Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 5 november 2009

Av Sigge Svamphund - 5 november 2009 17:46

Börjar med Jolina.

I går så hade hon varit pigg hemma sa hennes matte.

Så imorse kom hon hit.

Men samma sak upprepade sej.

Hon brydde sej inte ens om maten utan gick bara och la sej.

Följde med mej ut högst motvilligt när jag skulle göra morgontoalett.

Såg att hon ville gå tillbaka hem innan jag var riktigt färdig med mina

morgongöromål.

Vi brukar busa en del på morgonrundan men det ville hon inte alls.

Tillbaka här så låg hon bara vid dörren och såg eländig ut.

Så ringde hennes matte, veterinären hade hon inte lyckats nå.

Men Jolinas lillhusse var på väg hem från skolan så han skulle komma

och hämta henne.

Avlyssnade ett annat telefonsamtal.

Matte tror ju att jag är korkad och inte begriper när hon pratar om

att det vill han säkert och inte nämna namn högt och annat i den stilen.

Jolina blev hämtad och jag får fortsätta hålla tassarna för att veterinären

kan tala om vad som är fel.

Så skulle jag åka bil.

  

Begrep jag väl att det var här jag skulle hamna!

Giah!!!!!!!!

Har ju gått alldeles för lång tid sen sist, typ drygt en vecka.

Jag och Giah fick roa oss själva ute medan människorna var inne med den

där onödiga Dahro och otrohetsresultaten valparna.

  

Dahro har fått nåt nytt.

Ett löpband för hundar.

Alltså han går och går men kommer ingenstans.

Låter skumt och jag var aldrig inne och tittade på det.

  

Så behagade människorna komma ut.

De där valparna kom också ut.

Efterhängsna små typer.

Den här försökte lägga beslag på flaskan som jag ansåg var min.

  

Gjorde ett försök att demonstera tunnrullning.

Sånt borde verkligen ingå i alla valpars utbildning!

Men de är visst för små för att fatta.

  

De försökte hela tiden vara med när jag och Giah skulle busa.

  

Syns knappt på bilden men det växte ett köttbulleträd.

När en av valparna kom för nära det så sa jag ifrån ordentligt.

Köttbullarna tillhörde mej och Giah!

  

Här lyckades vi faktiskt hamna på bild alla fem.

Sen gick valparna in och jag och Giah fortsatte med vårt viktiga umgänge ett tah.

Förresten är det ingen av alla mina besökare som vill ha en Giahvalp??

Det finns flera som vill ha egna familjer.

Bland mina länkar så finns länk både till Giahs blogg och hemsida.

Men som alla vet underbart är kort.

Jag var tvungen att åka hem igen.

Hemma så slappade jag och drömde mysiga drömmar om Giah.

Sen var det dags att gå ut.

Tänkte vände och gå in igen.

Snön hade förvandlats till hälsovådligt regn.

Vara ute när det snöar är bara mysigt men hälsovådliga regnet vägrar jag

vistas ute i.

Men som vanligt så släpade ju matte runt på mej.

Hade i alla fall så pass med tur att det bara blev en kortare runda.

I morgon så ska jag åka till Eskisltuna och passa människovalpen Oliver

ett tag.

Ser självklart fram emot en massa trevligt människovalpsbus då.


Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards