Svamphunden Sigges funderingar

Direktlänk till inlägg 22 december 2008

Vanlig hunddag

Av Sigge Svamphund - 22 december 2008 19:19

Haft en högst vanlig hunddag.

Tyvärr så fick jag inte åka tillbaka till mitt julbord.

Gick istället i skogen här hemma.

Matte förbjöd mej att ens tänka tanken på spagropar.

Nåt om att jag ska vara ren över jul.

Ha!

Bra hund reder sej själv.

Har ju stenkoll på var spagroparna finns så jag stack före matte.

Fick i alla fall till några härliga inpackningar innan jag bllev stoppad.

Kan nog få tillbaka min normala lukt snart om jag får hållas.

Suddig bild men jag fyndade en burk i skogen.

Hade väldigt skoj med den.

Som vanligt så har jag gömt den så jag kan använda den nästa gång jag passerar där.

Hittade en massa älgpäls också.

Andra gången på några dagar som jag hittar en massa älghår.

Måste nog fråga taxarna Malte och Snoken om de vet varför älgarna håller på och dräller sin päls överallt just nu.

I alla fall så lät jag allt älghår ligga kvar.

Tror inte att jag har någon större användning för det.

Resten av dagen har jag inte gjort så mycket.

Lyssnade på ett telefonsamtal för en stund sen.

Inget bra alls.

Jag får inte träffa Giah på flera veckor!!!!!!!!!!!!!!!

Hon har börjat lukta gott så nu är det förbjudet för oss att träffas.

Tänk om människorna kunde begripa att nu SKA vi träffas.

Skulle ju bli underbara valpar efter oss.

Måste vänta tills nästa år innan vi får ses igen.

Bläääää!

 
 
molle fick en ide.

molle fick en ide.

22 december 2008 19:48

Sigge du hittar väl...smit hemifrån en stund..Säg att du bara ska kila o köpa tidningen..det gör ju alla nuförtiden..

http://bobmarleys.wordpress.com

 
Moa och Maiko

Moa och Maiko

22 december 2008 19:57

Du får i alla fall hitta grejor i skogen,, men vi tjejer får minsann hålla oss i skinnet när vi löper. Här har Moa slutat löpa och Maiko har några dagar kvar. Nu får du kasta dig på tåget om du ska hinna hit...

http://nysvansat.blogspot.com

 
Åsa

Åsa

22 december 2008 19:59

Åh den perioden, stackars dig Sigge! Du kanske får testa att göra som Molle föreslår... ;)

http://ettlitetkatteri.bloggagratis.se

 
frippe

frippe

22 december 2008 20:32

Ja, jag håller med dig!! Det är ju då dom luktar som godast och så är dom ju inte så griniga då heller, dom är med på vad som faller dom och oss in!!
Som Molle sa så är det en jätte bra idé.
Vilken tur att du kunde springa ifrån din matte så att din naturliga doft kommer tillbaka!!
Vilken tur att burken låg kvar då, så att dom inte har varit där och julstädat också!!
Man vet ju aldrig med dessa mäniskor!!

Kramizz på dig så länge!!

http://frippe.bloggagratis.se

 
Kasper

Kasper

22 december 2008 21:18

Hihihi, du hittade spagropen innan matte hann hindra dig - den ser bra ut, den där.
I går nästan-badade jag i sjön. Blötte i alla fall ner magen och lite till. Och jag slipper "tortyrkammaren" till jul! Både luktar fräscht och ser fräsch ut efter noggrann borstning och kamning, säger matte. Och jag håller med! Men JAG tycker att KAMNING är värsta tortyren! Näst efter kloklippning.

Larvigt det där med Giah! Jag tror också att det skulle bli jättefina valpar - matte skulle gärna vilja ha en sån, säger hon!! Ifall jag skulle godkänna förstås - och det skulle jag säkert :-)

http://www.belof.se

 
lotta

lotta

22 december 2008 21:30

vad synd att du inte får träffa G på så länge:( stackers er, vad synd att inte människorna fattar att ni skulle få ursöta bebbar!

http://www.juniocola.bloggagratis.se

 
Ingen bild

malte o snoken

22 december 2008 21:37

hej söta sigge,
husse säger att älgarna inte har någon ruggperiod på det viset men att förmodligen har en älg skjutits o en hund har gått loss lite på älgen o slitit loss päls, ev om en älg inte mått så bra att en räv flugit på den men det senare är inte så troligt...
Men våran farfar gammeljjägaren i fmiljen kommer imorgon o vi kan fråga honom om han vet.
snoseligos så länge nu måste vi fjanta efter mormor lite...

 
Elenor och flatten Zidane

Elenor och flatten Zidane

22 december 2008 22:28

Du har det bra du Sigge....Jag tycker att du promenerar med nya kompisar nästan varje dag!!!Måste vara jättekul!!!

http://www.ilsanosfatboy.cybersajt.se

 
Ingen bild

Primo och Acke

23 december 2008 00:12

Wow älgpäls! kanske man kan rulla sig i den? Så himla taskigt att du inte får träffa din brutta! Det är ju nu det liksom är mest spännande;)
Natti

 
De vita pälsraketerna med matte

De vita pälsraketerna med matte

23 december 2008 12:54

Oj vad du hitter spännande saker i skogen... Ha nu en riktigt mysig jul och och hälsa din matrte från oss också.

http://timsevimse.blogg.se

 
Ingen bild

malte o snoken

23 december 2008 15:28

matte tror att det är en älg som har kliat sig o skavt av mot ett träd? farfar har inte kommit än...
julpuss till sigge!

 
camilla

camilla

23 december 2008 17:48

Du skulle bli en underbar far Sigge!!

GOD-JUL!!!!!!

http://www.bentley.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sigge Svamphund - 13 juli 2016 08:16

Detta blir det allra sista inlägget på denna blogg. Jag har försökt skriva om alla minnen, men det fungerar inte. All glädje, alla äventyr vi upplevt tillsammans dessa fantastiska 10 år tillsammans. Det går inte att sätta ord på det. Min äls...

Av Sigge Svamphund - 9 juli 2016 12:14


TACK för all omtanke, alla hälsningar här, på Facebook, via mail, sms osv. Jag läser allt men orkar inte svara, vill bara vara ensam just nu. I går kväll så begravdes Sigge Svamphund av sin älskade bästa människovän Pinnaffären, egentligen heter ...

Av Sigge Svamphund - 8 juli 2016 11:44

I dag har det tänts en ny stjärna på himlen. Sigge finns inte längre, åldern tog hans bakdel som inte hängde med längre. I samråd med min underbara vän och veterinär A så togs beslutet. A hjälpte Sigge till resan över regnbågsbron. Sigge blev 1...

Av Sigge Svamphund - 7 juli 2016 18:01

Jag klarade av kvällstoaletten utan att bakdelen krånglade. Matte där emot har knappt sovit i natt för hon har vaknat så fort jag rört på mej. Morgontoan gick ganska bra. Så skulle jag prova att bada, fick skjuts ner till sjön. På väg dit så ...

Av Sigge Svamphund - 6 juli 2016 17:37

Dagen började alldeles som vanligt. Matte bestämde sej för att skjutsa mej till en bra skog för jobb.   Blev skjutsad till Döda älgenskogen. Bra eftersom jag hade mycket kantarellvalpar på tillväxt där. Bara att börja jobba.   Ska du ...

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards