Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 26 november 2009

Av Sigge Svamphund - 26 november 2009 17:36

Kom hälsovådligt regn när jag var ute för

min morgontoalett.

Alltså var jag inte speciellt intresserad när matte ansåg

att det var dags för långa skogsrundan.

Men det hade slutat regna som tur var.

Var i skogen med Bäverbäcken.

Ganska länge sen jag var där så det var mycket att göra.

  

Började med att fundera på om jag skulle fynda ett par hinkar vid några

bikupor.

Matte la sej som vanligt i och hindrade mej från att ta en av dom.

Hm, tror jag skulle ha haft mycket skoj med en sån.

  

Bäverbäcken var som vanligt mycket simvänlig.

Efter allt hälsovådligt regn så innehåller den extra mycket vatten.

  

Titta här!!!!

Blå himmel och solsken!

Knappt man tror att det är sant!

  

Gick förbi huset där det finns en massa stövlar.

Eftersom det blev sånt gnäll på matte förra gången så lät jag stövlarna vara

idag.

Försökte fynda ett par strumpor istället.

Fick tyvärr inte behålla dom.

Skitmatte!

  

Ännu mer bra effekter av hälsovådliga regnet.

Här brukar det vara ett löjligt litet spadike.

Nu kunde jag nästan simma i det som är som en liten sjö.

  

"Min" vattenkanna som matte hängde på ett onåbart ställe sist hade blåst ner.

Jättebra tyckte jag i typ två minuter tills matte hängt den på det där dumma stället

igen.

  

Passerade där min tjej Lotta bor.

Jag kände för tunnrullning.

Var ju ett par dagar sen sist.

Men kolla filmen, det gick inte som jag tänkt mej.

Matte fick filma flera gånger för på de som hon sen raderade hörs hennes

hemska gapskratt.

Man ska inte skratta ut förtvivlade svamphundar.

På med ljudet så hör ni hur ledsen jag är.

Ja,ja det gick som det gjorde.

Man kan inte vinna jämnt eller hur det nu var.

  

Här försöker jag smita iväg utan att matte ser mej.

Skitmatte ser alldeles för mycket ibland.

Som att jag råkade ha Lottas mattes arbetshandske i munnen.

Fråntagen den och hotad med onödigt koppel om jag inte omgående slutade

försöka stjäla låna saker som jag ska låta bli.

Eftersom solen var framme så fortsatte vi långt.

Till slut så kommer man till en massa såna där gröna hus.

De finns på många ställen i mina skogar.

  

Snöpinnar är skoj.

Gröna männen behöver absolut inte ha tre stycken.

Egentligen behöver de inte ha några alls tycker jag.

  

Ha,ha jag har i alla fall en av dom som min nu!

Ska nog ta de andra också vid tillfälle tror jag.

Sen visade matte att vi skulle gå in på en stig.

  

Titta vad som fanns framför mina tassar!

En ny sjö!

Matte har alltid vetat att den finns där men aldrig tagit med mej dit.

Har vi passerat så har vi åkt bil förbi när saker ska släpas ut på

Sörmlandsleden t ex.

  

Mycket simvänlig sjö.

Gyringen heter den.

Om man går bara ett par hundra meter rakt över skogen från denna så kommer

man till en av alla sjöar jag har efter min etapp av Sörmlandsleden.

Men matte tänkte inte alls gå dit idag.

Hon ska inte inbilla sej att hon ska kunna undanhålla sjöar för mej

på detta sätt.

Jag måste faktiskt provsimma precis alla.

  

Fyndade en flaska också.

  

Vanliga utbrottet från matte.

Hon börjar tro att såna här flaskor förökar sej själva på nåt märkligt sätt

i våra skogar.

Den här var i alla fall tom, men jag fick inte behålla den.

Sen var det dags att vända tillbaka hemåt igen.

Jag badade mer i Bäverbäcken och fixade med lite andra viktiga hundgöromål.

Hade ju gått långt och jobbat hårt.

Bara ätit några torra Folicar.

Kom på att jag hittde en lunchservering sist.

  

Den fanns kvar.

Tur att det inte är ljud till bilden för då skulle ni ha fått höra mattes vrål om

att genast gå där ifrån och absolut inte äta gammalt ruttet slaktavfall från älg.

Blev ingen lunch där inte, insåg att det var bäst att lyda.

  

Säj det solsken som varar.

Jag är på väg mot min bil men hälsovådliga regnet har börjat falla igen.

Alltså har jag väldigt bråttom att komma undan det.

Snälla alla mina bloggkompisar och andra läsare.

Håll alla tassar och tummar ni har imorgon förmiddag.

Matte ska åka och besiktiga min bil!



Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards