan problem.

Skulle ha snott kameran för matte gjorde en snygg lappmögelrullning när hon skulle över.

Förskräckligt vad människor låter underligt då.

 

Efter att ha gått genom skogen, hittat ett litet spa så kom jag ut där alla spårvagnar bor.

Funderade på om jag skulle fynda nåt bland alla lådor men ångrade mej.

 

Slökärring!!!!!!!

Kan du ta och snabba på!

Det har börjat falla hälovådligt regn och jag måste hem innan skadorna blir för stora.

Hon fattade som vanlig ingenting och vägrade springa i 180.

 

Detta ska föreställa en trappa och det är närmaste vägen mot mitt hemma.

Har fortfarande extremt bråttom.

Drabbades av onödigt koppel och släpades en mycket längre väg medan jag ådrog mej skador.

 

Hjältekatten Sören Fernström får illustrera vad rubriken avser. (bilden snodd från Sörens FB sida)

Fast jag måste faktiskt berätta nåt som gjort både mej och matte både stolta och rörda.

Sören skulle dela ut alla pengar han klappade in under julmarknaderna.

Jag och matte fick äran att föreslå några som skulle få lite pengar bara för att vi hjälpte till att få in

en slant när Sören med följe var här.

Föreningen Livbojen för hemlösa katter i Eskilstuna och Örebro katthem som just nu sliter med mängder

med misärkatter får av Sörens klappengar efter vårt förslag.

Tänk om man kunde hjälp alla stackars nödlidande katter och andra djur med.

Men som sagt nu börjar helvetet.

I dag har några puckon börjat skjuta här.

Ny ordning har införts, eftermiddagsrunda och kvällstoalett då är det koppeltvång och SELE som gäller.

Selen för att det är mycket svårare att krypa ur en sån än ett halsband.

Varje år så dör många hundar sen de i panik slitit sej eller krupit ur sina halsband.

Sen faller de offer för trafik, tåg, svaga isar och andra faror.

Säj inte att min hund är inte rädd för ingen människa vet när vi blir rädda.

Jag var inte rädd tills den där nyårsaftonen när ett par ung%¤#/& kastade en smällare över min rygg.

Numer avskyr jag fyrverkerier.

Tänk om korkade människor kunde göra nåt vettigt för alla mängder med miljoner de smäller av.

Nu skrämmer de både tama och vilda djur, människor och förstör vår sårbara miljö ännu mer.

Tänk om de istället kunde skänka pengarna till vettiga saker där de verkligen gör nytta.

Snälla alla var rädda om er under de hemska dygn som väntar.





Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2012 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards