Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 2 november 2009

Av Sigge Svamphund - 2 november 2009 18:02

Idag har jag ägnat en stor del av dagen åt att

passa Jolina.

När hon kom i morse så bjöd jag henne på frukost som

den gentlehund jag är.

Sen följde hon med ut när jag skulle göra min morgontoalett.

Men inne igen så låg hon bara vid dörren och såg ut som om hon

önskade sej någon annanstans.

Mitt sällskap passade inte alls verkade det som.

Men sen skulle vi till skogen och då blev Jolinas liv bra igen.

  

Här är vi på väg mot dagens äventyr.

Matte hade bestämt att vi skulle gå en liten lagom promenad runt mina

två närmaste sjöar.

Det är ungefär en mil att gå för en människa som inte springer runt som

vi hundar gör.

  

Närmaste sjön och jag simmar självklart massor medan Jolina nöjde sej med

att plaska i sjökanten.

  

Det har nästan stormat idag så vi jobbade hårt med att ta reda på alla

grenar som fallit från träden.

Sen var det ännu mera badande i sjön och andra viktiga hundgöromål.

  

Min spagrop med ljuvligt doftande vatten var jag bara tvungen att visa.

  

Jodå, Jolina uppskattade den mycket!

Matte sa att det var tur att vi skulle till nästa sjö för hon ville inte ha två

stinkande hundar med sej.

Ska be att få upplysa om att vi inte alls stank, vi doftade ljuvligt!

  

På väg mot sjön och vi har massor att göra!

  

Jag slängde mej självklart ut och simmade.

Jolina tvekade lite men sen badade hon också.

Visade alla bra badplatser jag har där.

  

Fyndade ett rör som jag ville ha.

Gick inget bra.

Satt fast så jag var tvungen att ge upp.

Känns inte så där väldigt bra att misslyckas i tiksällskap.

  

Här har jag gjort ett annat fynd som jag tänker ge matte.

En gammal vit tröja.

Trodde hon skulle bli glad men den otacksamma människan ville inte

alls ha mitt fynd.

  

Min stora bra dunk låg kvar precis där jag lagt den för ett par månader sen.

Här visar jag den för Jolina, men det är se men inte röra som gäller.

  

Hon fick alltså bara titta på medan jag visade hur skoj jag har med dunkar.

Sen gömde jag den på ett nytt ställe så jag kan utnyttja den igen.

  

På väg mot nya trevliga ställen i skogen.

Lyckades faktiskt jobba lite som svamphund.

Växte fina kantareller så de tog matte hand om.

  

Ännu fler spagropar.

Detta var en perfekt uppdelning när vi kunde ha varsin och matte som inte vill

spaa kunde gå i mitten.

  

På väg hem efter den långa rundan.

Jag har massor med energi kvar.

Men Jolina börjar vara ganska trött.

  

Tillbaka hemma.

Jolina la sej i soffan och somnade.

Personligen så somnade jag i min fåtölj, men när matte försökte ordna

bildbevis på det så blev jag klarvaken.

Ska inte visas några bilder på mej när jag sover.

Alla mina besökare kan tro att jag är en slö och lat hund.

Imorgon får jag inte träffa Jolina.

Matte ska till nån människoveterinär så då kan inte Jolina vara här.

Så en annan sak.

Ni som läser mina kommentarer har säkert sett att lagottona i Strövelstorp

har en ovanligt lättroad matte som har hakat upp sej på sopborstar.

Det är min korkade matte som gjort korkade saker med en sopborste.

Kanske att jag berättar i morgon vad hon pysslat med.



Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards