Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 14 november 2011

Av Sigge Svamphund - 14 november 2011 17:56

Inget passa tråkhus idag, istället har jag haft en mycket bra dag.

Hade hört att jag skulle till skogen med nån jag inte träffat på evigheter.

Matte fixade och sen åkte vi.

Perfekt för vid mötesplatsen så fanns min polare Sheppy och hans matte, egentligen så skulle ytterligare

en av alla mina bästa människvänner ha varit med men hon låg hemma och snöt ut hjärnan.

 

På väg ut i skogen.

Vi skulle hålla till på min långa Sörmlandsledsetapp och där finns mycket skoj.

 

Jobbade självklart massor.

Hann bara in i skogen så hittade jag kantareller till Sheppys matte Anki.

Alltid trevligt med människor som uppskattar alla mina svampfynd.

 

14 november och ännu blommar blåklockorna!!!

 

Spaade självklart massor, tyvärr så håller min lilla nästansjö på och försvinner igen.

Men den dög i alla fall till inpackningar.

 

Det här gillade matte, ett gäng med Frostvaxskivlingar.

Såna har det varit ganska ont om i mina skogar i år så för en gångs skull blev hon glad för mitt fynd!

 

Letade upp en massa mer kantareller till Sheppymatte.

Gäller att passa på när nån vill ha dom.

 

Har passerat mittt fikaberg vid sjön utan att människorna stannade, men nu begriper jag minsann vart vi ska.

Sörmlandsleden viker av från vägen här och sen kommer man till mitt skärmskydd.

Trodde inte jag skulle komma dit före jul.

 

Den underbara bäcken var jag ju tvungen att slänga mej i.

Gott om underbart vatten.

Sheppy är lite badkruka så han avstod från alla trevliga vattengrejer.

 

Så här ser Sheppy ut lite mer i närbild.

Mycket trevligt polare är han.

 

Frammme vid skärmskyddet och jag badade självklart, för med största säkerhet så är det onödig is nästa

gång jag kommer dit.

 

Skulle grillas så jag hjälpte självklart till att samla pinnar till elden.

Viktigt hundjobb.

 

Men det här är pinnmissbruk på hög nivå!!!!

Anki sågar sönder bra såna för att de ska passa i eldstaden.

 

Nu är det väntans tider på att det ska sluta brinna och bli glöd istället.

 

Anki åt macka som jag tyckte att jag kunde ha käkat upp.

Men jag fick korv istället.

Åt tre korvar med bröd, fast jag åt inga grillade råa är godare.

Letade upp en massa mer svamp runt skärmskyddet också.

 

Så här såg det ut överallt.

Männsikoarna kunde ha fyllt sopsäckar med svamp om de haft såna med sej.

Hade de inte, men konstigt nog så plockade matte en full korg!

 

Slut på det roliga och vi är på väg tillbaka igen.

Människorna pratade om att det började bli skymma i skogen och att det var svårt att se svampen.

Äsch, det är bara att använda nosen!

 

Trodde för ett ögonblick att Sheppy helt plötsligt begripigt spagroparnnas välgörande inverkan på pälsen.

Inte då, han skulle bara ner och käka gräs!

 

Passerade jägarnas tillhåll så jag rullade självklart tunna.

Bara att inse att jag är alldeles ensam om den hobbyn för Sheppy bara stirrade på mej och såg ut som

om han tänkte idiotförklara mej,

 

Snart vid bilarna och i skogen springer det en huvudlös svamphund!!!!!!!

Nä egentligen så var jag upptagen med en spagrop och märkte inte att Sheppy och människorna fortsatte.

Blev lite panik hos mej när jag insåg att jag var övergiven, man jag hann ju ifatt dom.

Sen var det tyvärr dags att skiljas åt efter massor med jättebra timmar i skogen.

Hoppas att det inte dröjer flera månader innan jag träffar Sheppy igen.

I morgon då ska jag jobba, ska återuppta ett jobb som jag hade ett tag förra hösten.

Ska jobba med hundlig assistans lite då och nu ett tag framöver.


Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards