Svamphunden Sigges funderingar

Direktlänk till inlägg 21 november 2009

Människovalparna på besök

Av Sigge Svamphund - 21 november 2009 18:28

Började dagen med att vara ett tag i skogen.

Matte ville inte vara inne efter som den där sällsynta

solen var framme hela dagen.

I skogen hände det inga speciella saker.

Jag grejade bara med mina vanliga viktiga hundgöromål.

Men sen så kom ju människovalparna Oliver och Adam och hälsade på mej.

Mycket trevligt.

Jag tog med dom och gick runt min närmaste sjö.

  

Här är jag och Oliver på väg ut på dagens äventyr.

Vi har ju alltid väldigt mycket att pyssla med.

  

Oliver kastade mycket pinnar åt mej.

Men jag måste träna honom mer på att få dom att hamna i vattnet.

Tyvärr så hade inte Oliver stövlar på sej för ibland brukar vi ju testa spagropar

tillsammans.

Men idag så fick jag klara sånt på egen tass.

  

Här tränar Oliver på att kasta pinne i vattnet så jag kan simma.

Men han lyckades aldrig kasta så långt att det blev några dopp.

  

Passade på att testa om mattes valp Marcus är stark.

Jo han är så stark att han kan lyfta mej när jag hänger i pinnen.

  

Sen kom människorna på nåt smart.

Oliver och Marcus stod på bron.

Då kunde Oliver kasta pinnen så jag fick simma efter den.

Mycket bra, blev många underbara bad.

  

Vi busade en massa på land också.

Adam hade jag ingen nytta alls av, han bara satt i sin vagn.

Gav honom en pinne men han fattade ingenting.

Sen på väg hem blev jag lite orolig.

Jag fick passa Marcus och Adam medan matte tog med sej Oliver och gick in på

den där jättelika klädaffären där hon alltid går vilse.

Trodde att jag skulle få tillbringa minst en vecka med att passa dom medan

matte och Oliver skulle vara spårlöst borta på Lager 157.

Men de kom ut ganska snabbt igen.

Matte hade bara köpt nåt till människovalparna.

Hemma hos mej så busade jag och Oliver ännu mer.

  

En del får minsann göra som de vill!

Adam sitter på köksbordet och försöker äta upp mattes korsord.

Skulle jag aldrig få göra!

  

Men Oliver såg till att jag fick mat.

Han tar kulor i min matskål och sen matar han mej.

Mycket bekvämt och bra.

Människovalparna skulle äta mat så matte stekte pannkakor till dom.

  

Gäller att hålla koll på Oliver.

Han är väldigt generös när han ska äta.

Adam är för liten för pannkakor så han drack nåt i flaska och bjöd inte.

  

Så här gör en väldresserad människovalp!

Jag åt mycket pannkakor.

Mycket gott.

  

Men titta här!

Adam har börjat äta kex.

Kom snabbt på att nu har jag nytta av honom.

Han tappade mycket och sen "råkade" han ge mej allt han hade i handen.

Mycket bra för nu kan jag verkligen börja träna honom i alla viktiga saker

som människovalpar måste kunna.

T ex mata hungriga svamphundar med allt de själva äter.

Jag och Oliver busade ännu mer innan de skulle åka hem.

Är ganska trött nu för det tar på krafterna att umgås med människovalpar.

Ska i alla fall försöka titta in hos alla er andra ikväll.

Lite dåligt med det just nu för matte har trista massor att göra perioden igen.



 
 
Bamse och Valle

Bamse och Valle

21 november 2009 19:13

Det måste ju bara kännas orättvist när dom är och hälsa på er. Dom får minsann göra saker som du aldrig skulle få göra. oträttvist tycker vi. Vi har inte haft lika bra väder som er, mest mulet men inge regn. Ha det så bra

http://mrbamse.bloggagratis.se

 
Kasper

Kasper

21 november 2009 19:32

BRA att Adam också artar sig och blir mer och mer redo för dressyr!
Det kommer att bli toppen, dom kommer att TÄVLA om att kasta flest pinnar och pannkakor åt dej!!
Jag har förresten också haft sol idag. Bra att veta att den finns kvar!

http://www.belof.se/Kasper-index.htm

 
Myrra

Myrra

21 november 2009 20:03

Här sken solen idag och det blev ett dopp i bäcken för min del. Vilka bra småkillar du har med dig i skogen!

http://hundenmyrra.blogspot.com

 
Rudi

Rudi

21 november 2009 20:33

Det verkar väldigt roligt att ha såna där småvalpar att umgås med. Jag känner tyvärr inga såna. Jag blir riktigt avundsjuk, speciellt när det gäller att de tappa mat på golvet...

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

 
Sacco

Sacco

21 november 2009 21:00

Här är jag! Ber om ursäkt för min frånvaro. Har inte fått tillgång till datorn på en hel månad (matte gnäller att hon är för trött) så nu sitter vi här ikväll och kikar runt bland bloggarna och läser om allt spännande som har hänt senaste tiden. Bra att du lär upp alla människovalpar så du får lite nytta av dem framöver. Det gäller att passa på att smida medan järnet är varmt så att säga.. Läskiga typer vid gröna huset, vilket otur ni har som springer på dem så ofta, har de inte viktigare saker för sig än att passa hus?

http://sacco.bloggagratis.se

 
Ingen bild

malte o snoki me matte

21 november 2009 21:14

VA BRA ATT DU HAR KOLL PÅ MÄNNISKOVALPARNA, DEN DÄR ADAM KAN BLI NÅT STORT HAN I HUNDMATARVÄG!!! OJ VA VI SKRIKER... förlåt...
slafspuss

 
Ludde

Ludde

21 november 2009 21:55

Vilken härlig dag med mycket sol och bad. Jag hade turen att ha Coco hemma på lunch, och hon orkade inte sin mat själv utan behövde mycket hjälp.

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

 
strövelstorpslagottona

strövelstorpslagottona

21 november 2009 22:45

Så bra att den minste valpen börjar lära sej hur hundar ska skötas. Bra att du lär dom det nyttiga i livet.
solpussar

http://lagottoflickorna.se

 
Stella och Doris

Stella och Doris

21 november 2009 23:43

Åhhh vi skulle oxå vilja ha en pinnkastare i familjen och gärna en kexätare med! Det verkar som du haft en underbar dag som vanligt!

Kramar

http://blondinstella.bloggagratis.se

 
Truddelutt

Truddelutt

22 november 2009 11:13

Att matte går vilse på Lager 157 förstår jag mycket väl. Jisses vad det finns vinklar och vrår där inne.

Verkar som om du hade en väldigt tursam dag igår. Och du har rätt, kart att människovalparna ska lära sig i tid. :)

Ha det gott!

http://truddelutt.bloggagratis.se

 
Ingen bild

malte o snoki me matte

22 november 2009 15:16

efter två dar av fullkomlig sollycka så kom det äckliga regnet tillbaka!! visserligen fyller det på dina spagropar men nån måtta får det liksom vara!
ha det gottigt
slafsar

 
Hillman

Hillman

23 november 2009 12:48

Små människovalpar ska man hålla sig väl med, de brukar alltid bjussa på någe gott och sen tappar de massor när de äter och då måste man som en ansvarsfull hund städa upp efter dem.

Taxkramisar.

http://taxar.bloggagratis.se

 
Valle Vagabond

Valle Vagabond

23 november 2009 19:11

Ser att dina människovalpar sköter sig väldigt bra. Jag är nöjd med mina också. Hade riktigt kul med en liten en häromdagen.

http://vallevagabond.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sigge Svamphund - 13 juli 2016 08:16

Detta blir det allra sista inlägget på denna blogg. Jag har försökt skriva om alla minnen, men det fungerar inte. All glädje, alla äventyr vi upplevt tillsammans dessa fantastiska 10 år tillsammans. Det går inte att sätta ord på det. Min äls...

Av Sigge Svamphund - 9 juli 2016 12:14


TACK för all omtanke, alla hälsningar här, på Facebook, via mail, sms osv. Jag läser allt men orkar inte svara, vill bara vara ensam just nu. I går kväll så begravdes Sigge Svamphund av sin älskade bästa människovän Pinnaffären, egentligen heter ...

Av Sigge Svamphund - 8 juli 2016 11:44

I dag har det tänts en ny stjärna på himlen. Sigge finns inte längre, åldern tog hans bakdel som inte hängde med längre. I samråd med min underbara vän och veterinär A så togs beslutet. A hjälpte Sigge till resan över regnbågsbron. Sigge blev 1...

Av Sigge Svamphund - 7 juli 2016 18:01

Jag klarade av kvällstoaletten utan att bakdelen krånglade. Matte där emot har knappt sovit i natt för hon har vaknat så fort jag rört på mej. Morgontoan gick ganska bra. Så skulle jag prova att bada, fick skjuts ner till sjön. På väg dit så ...

Av Sigge Svamphund - 6 juli 2016 17:37

Dagen började alldeles som vanligt. Matte bestämde sej för att skjutsa mej till en bra skog för jobb.   Blev skjutsad till Döda älgenskogen. Bra eftersom jag hade mycket kantarellvalpar på tillväxt där. Bara att börja jobba.   Ska du ...

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards