Svamphunden Sigges funderingar

Direktlänk till inlägg 24 november 2011

I fiendeland

Av Sigge Svamphund - 24 november 2011 18:16

Kommassor med hälsovådligt regn när jag vaknade i morse.

Hade tur så det slutade innan min morgontoalett.

Sen skulle jag ut på min dagliga långrunda, blev faktiskt skjutsad.

Först började det ösa ner hälsovådligt regn igen, alltså satt jag i mitt baksätet och bestämde mej för att när matte

tänkte stanna så skulle jag sitta kvar i min bil.

Inte nog med det.

När det började bli intressant väg så kom det ett hundätande hästmonster på fria hovar på vägen.

Jag blev som vanligt hysterisk eftersom jag antog att det tänkte anfalla min bil och att människan i vagnen bakom monstret  var i maskopi med det.

Blev anklagad för att vara fruktansvärt larvig.

 

Framme och ute ur bilen.

Övertygad om att matte vill bli av med mej.

Hon ansåg att jag skulle följa med in i fiendeland.

Hade hamnat vid en jättelik komonsterhage.

Har varit där förr och då kryllade det av hemska hundätande komonster.

Enligt matte så har alla fina tjurar vidriga monster gått hem till sitt monsterhus för vintern.

 

Efter att ha funderat lite så vågade jag utmana ödet och hoppades på att matte hade rätt om att monstern

är förvunna.

Såg lämningar efter dom överallt och kände minsann och det fortfarande stank monter.

 

Blev så stressad av att inte veta om det lurade monster nånstans att magen blev lite i olag.

Normalt är jag ju mycket diskret och uppsöker närmsta gran.

 

Sen insåg jag att monstren faktiskt var borta så jag kunde koppla av.

Hittade flera underbara spagropar bland annat.

 

Passade självklart på att jobba.

Hittade ganska mycket tråkkantareller, men matte vägrar ju att plocka såna nu.

Bara vinterskivling och ostronmussling som är godkända för plockning numer.

 

Ekarna i monsterhagen är jättelika.

De har växt där i många hundra år.

Monsterhagen är fullkomligt enorm och man kan vandra runt där i många timmar, enligt matte heter det

inte monsterhage utan Sparreholms ekhagar.

 

Nu påstår matte att vi ska flytta igen.

Det hr huset långt inne i ek monsterhagen där vill hon bo.

Jaha, kan hon ju göra då utan mej!!!

Skulle aldrig falla mej in att bo omringad av komonster som antagligen slitit mej i stycken efter max fem minuter!

 

Gissa var svamphunden befinner sej!

Ser ni mej över huvudtaget på bilden?

 

Hade fått korn på Båven och den har jag inte simmat i på länge.

Skitbadplats jag hamnde vid.

Alldeles för grunt gick inte att simma där, rekommenderas inte till andra hundar.

Fast sen hittade jag bättre ställen och kunde simma.

För övrigt hade jag planer på att flytta in i huset på andra sidan, perfekt med sjötomt.

 

Ångrade mej, svamphundar ska bo ståndmässigt så jag tror jag flyttar in på slottet i stället.

Massor med trevliga rum, två bra stroa flyglar där besökande hundar kan bo och en massa annat bra.

 

Så kan jag meddela att nu är det vår!

24 november och nässlorna har alldeles nya små skott.

 

Ni vet skitmatte som vägrade gå på den där lilla bron igår.

Nu kan vi börja prata om trasig bro, bra då kan inte komonstren komma åt mej när jag flyttat in på slottet!

 

Ser ni ormen i paradiset menar ekhagen?

Matte hittade hur mycket såna där naturmonster som helst.

Hörde talas om att dit borde vi ta med Kaspers matte som har samma underliga intresse som matte.

 

Försökte jobba mer som svamphund.

Gammal svavelticka ville tråkmatte inte heller ha!

Såna är goda när de är unga, men såna är gamlingar får sitta kvar.

 

Även när ekarna dött och tappat större delen av stam och krona får de vara kvar till glädje för en massa

fåglar, småkryp, mossor och lavar o sånt.

 

Fortsatte att dra runt i monsterhagen ganska länge.

Matte hittade en massa mera naturmonster att ta bilder på.

Jag hittade mest trevliga pinnar och spagropar.

Efter drygt tre timmar där så var det dags att åka hem.

Är lovad att få åka tillbaka igen när det är monsterfritt för det var ett intressant ställe.

Hemma igen så slappade jag och har varit ute på händelselös eftermiddagsrunda där jag typ pinkade in

jättelika julgranen på torget och andra såna där viktiga hundgöromål.

 
 
Ludde

Ludde

24 november 2011 19:10

Tänk att få se dig på komonsterpromenad. Vilken tur att dom var i sitt vinteride. Bo på slottet var en bra idé. Kommer gärna och hälsar på då. Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

 
Bilbo och Gimli

Bilbo och Gimli

24 november 2011 19:53

Jadå bara länka till oss, vi uppdaterar så fort matten ids, hon är lite lat hon. Vilka häftiga saker du hittar i skogen, men du hittar ju bara svamp åt din matte hon kanske borde börja hitta godis träd och godis stubbar åt dig? Så det blir lite mer rättvist :) Tass på dig!

http://svanstippen.blogspot.com

 
Ann-Margret & Vinja

Ann-Margret & Vinja

24 november 2011 22:34

Du måste verkligen varit på fel ställe idag...Här har det inte regnat alls utan varit sol hela dagen :)

Vilken härlig promenad väg du och matten gick idag, attans tur för dig att inte komonstren var där.

Kram

http://heratorpetsvinja.minwebbplats.se

 
Eva H

Eva H

24 november 2011 22:36

Vilket helt underbart ställe med mysiga boställen!
Men som vanligt KAN jag bara inte låta bli att skratta åt Sigge fjanthund... Håller med matten lite där:) En liten ursäkt kommer förmodligen imorgon. Och du kanske minns Assar blev rädd för lamm...
Där skulle vi också kunna både gå i timmar och bo!
PUSS!

http://fyrfotingar.blogspot.com

 
Kasper

Kasper

24 november 2011 23:32

Visst ser matte ormen. :) Hon är ju lite knäpp hon också, precis som din matte, när det gäller att se sånt som dom tycker finns (beror väl på att dom inte har nåt luktsinne? )
Hon ser fram mot fler naturmonsterbilder, hon knäppskallen... :)
Vad ska du välja - bo i slott eller i stuga? Blir VÄLDIGT mycket att städa, där i slottet...

http://kasperian2.blogspot.com

 
Freja

Freja

25 november 2011 01:17

Hej snyggo!!
Ja det där slottet verkar duga för en prinsessa som mig så då kommer jag gärna och hälsar på, jag kan ta sviten i västra flygeln....
Men du såna där hästar har vi här också, de är som oss fast dummare för de låter människorna bestämma och inte tvärtom som vi smarta gör... Så bry dig inte om dom! Kossorna har jag inte pratat med, fast den däringa mjölken är ju smaskig....
Phalénepussar!!!

http://prinsessanfreja.blogspot.com

 
Malin

Malin

25 november 2011 10:20

Så många fina bilder,och vilka mysiga ställen du besöker hela tiden och låter oss följa med på ett litet hörn :)
Kramar

http://starchild88.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sigge Svamphund - 13 juli 2016 08:16

Detta blir det allra sista inlägget på denna blogg. Jag har försökt skriva om alla minnen, men det fungerar inte. All glädje, alla äventyr vi upplevt tillsammans dessa fantastiska 10 år tillsammans. Det går inte att sätta ord på det. Min äls...

Av Sigge Svamphund - 9 juli 2016 12:14


TACK för all omtanke, alla hälsningar här, på Facebook, via mail, sms osv. Jag läser allt men orkar inte svara, vill bara vara ensam just nu. I går kväll så begravdes Sigge Svamphund av sin älskade bästa människovän Pinnaffären, egentligen heter ...

Av Sigge Svamphund - 8 juli 2016 11:44

I dag har det tänts en ny stjärna på himlen. Sigge finns inte längre, åldern tog hans bakdel som inte hängde med längre. I samråd med min underbara vän och veterinär A så togs beslutet. A hjälpte Sigge till resan över regnbågsbron. Sigge blev 1...

Av Sigge Svamphund - 7 juli 2016 18:01

Jag klarade av kvällstoaletten utan att bakdelen krånglade. Matte där emot har knappt sovit i natt för hon har vaknat så fort jag rört på mej. Morgontoan gick ganska bra. Så skulle jag prova att bada, fick skjuts ner till sjön. På väg dit så ...

Av Sigge Svamphund - 6 juli 2016 17:37

Dagen började alldeles som vanligt. Matte bestämde sej för att skjutsa mej till en bra skog för jobb.   Blev skjutsad till Döda älgenskogen. Bra eftersom jag hade mycket kantarellvalpar på tillväxt där. Bara att börja jobba.   Ska du ...

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards