Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 5 november 2011

Av Sigge Svamphund - 5 november 2011 17:51

Skulle inte bli skjutsad till nån av mina bra skogar idag.

Lördag och matte sa att de bra skogarna säkert var invaderade av jägareländena.

Alltså skulle jag få hålla mej i hemmaskogen.

Gick i väg mot skogen.

 

Se där det blev minsann dejt med Whippet Scilla.

Hon var ute och rastade sin matte.

Skumt när vi båda bodde i Hälleforsnäs möttes vi nästan aldrig och nu andra gången på några dagar.

 

Jag hittade en utmärkt pinna att busa med.

Men kolla hur lömskt Scilla smyger bakom mej.

 

Jodå, här försöker hon minsann sno min pinne i nån märklig bakifrån attack.

 

Var inte mycket kavr av pinnen efter några dragkamper.

Sen ägnade vi en stund åt annat bus.

Jag 'är ju var att alltid vara snabbast av mina hundkompisar men den där Scilla är värre.

Spelade ingen roll hur fort jag sprang, hon vann alltid.

Efter en massa bus så var det dags att skiljas åt.

Scilla skulle hem och jag till skogen.

 

I skogen så kom min köttbulleboll fram.

Fast idag så innehöll den inga köttbullar, såna hade skitmatte glömt att köpa.

Var Frolic i den istället.

Spelade faktiskt ingen större roll, jag hade skoj i alla fall med den.

Som vanligt så fick jag sitta och vänta medan matte gömde den på en massa ställen.

 

Jag är världsbäst på att smyga, trodde jag.

När matte vände ryggen till så smög jag efter för att se var hon gömde bollen.

Ni ser väl hur otroligt oskyldig jag ser ut?

Begriper inte varför jag fick gå tillbaka varenda gång.

 

Grått och disigt novemberväder.

Utsikten ovanför skidbacken brukar ju vara milsvid men inte idag.

 

Där var jag tvungen att klättra i trappor för att få tag på bollen.

 

Eller som här springa upp för nån konstig ramp.

Den använder visst skidåkarna på vintern.

 

När jag hittat bollen och ätit upp innehållet så tittade jag om det händelsevis skulle kunna finnas några

skoj fynd i det lilla huset.

Nä, tomt och övergivet, inte ett endaste fynd fanns det.

Återgick till mina vanliga hundgöromål.

 

Gjorde ett par försök att jobba också.

Hade ingen framgång.

Fick beröm för hittad svamp, men matte vägrade plocka idag också.

Gick hem och slöade.

Har varit ute på tråkrundor utan några skoj händelser.

Fanns i alla fall en fördel med tråkskogen.

Jag slapp min numer stinkanade reflexväst, när jag ska till de stora bra väntar mycket jobb med att få den

i bra skick igen.

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards