Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 10 november 2011

Av Sigge Svamphund - 10 november 2011 17:52

Idag skulle jag få få dejta igen så mycket visste jag men inte vem.

Såg att matte fixade kaffe åt sej och mackor till mej så var det dags att åka.

 

Inget är som väntans tider.

Min okända dejt ska vara på väg påstår matte.

 

Bilen har kommit, om sen människorna kunde sluta ägna sej åt tråkprat och släppa ut bruden vore allt mycket bättre.

 

Dagens dejt var Vinja!!!!!!!!

Mycket trevligt, här har vi försett oss med varsin pinne och är på väg mot dagens äventyr.

Jag skulle visa henne en massa bra ställen i en annan av alla mina skogar.

 

Självklart så jobbade jag också.

Vinjas matte behövde absolut en massa mera svamp så jag visade sån.

 

Den där pinnen som Vinja har i munnen den var alldels nyss min.

Men så la jag ner den när jag skulle göra nåt viktigt och borta var den.

Kan tala om att flera av mina pinnar försvann på samma sätt under de timmar vi var i skogen.

Funderar faktiskt en del på varför alla mina brudar är kleptomaner.

 

Vinja har sunda intressen som testa mina spagropar, sånt gillar jag.

 

Dagens absolut sämsta bild, men en väldigt vanlig syn.

Matte plockar svamp jag hittat och Vinja stoppar huvudet i hennes jackficka och förser sej med godis.

 

Jag bara jobbade och jobbade.

Gäller att passa på för ingen vet ju om det kommer äckelsnö och gör mej arbetslös.

 

Jag har jobbat ganska bra för Vinjas matte har en ganska välfylld påse och vi är ungefär halvvägs på

milrundan.

 

Fikapaus och jag blir bjuden på utsökt gott godis.

 

Åt macka också, fast jag fick bara en halv, den andra halvan fick Vinja.

Helt ok faktiskt, jag hade ju fått godis av hennes matte så då kunde hon få halva min macka.

 

Fast Vinja hon vill ha mer macka för hon tog sin mattes tomma mackpåse och satt med i munnen.

Men de glupska människorna hade ju smällt i sej sina mackor utan en tanke på oss hundar.

 

Hade en lektion med Vinja om vägspa, bra kunskap om man inte hittar andra bra spaställen.

Jobbade ännu mer, men kräsna människor pratade om för små svampar och bara plocka de riktigt stora.

Äsch, allt jag hittar ska plockas.

 

Sen passerade vi en av mina sjöar.

Kan ju inte gå förbi utan att bada.

Så jag drog iväg till det där fina huset matte ska köpa bara hon hittat några miljoner.

 

Slängde mej i och simmade massor.

Skönt och uppfriskande.

Vinja skulle inte alls bada sa hennes matte.

 

Fast hon lyckades i alla fall blöta tassarna i sjön.

 

Ni som läser Vinjas blogg vet ju att hon samlar på bryggor.

Numer ingår vackra bryggan i hennes samlingar.

 

På väg tillbaka mot våra bilar.

Flera trevliga timmar i skogen är slut och Vinjamatte ska nog rensa svamp halva natten.

Skildes från Vinja och åkte hem och slappade.

Hoppas jag snart får träffa henne igen och visa flera bra vägar.



Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards