Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 29 november 2009

Av Sigge Svamphund - 29 november 2009 18:01

Gårdagen slutade bra.

När jag gick ut sista gången så träffade jag Jolina och hennes matte.

Mycket trevligt för det blev en hel del kvällsbus.

I veckan som kommer så kanske Jolina kommer till mej.

Får jag visst veta imorgon kväll.

Matte är en tråkmatte.

Hon har snart snytit ut hela hjärnan säjer hon.

Men jag kom i alla fall iväg till skogen ett tag.

  

Gissa vad detta är!

Det var "lite" dimma här idag.

För er som inte lyckas räkna ut det så kan jag tala om att det är Krokodilsjön.

Va, menar ni att ni inte ser sjön?

Knappt att jag gjorde heller för dimman var tjock.

  

Men när jag väl hade hittat sjön så var den fullt badbar.

Försökte få matte att inse att hon också skulle simma men hade ingen framgång.

Samma sak med alla underbara spagropar.

Nädå hon skulle bara snyta sej hela tiden och gnälla.

Om hon lyssnade på mej så skulle hon slippa rinnade nos är jag fullt övertygad om.

  

 Uppe i skogen så var det inte riktigt lika mycket dimma.

Jag finns faktiskt på bilden.

Fick mest roa mej på egen tass eftersom matte bara gnällde.

Inte nog med den rinnade nosen.

Kameran har börjat krångla.

När den ska stängas av så låter den illa och så står det objektivfel var

god återstarta kameran.

Enda sättet att stänga av den är att försiktigt trycka lite på objektivet.

Gissa om matte är utled på alla krånglande tekniska saker.

Men kameran är ju bara några månader så imorgon ska vi åka till stället där den är köpt.

  

Kände för att tugga lite på nån gammal älgskalle.

Att jag blev konstig i magen sist det har jag då alldeles förträngt.

Men den enda jag hittade var den som hänger i trädet,

Tro inte att matte tog ner den åt mej inte.

  

Jobbade lite också.

  

Första advent idag och kantarellvalparna växer och frodas.

De hade blivit fler sen jag kollade sist.

Fast de står kvar i skogen.

Matte tror att det kommer att gå bra att plocka svamp på julafton.

  

 Matte och hennes naturväsen.

Den här filuren hittade hon idag.

  

Titta tillbaka vid Krokodilsjön och nu syns den faktiskt.

Sen när jag kommit hem och placerat matte på soffan så visade faktiskt den

sällsynta solen sej.

Resten av dagen har jag mest haft tråkigt eftersom matte varit en riktig tråkmatte.

Fast just nu påstår hon att hon snorar lite mindre.

Håll era tassar för att det blir odning på kameran.

Matte ska leta reda på gamla kameran som hon glömt att kasta.

Med lite tur kanske den vill fungera ifall vi blir kameralösa ett tag.

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards