Svamphunden Sigges funderingar

Direktlänk till inlägg 6 november 2011

Stackars Nelly

Av Sigge Svamphund - 6 november 2011 17:38

Fortfarande helg och alltså får jag inte besöka de bra skogarna.

Men matte satte mej i alla fall i min bil för ut och åka skulle jag.

 

Hamnade hos Nelly.

Hon blev så glad över mitt beök att jag inte ens hann ur bilen innan hon var framme och pussade mej.

Gillar när brudar uppskattar mej!

Hade en hel del skoj bus på hennes tomt först medan människotrna ägnade sej åt tråkprat.

Sen tog matte med mej och Nelly för att vi skulle gå en sväng.

Jag började med att rymma och hälsa på mina gamla grannar, mycket trevligt.

 

Efter att ha varit social med fd grannarna så drog jag och Nelly mot nya äventyr.

Matte kollade mest efter jägare, men det var alldeles lugnt överallt.

Förresten kolla på bilden, ser ju ut som om jag tappat bort ett bakben, men jag saknar inget.

 

I huset ovanför backen där bodde jag och matte mitt första år hos henne.

Alltså rörde jag mej på välbekanta vägar och stigar.

 

Vi rusade i väg över ängen och hade jätteskoj.

Efter att matte återigen kollat så att det var jägarfritt kunde vi fortsätta till skogen.

 

På väg mot skogen och Nelly spaar.

Självklart så gjorde jag också det, vi var så fina i våra lerinpackningar.

 

Syns inte så bra, men Nelly är ju tjej så hon var extra noggrann med ansiktet.

Hörde att hon pratade om välgörande ansiktsmask.

 

Inne i min gamla skog som jag inte varit i flera år.

Hade massor att kolla och jobbade en del också.

Fanns mycket kantareller där.

 

Matte fick syn på ett märkligt fenomen på himlen.

Det finns nåt blått under allt det gråa!!

Fast det var synnerligen kortvarigt, men hon var tvungen att ha bildbevis påstod hon.

 

Så kan jag meddela att våren är nära.

Detta är början till en videkisse.

Bra vi hoppar över vintereländet i år!!!!!!!

Precis när matte tagit den bilden så blev jag och Nelly tillsagda att komma i förra veckan eller så.

Jag kom, men Nelly hade tillfälligt hörselfel.

 

Detta ljuvliga spa är totalförbjudet.

Synd för det är alldeles ljuvligt vatten som luktar underbart ruttet.

Nelly som var tillfälligt döv hann kasta sej i.

Matte sa långa ramsor om att Nelly stank fruktansvärt och att det inte alls skulle bli skoj att komma

tillbaka med henne.

Nelly stank inte alls, hon doftade ljuvligt!!

Väl tillbaka hos Nelly fick hon inte komma in.

 

Stackars, stackars Nelly!!

Hon blev torterad på grövsta sätt med vatten som stank såpa!!!!!

Inget kunde jag göra för att hjälpa henne och min ondsinta matte bidrog minsann till tortyren genom att

hålla i onödiga kopplet.

När ska människor lära sej att väldoftande inpackningar är bra för våra pälsar???

 

Nytorterad Nelly.

Alla ser väl hur nära döden hon faktiskt var av hemska tortyren.

Sen gick vi in och och bjöd oss på fika.

Himla tur att vi var inne för helt plötsligt var jägareländena alldeles utanför Nellys tomt och det kom

skott bara en liten bit bort.

Hörde en jakthund också som lät etter värre än vad jag gör i spagropar.

Sen var det slut på det roliga, dags att åka hem igen.

Resten av dagen har jag mest slappat, men jag är lovad att få besöka ordentlig skog i morgon.


 
 
Ann-Margret & Vinja

Ann-Margret & Vinja

6 november 2011 18:28

Vilken härlig grusväg som ni gick på idag, ser jätte härlig ut :) Vad kul att du med dig Nelly som sällskap på dagens promenad.

Åhh, så ni har haft blå himmel hos er idag, det har vi inte sett skymten av alls här :(
Kan tänka mig att Nelly fick ett bad när hon kom hem om hon luktade ruttet, inte kul ha en sån vovve inne :(

Ja nog verkar naturen lite konstig om videkissen slår ut nu när det snart blir vinter.

Kram

http://heratorpetsvinja.minwebbplats.se

 
Ludde

Ludde

6 november 2011 19:00

Ibland är mattarna bara FÖR tråkiga! När hon nu doftade så gott... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

 
Rudi

Rudi

6 november 2011 19:16

Jaså, Nelly, jaså..hmmmm...fast Aya har varit hos mig idag så det så!

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

 
Lena Deimo

Lena Deimo

6 november 2011 19:41

Ja, vi får verkligen hoppas att Nelly blev nedstoppad i sängen efter denna tortyr. Vinter?? Vad är det? Vi vill ha snö under tassarna, men matte säger att det är helt OK med snöfritt!
Moa,Maiko,Kelu

http://nysvansat.blogspot.com

 
Pelle

Pelle

6 november 2011 20:09

Stackars Nelly! Jag gillar inte heller att få vatten hällt på mig.
Du har det bra som får dejta! Här är ont om tjejer, bara matte som bär med sig doften av en kattjej när hon varit borta på dagarna.

http://bomanskassar.wordpress.com

 
Eva H

Eva H

6 november 2011 20:40

Men flyttade ni ifrån det där söta huset?!?
Och stackars Nelly! Hon ser verkligen för bedrövlig ut;)
PUSS till er båda!
SV
Jag gillar inte heller folkmassor normalt - absolut inte! Men just syfesten blir lite som att gå i en "bubbla" o bara kolla det jag vill. Idag är dock "dagen efter" o huvudet alldeles tomt...:)

http://fyrfotingar.blogspot.com

 
Coquina

Coquina

6 november 2011 21:50

Söta vovvar =) Kika gärna in på min matblogg och tävla i min nya tävling =)

http://coquina.blogg.se

 
Frasse

Frasse

6 november 2011 22:01

Vilket härligt hundliv du har Sigge! Och så kul att få tassa på din barndoms stigar igen :-)
Stackars Nelly, det var ett högt pris hon fick betala för den sköna stunden i "ruttna vattenpölen" :-)
Tassklappar

http://gunillaofrasse.allas.se

 
Kasper

Kasper

6 november 2011 22:36

Mitt hjärta blöder också för Nelly! Och oj, så du också måste ha lidit över att inte kunna rädda henne!
Ibland är livet bra grymt...
Fast du fick väl till en del bra inpackningar som inte duschades bort? Tur det, åtminstone. Tur också att ni hann hem innan jägarna dök upp!
Det känns lite farligt i skogarna just nu.

http://kasperian2.blogspot.com

 
vi i pörtet

vi i pörtet

7 november 2011 15:23

Men va skoj, ni har fått vara lite nostalgiska! Kanske ska vi också åka till något av våra tidigare hem, många har det ju blivit...
Men angående snön, jag tror visst att du Sigge gillar snö, det är bara din matte som har någon konstig aversion. Här i pörtet längtar vi till sparkturerna, det är bara katterna som säger Pyttsan...
Kram från oss

http://paulaz.se

 
Katarina Uggla

Katarina Uggla

7 november 2011 17:07

Det var kul att träffa dig Sigge! Vi kan väl springa ikapp snart igen? Och en dragkamp är ju aldrig fel... Efteråt kanske vi kan ta en shoppingtur å fynda grisöron?!
Svansvift Scilla Räserråtta

http://misscurlysue.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sigge Svamphund - 13 juli 2016 08:16

Detta blir det allra sista inlägget på denna blogg. Jag har försökt skriva om alla minnen, men det fungerar inte. All glädje, alla äventyr vi upplevt tillsammans dessa fantastiska 10 år tillsammans. Det går inte att sätta ord på det. Min äls...

Av Sigge Svamphund - 9 juli 2016 12:14


TACK för all omtanke, alla hälsningar här, på Facebook, via mail, sms osv. Jag läser allt men orkar inte svara, vill bara vara ensam just nu. I går kväll så begravdes Sigge Svamphund av sin älskade bästa människovän Pinnaffären, egentligen heter ...

Av Sigge Svamphund - 8 juli 2016 11:44

I dag har det tänts en ny stjärna på himlen. Sigge finns inte längre, åldern tog hans bakdel som inte hängde med längre. I samråd med min underbara vän och veterinär A så togs beslutet. A hjälpte Sigge till resan över regnbågsbron. Sigge blev 1...

Av Sigge Svamphund - 7 juli 2016 18:01

Jag klarade av kvällstoaletten utan att bakdelen krånglade. Matte där emot har knappt sovit i natt för hon har vaknat så fort jag rört på mej. Morgontoan gick ganska bra. Så skulle jag prova att bada, fick skjuts ner till sjön. På väg dit så ...

Av Sigge Svamphund - 6 juli 2016 17:37

Dagen började alldeles som vanligt. Matte bestämde sej för att skjutsa mej till en bra skog för jobb.   Blev skjutsad till Döda älgenskogen. Bra eftersom jag hade mycket kantarellvalpar på tillväxt där. Bara att börja jobba.   Ska du ...

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards