Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 18 november 2009

Av Sigge Svamphund - 18 november 2009 17:58

Så har jag hunnit med att först dejta Nelly.

Mycket trevligt efterom det var ett tag sen.

  

Enda bilden på oss tillsammans.

Resten blev av någon underlig anledning bara sudd.

Mänskligt gnäll, vi hade faktiskt en massa skoj saker att pyssla med.

  

Så här gör hon när hon tigger godis!

Ligger på rygg och viftar på svansen.

Hade tur för det regnade ingenting medan jag var där så vi kunde vara ute och

roa oss.

Hoppas att matte kommer ihåg att skjutsa dit mej snart igen.

När jag åkte hem så ösregnade det.

Slappade ett tag men sen började min mage bråka.

Behövde ut ganska snabbt.

Fick gå en sväng i min närmaste skog.

  

Hittade en ovanligt fin kotte som jag tyckte att matte skulle kasta åt mej.

Tänkte att om jag la den väl synlig på stenen så skulle hon inte kunna

missa den.

  

Letar slängd kotte och har så bråttom att jag blir alldeles suddig.

  

Passade på att jobba en del som svamphund också.

Men matte lät alla vara kvar i skogen.

Nåt om att hon faktiskt ställt undan svamptorken och trattkantareller det

drunkar vi snart i.

  

Finns en fördel med allt vidrigt hälsovådligt regn.

Spagropar i såna mängder att jag knappt hinner med alla.

Mycket trevligt bekymmer.

Finns ju perioder när jag måste leta efter dom istället.

Sen började det regna igen så jag gick hem.

Dessvärre har min mage gjort sej påmind ett par gånger till.

Alltså har jag varit tvungen att gå ut i regnet.

Men jag har snabbt klarat av mina behov så jag tror inte jag drabbats av alltför

stora skador.

Matte misstänker att jag tuggade lite på älgskallen jag fyndade igår.

Är inte jättedålig i magen men inte riktigt bra heller.

Så kan jag bli när jag käkat olämpliga ben.

Tyvärr har matte bestämt att det inte serveras nåt gott typ grisknorrar eller

Frolicar och annat smaskigt.

Nähä, enligt henne ska min mage vila!

Dumheter den skule säkert bli bra omgående av ett par smarriga grisknorrar

och ett par nävar Folicar.

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards