Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 2 december 2012

Av Sigge Svamphund - 2 december 2012 17:56

Riktigt otäckt griskallt idag. 

Var 10 hemska minus när jag gjorde morgontoalett.

Av den anledningen bestämde sej matte för att gräva fram min bil under lappmöglet och skjutsa mej

till en bra skog. Bilen behövde nog få rulla en del och ladda batteriet.

 

Hamnade i Gröna männenskogen.

Lika vidrigt med lappmögel där fast det är lite söderut.

 

Kan du ta bort det här?

Jag vill faktiskt fortsätta att jobba.

För övrigt så var det så kallt att matte hade grävt fram mitt vintertäcke.

Nåt om att jag ska vara rädd om mina leder eftersom jag inte är ung längre.

Dumheter, jag är som alltid en hund i mina bästa år och kan vårda min kropp på egen tass.

 

Letade förtvivlat efter alla mina bra spagropar, men de hade onödiga isen stulit.

Ska anmäla onödiga isen för grov stöld!

 

Kollade mitt vinterdass noga.

Ska detta skitväder fortsätta så kommer jag att behöva det, läs matte får skjutsa hit mej varje dag.

 

Gröna männens superhemliga stridsvagn av senaste modell stod ute och frös.

Hoppas att inte fienden läser min blogg och ser hur välrustat Sverige är mot anfall.

 

Gick på vägar som jag inte gått på sen typ i våras när jag jobbade som murkelhund.

Vore bättre att det var tid för såna nu för detta är inte treligt även om en och annan kommer att påstå

att det är vackert.

Möjligen är det vackert norr om Mälaren, men inte i mina skogar.

 

Usel bild men Lodjur hade varit ute och rört på sej.

I Gröna männenskogen ser vi ofta spår efter det och i Bäverbäcksskogen har det visat sej snabbt

ett par gånger.

 

Matte letade förtvivlat efter lingonris till sin mamma.

Inte alldeles enkelt att hitta sånt bland allt lappmögel så jag såg henne krypa under granar ett par gånger.

 

Här är han minsann den otrevlige Kung Bore.

Har hittat honom förr i Gröna männenskogen och nu hade han bytt plats.

Titta vilket äckligt belåtet flin han har typen.

Jag försökte sjunga god nattvisor för honom så han skulle somna och aldrig mr vakna.

Typen verkade alldeles för pigg och alert så jag tipsade om en massa trevliga resmål i Lappland, där är

han säkert välkommen.

 

Funderar allvarligt på om jag ska jobba som jultomte.

Tomteskägg är enkelt att anlägga nu, detta är bara början får jag hållas så kan jag nog få till ett som

är både långt och yvigt.

La upp på min Facebooksida att det går att hyra mej och flera har redan anmält intresse.

Bra, några dagar som jag slipper vara arbetslös i alla fall.

 

Dagens bästa fynd.

En spagrop!!!

Ok, den var liten men det fanns i alla fall vatten i den.

Kunde ha varit kvar i evigheter.

 

Ha, jag har precis dejtat.

Var på väg mot min bil när det kom två snygga labradorbrudar.

Blev tyvärr bara en snabbdejt.

Kunde ha umgåtts länge med dom.

 

Klantmatte!

Allt ska jag hålla reda på.

Hon sätter några extra klor på skorna för att inte halka och så ihjäl sej, hemskt bra om de sitter kvar och

ännu bättre om hon märker att hon tappar en.

I vanlig ordning fick jag göra henne uppmärksam på att hon kastat tillhörigheter omkring sej.

Åkte hem och slappade.

 

Detta är vår vackra julgran.

Egentligen ännu snyggare när det är riktigt mörkt.

Ser ju bra ut med det enorma paketet också.

På tisdag ska jag visst till Eskilstuna, då ska jag kolla igen om Grisöronaffären möjligen förvandlats till

paket så jag kan ha partyt.



Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2012 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards