Svamphunden Sigges funderingar

Direktlänk till inlägg 15 november 2009

Fortsatt uttråkad

Av Sigge Svamphund - 15 november 2009 18:04

Det bara regnar och regnar.

Matte envisas med att jag måste gå ut.

Undrar när hon ska få in i skallen att jag ALDRIG

behöver gå ut då.

Släpades ut helt mot min vilja flera gånger under dagen.

På förmiddan så ansåg hon att det var lämpligt att gå

runt min närmaste sjö.

Enligt mej var det synnerligen olämpligt!

  

Nädå jag tänker inte bada!

Matte trodde att jag skulle bli på bättre humör om jag fick bada.

Badar absolut inte när det regnar!

  

Provade men insåg direkt att sjön är synnerligen simovänlig när det

kommer vidrigt hälsovådligt regn i den.

Mer bada än så här blev det alltså inte.

Försökte att få gå hem men det gick inte matte med på.

Skulle släpas vidare.

  

Fast den här spagropen var oemotståndlig.

Var bara tvungen att prova den.

Har inte blivit några bra inpackningar på några dagar nu.

  

Halvvägs runt sjön och jag har bråttom!

Får bara mer och mer skador av otäcka regnt.

Passerade alla mina badplatser utan att ens tänka tanken på att simma.

För övrigt så var det bara jag och matte ute mötte varken människor eller

andra hundar.

Innebär att alla andra hundar har förstående människor som inte riskerar deras

hälsa genom att släpa ut dom i regnet.

  

Tog ut all frustration på en liten tandpetare som jag hittade.

Efter att denna bild togs så la kamerabatteriet av.

Hade ju varit smart av matte att sätta i laddade batterier.

Men så långt tänkte då inte hon.

Alldeles på slutet av mardrömspromenaden så passerade jag sjön igen.

Då tog jag faktiskt ett snabbt dopp.

Kom på att jag inte badat på ett par dagar och tänkte att ett dopp kanske skulle

skölja bort de värsta skadeverkningarna av regnet.

Kom tillbaka hem efter alldeles för lång tid ute.

Slöade och slappade bara och drömde om bättre tider.

När jag skulle ut på eftermiddan så regnade det inte.

Träffade min tjej Dolly idag igen så jag gick en promenad tillsammans med henne.

Imorgon har jag massor att göra.

Då ska min bil få det där nya avgassystemet och vinterdäck bland annat.

Håll alla tassar ni har för att mattes otroliga ståltrådslagningar håller de tre milen

till Eskilstuna.

 
 
Bamse och Valle

Bamse och Valle

15 november 2009 19:04

Bada det kan då inte vi göra på ett tag. Vi har varit till stugan idag, och isen har nästan lagt sig. Vi har också fått sånt där otrevligt regn idag. Ja nu försvinner väl snön, det har till och med varit + 5grader. Inte klokt alls, vi skall har snö och kallt här uppe hos oss. Ha det så bra.

http://mrbamse.bloggagratis.se

 
Kasper

Kasper

15 november 2009 19:19

Skitväder hos mej också, har regnat hela dan. Matte och jag har nästan inte varit ute alls, Mest ligger hon. Slömatte!!!!!
Men vi ska ut ut mer i morgon har hon lovat. Tur det, annars börjar jag snart klättra på väggarna!
Klart jag håller tassarna i morgon, hoppas att din matte för säkerhets skull har med sig reservståltråd!
Ungefär som att om man har paraply med sig så regnar det inte. (Borrde din matte prova på era skogspromenader!)

http://www.belof.se/Kasper-index.htm

 
Ingen bild

malte o snoki me matte

15 november 2009 19:52

usch då va det verkar regna! här med! allt från stril, dusch o hinkvis. finns ingen hejd på eländet liksom.
fina tjejer du dejtat iaf o kul o träffa dolly i ösregnet!!
jaså ni har vänner som fått knorr trots vaccin det låter ju inget kul! hur 17 ska man då göra liksom!
slafspussar o hopp om torrt spavänligt väder

 
Hillman och Illerson

Hillman och Illerson

15 november 2009 21:59

Du ska inte tro att vädret varit bättre här, det har regnat med såna där stora droppar som man blir dyngsur i på några minuter. Matte har släpat ut oss oxå i detta skitväder, trodde att hon hade bättre vett än så men icke, hon förstår inte sitt eget bästa. Hoppas att det eviga regnandet upphör, så vi kan ta en längre promenix i morgon.

Vi lovar att hålla tassarna för att röret hänger kvar de tre milen i morgon.

Taxkramisar.

http://taxar.bloggagratis.se

 
alla Strövelstorpslagottona

alla Strövelstorpslagottona

15 november 2009 22:44

Är det bara vi som har sluppit regnet idag? Det har varit 12 grader varmt, som en härlig vårdag. Vi har busat och grävt som vanligt. Våran nya kompis Toldo har hjälpt oss jättemycket.
grävpussar

http://lagottoflickorna

 
Torsten

Torsten

16 november 2009 07:09

Usch ja, regn är inte kul!! Tyvärr, verkar det som att all vår fina snö är på väg att regna bort......

http://prinstorsten.blogg.se

 
Ingen bild

malte o snoki me matte

16 november 2009 18:06

här var så disigt idag att man inte såg tjocktassen framför sig! enda kul som hänt idag är att vi fick lite pussar av en rottweiler annars har dagen bara varit ben-gnagig...
slafspuss

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sigge Svamphund - 13 juli 2016 08:16

Detta blir det allra sista inlägget på denna blogg. Jag har försökt skriva om alla minnen, men det fungerar inte. All glädje, alla äventyr vi upplevt tillsammans dessa fantastiska 10 år tillsammans. Det går inte att sätta ord på det. Min äls...

Av Sigge Svamphund - 9 juli 2016 12:14


TACK för all omtanke, alla hälsningar här, på Facebook, via mail, sms osv. Jag läser allt men orkar inte svara, vill bara vara ensam just nu. I går kväll så begravdes Sigge Svamphund av sin älskade bästa människovän Pinnaffären, egentligen heter ...

Av Sigge Svamphund - 8 juli 2016 11:44

I dag har det tänts en ny stjärna på himlen. Sigge finns inte längre, åldern tog hans bakdel som inte hängde med längre. I samråd med min underbara vän och veterinär A så togs beslutet. A hjälpte Sigge till resan över regnbågsbron. Sigge blev 1...

Av Sigge Svamphund - 7 juli 2016 18:01

Jag klarade av kvällstoaletten utan att bakdelen krånglade. Matte där emot har knappt sovit i natt för hon har vaknat så fort jag rört på mej. Morgontoan gick ganska bra. Så skulle jag prova att bada, fick skjuts ner till sjön. På väg dit så ...

Av Sigge Svamphund - 6 juli 2016 17:37

Dagen började alldeles som vanligt. Matte bestämde sej för att skjutsa mej till en bra skog för jobb.   Blev skjutsad till Döda älgenskogen. Bra eftersom jag hade mycket kantarellvalpar på tillväxt där. Bara att börja jobba.   Ska du ...

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards