Svamphunden Sigges funderingar

Direktlänk till inlägg 28 november 2011

Många siffror blev det

Av Sigge Svamphund - 28 november 2011 17:56

Kan ju börja med att tala om att Freja har hämtat sej helt efter gårdagens dramatik.

Fast ytterdörren den undviker hon så mycket det bara går, ingen risk för nya rymmningar alltså.

Askur han vaktar henne mer än nånsin, hon får inte försvinna ur sikte då blir han hysterisk.

Tack för allt beröm i samband med min Frejaräddning!!!!

Min bloggkompis katten Frasse han har skrivit ett helt inlägg om mej!!!!

http://gunillaofrasse.allas.se/bomber-och-granater-vilket-hjaltedad-sigge/

Det hittar ni i ovanstående länk.

Men över till min dag.

Inget hälsovådligt regn och gårdagens storm den har dragit vidare.

Efter morgontoalett och sånt så skulle jag en sväng till skogen.

Hamnade i hemmaskogen fast jag hade fått åka bil en liten bit, mattes förklaring vi ska vidare sen.

 

Efter diverse vanliga hundgöromål så ansåg jag att det var jobbardags.

Struntade fullkomligt i mattes gnäll om att det inte ska vara mer svamp.

 

Begriper inte................... varför bev hon inte glad när jag hittade en massa fina svarta trumpetsvampar??

Såna ska absolut inte växa 28 november, de borde vara döda sen länge.

Trattkantareller passade inte heller, skitmatte!!!!

 

Jag kan ju mina skogar, här har jag så bråttom att jag blev alldeles suddig.

Har viktiga saker längre fram och då är det bråttom.

 

Min sjö, extremt viktigt att kolla så den är kvar efter stormen.

 

Du ska inte simma det är kallt påstod badkrukan.

Var inte alls kallt i vattnet, bara uppfriskande.

Gäller att passa på för vem vet när onödiga isen anfaller.

 

Lyckades fynda en dunk idag igen.

Men den var trasig så jag övergav den ganska snabbt.

 

Nog är det gott om svamp i år allt.

Nu har de till och med börjat växa på mina grankottar.

 

Vad är detta?

En gris eller ett får eller???????

Mycket underliga saker finns det i mina skogar.

Sen var det dags att gå tillbaka till min bil.

Åkte till hålan som gud glömde kallas visst Flen.

 

Hamnade här.

Min bil skulle besiktigas.

I morse så läste matte att det var jättestrul hos bilprovningen eftersom datorsystemet dött.

Risk för köer och långa väntetider.

Ni ser väl anstormningen????

När min bil skulle in så åkte en ut, annars var det alldeles övergivet.

Jag fick inte lägga mej i vad de gjorde med bilen, som vanligt.

Tre tittade på min bil medan en fjärde umgicks med mej.

Så var det klart och jag fick tillbaka bilen och slapp ta en långpromenad hem.

Åkte hem, matte klev ur och skulle släppa ut mej.

Jag vet ju att hon inte är riktigt klok, men stirra på min bil och börja gapskratta........................

 

När vi åkte till den där bilprovningen så fanns det absolut inte nåt hål här!!!!!!

Hårdhänta typer som fixar extra luftkonditionering eller vad de nu tänkte.

Fläkten funkar faktiskt så hålet behövs inte.

Men hur detta kan orsaka att matte får hysteriska skrattanfall det fattar inte jag.

För övrigt så var det på sitt generösa humör på den där bilprovningen idag.

 

Anledningen till dagens rubrik.

Många tvåor blev det.

Min bil är en gammal släktklenod, mattes mamma hade den i många år innan den blev mattes.

Men nu är det över................. om en månad då får den vandra över bilarnas regnbågsbro till ett liv utan

konstiga hål och andra angripna saker.

Fast sjutton vet, för jag tyckte att jag hörde hur matte pratade med sin valp och sålde släktklenoden till

honom för 15 000 i befintligt skick.

Skulle nu någon vilja bjuda över så går det självklart bra, kan skicka med en rulle silvertejp och lite

ståltråd så går den nog att laga.


 
 
Ann-Margret & Vinja

Ann-Margret & Vinja

28 november 2011 18:59

Vad skönt att Freja hämtat sig efter gårdagens dramatik. Inte konstigt att hon undviker ytterdörren efter det som hon varit med om.

Jaha, så matten måste leta ny bil till dig nu då. Det var en väldans massa 2:or som den fick.

Men Sigge, matten har verkligen helt rätt i att det är alldeles för kallt att bada nu.
Ser att solen även lyst hos er idag, synd bara att det har blåst så mycke :(

Kram

http://heratorpetsvinja.minwebbplats.se

 
Ludde

Ludde

28 november 2011 21:24

Det ska vara du som kan hitta den sällsynta grankottesvampen! Skickligt! Säg åt din matte att du vill ha en bil med EGEN kupé där bak den här gången. Du är värd att få åka ståndsmässigt... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

 
Frasse

Frasse

28 november 2011 21:27

Som jamat - det är matte och jag som ska tacka för att vi fick äran att skriva om din fina räddningsinsats, Sigge! Så skönt att Freja är "säkrad" nu så ni slipper oroa er för att hon ska rymma igen. Och så tryggt att veta att du patrullerar som vanligt och håller kollen i omgivningarna :-)
Trist med bilen, hoppas att matte hittar en ny till ett bra pris - tyvärr har matte inte körkort så vi kan inte ge några bra tips här :-)
Tassklappar

http://gunillaofrasse.allas.se

 
Kasper

Kasper

29 november 2011 00:06

Många siffror där - undrar vilken bil du nu kommer att få! Blir väl spännande? Eller fortsätter ni att följa samma mönster? :)
Svamp på kottar - ja nog händer det underliga saker,alltid. jag röstr förresten för att det där på trädet är en gris! Ser jag på öronen!
Skönt att Freja undviker ytterdörren nu! Puh, det där var läskigt!

http://kasperian2.blogspot.com

 
Boman

Boman

29 november 2011 10:21

Uj, det är tufft att lämna sina gamla klenoder, men nog känns det tryggare med något lite nyare. De där bilarna är bra att ha men går så lätt sönder. Satt själv och utgjorde trafikhinder igår:-( Har bytt blogg, om du skulle vilja tassa in.

http://bomansblogg.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sigge Svamphund - 13 juli 2016 08:16

Detta blir det allra sista inlägget på denna blogg. Jag har försökt skriva om alla minnen, men det fungerar inte. All glädje, alla äventyr vi upplevt tillsammans dessa fantastiska 10 år tillsammans. Det går inte att sätta ord på det. Min äls...

Av Sigge Svamphund - 9 juli 2016 12:14


TACK för all omtanke, alla hälsningar här, på Facebook, via mail, sms osv. Jag läser allt men orkar inte svara, vill bara vara ensam just nu. I går kväll så begravdes Sigge Svamphund av sin älskade bästa människovän Pinnaffären, egentligen heter ...

Av Sigge Svamphund - 8 juli 2016 11:44

I dag har det tänts en ny stjärna på himlen. Sigge finns inte längre, åldern tog hans bakdel som inte hängde med längre. I samråd med min underbara vän och veterinär A så togs beslutet. A hjälpte Sigge till resan över regnbågsbron. Sigge blev 1...

Av Sigge Svamphund - 7 juli 2016 18:01

Jag klarade av kvällstoaletten utan att bakdelen krånglade. Matte där emot har knappt sovit i natt för hon har vaknat så fort jag rört på mej. Morgontoan gick ganska bra. Så skulle jag prova att bada, fick skjuts ner till sjön. På väg dit så ...

Av Sigge Svamphund - 6 juli 2016 17:37

Dagen började alldeles som vanligt. Matte bestämde sej för att skjutsa mej till en bra skog för jobb.   Blev skjutsad till Döda älgenskogen. Bra eftersom jag hade mycket kantarellvalpar på tillväxt där. Bara att börja jobba.   Ska du ...

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards