Svamphunden Sigges funderingar

Direktlänk till inlägg 21 december 2008

Fortsatt fest

Av Sigge Svamphund - 21 december 2008 18:04

Började dagen med att gå till skogen.

Tänkte leta upp spagropar för att påbörja jobbet med att återställa min päls till normalt utseende och lukt.

Tyvärr så valde matte skogen utan bra spagropar!

I stället så träffade jag min polare Ollie där.

Skämdes för min lukt men får väl vara glad för att det inte var nån av mina tjejer jag träffade.

Gick en promenad tillsammans med Ollie och hans matte.

Passerade sjön men onödiga isen täcker ju hela sjön så inte gick det att bada heller.

Tyvärr inga bilder från promenaden eftersom matte inte tagit med kameran.

Så på eftermiddan var det dags att åka till Sagostigen igen.

Nu råkade jag ut för passa bilen en stund. Matte hade inga som helst planer på att släppa mej utan uppsikt med tanke på julbordet.

Ja,ja jag blev utsläppt och matte tyckte att vi skulle ta en kort sväng i skogen innan det blev mörkt.

Nej matte jag är upptagen och har inte alls tid med skogen.

Alltså jag käkar köttbullar och har tallkottar i öronen så jag är stendöv.

Slutade med onödigt koppel och matte nästan släpade iväg mej.

Kom på att jag skulle till bäcken och blöta ner mej.

Nähä, fick inte gå till bäcken för enligt matte var det alldeles för mörkt.

Letade spagropar men det var is på de jag hittade så även den planen sprack.

På väg tillbaka från skogssvängen.

Står och tuggar frusna köttbullar.

Tur att jag har käftar av stål!

Hörde att alla de där köttbullarna och det andra smaskiga är utlagt för att vilda djur ska äta upp det.

De kan äta nåt annat!

Mitt julbord!

Ni som har funderat över min mage.

Ingen fara jag har stålmage och tål allt. Köttbullar kan man bara inte få ör mycket av.

Nu dröjer det ju några dagar innan jag kommer dit igen så jag hoppas verkligen att inte de där vilda djuren ätit upp allt.

Ska försöka hinna besöka er andra under kvällen.

Men nu ska matte ha datorn och uppdatera sin hemsida.

 
 
lotta

lotta

21 december 2008 18:42

hehe sigge, jasså du rusade dit o norpade igen..hihi, du får passa så du inte blir lik en liten julegris;)

http://www.juniocola.bloggagratis.se

 
Sacco

Sacco

21 december 2008 19:34

Det var mig ett trevlig julbord de där snälla cafémänniskorna hade ordnat till dig! Jag skulle gärna göra dig sällskap, delad glädje är ju dubbelglädje, det ser ut att räcka till mig också!

http://www.bjorkmannarna.se

 
Sacco

Sacco

21 december 2008 20:05

Absolut! Inga problem, använder i alla fall inte kalla vattenfyllda sjöarna.. en köttbulle säger man ju däremot inte nej till. Tur att vi alla är olika:)

http://www.bjorkmannarna.se

 
frippe

frippe

21 december 2008 20:36

Du har då tur du som får gå till detta julbord flera dagar i rad. Min matte skulle inte åka dit förren hon visste att dom andra djuren har varit där och ätit upp allt så att jag inte får något.
Hoppas att du får ordning på lukten i pälsen innan du träffar tjejerna. "Tycker synd om dig grabben"
Synd att dina sjöar frysit till så att du inte kan bada..
Kramizz på dig...

http://frippe.bloggagratis.se

 
molle

molle

21 december 2008 20:45

men herre jävlar vad mycket mat...
du tar väl med dig lite hem oxå...

http://bobmarleys.wordpress.com

 
Ingen bild

malte o snoken

21 december 2008 20:46

vilket julbord!! mums i flera dar!

 
Åsa

Åsa

21 december 2008 20:54

Nu blev jag ju nyfiken, måste kolla vad matte gör med sin hemsida. Hoppas att du inte får ont i magen ;)

http://ettlitetkatteri.bloggagratis.se

 
Eva med flock

Eva med flock

21 december 2008 21:00


Hej igen !

Självklart får du länka till min blogg !
Jag länkar tillbaka till din så vi lätt kan följa ditt härliga liv.
Förät dig inte nu Sigge på ditt julbord !

http://www.boysen.bloggagratis.se

 
Kasper

Kasper

21 december 2008 21:20

Dom där vilda djuren kan inte vara riktigt kloka!!! Som lämnat kvar allt det där! Bra för dig, att ha ett alldeles eget julbord.
För mörkt för att gå till bäcken - den finns väl där även om det är mörkt??!!

http://www.belof.se/Kasper-index.htm

 
alla Strövelstorpslagottona

alla Strövelstorpslagottona

21 december 2008 21:24

Jo då Sigge, det går att torka köttbullar, din matte bara lurar dej. tänk på alla tvåbenta som vandrar i fjällen, dom äter torkad mat
tokpussar

http://lagottoflickorna

 
 Timse

Timse

21 december 2008 21:38

alltså inte nog med att du hittar roliga fynd i skogen och bra spagropar, nu hittar du rena julbord också...jag vill också!!!!

http://timsevimse.blogg.se

 
Ingen bild

Primo och Acke

21 december 2008 23:20

Bra jobbat Sigge! Vilda djur??? Ja men hallååå der är ju precis det vi är ju;) eller hur? Så ät på du...synd att vi bor så långt bort annars hade vi gärna superat med dig
Morsning korsning!

 
Cavvetjejerna

Cavvetjejerna

21 december 2008 23:25

Matte undrar hur din mage mår efter detta enorma julbord du hittat!

http://www.cavaliersajten.bloggagratis.se

 
Marianne

Marianne

22 december 2008 11:22

Ett eget julbord mitt i skogen, det måste väl vara höjden av lycka för en hundmage?
Här finns det inga frusna sjöar, men gott om spagropar. Så det finns en anledning till att alla hundar har besökt tortyr kammaren innan jul.
God Jul

http://www.ekoxenskennel.se

 
Myrra

Myrra

22 december 2008 19:01

Vilken bra skog du har där det ingår julbord! Jag har fått mitt julbad i dag och det gick rätt smärtfritt till. Matte klarade av det helt själv utan att husse behövde stå och hålla för duschdörrarna! Jag försökte inte ens smita!

http://hundenmyrra.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sigge Svamphund - 13 juli 2016 08:16

Detta blir det allra sista inlägget på denna blogg. Jag har försökt skriva om alla minnen, men det fungerar inte. All glädje, alla äventyr vi upplevt tillsammans dessa fantastiska 10 år tillsammans. Det går inte att sätta ord på det. Min äls...

Av Sigge Svamphund - 9 juli 2016 12:14


TACK för all omtanke, alla hälsningar här, på Facebook, via mail, sms osv. Jag läser allt men orkar inte svara, vill bara vara ensam just nu. I går kväll så begravdes Sigge Svamphund av sin älskade bästa människovän Pinnaffären, egentligen heter ...

Av Sigge Svamphund - 8 juli 2016 11:44

I dag har det tänts en ny stjärna på himlen. Sigge finns inte längre, åldern tog hans bakdel som inte hängde med längre. I samråd med min underbara vän och veterinär A så togs beslutet. A hjälpte Sigge till resan över regnbågsbron. Sigge blev 1...

Av Sigge Svamphund - 7 juli 2016 18:01

Jag klarade av kvällstoaletten utan att bakdelen krånglade. Matte där emot har knappt sovit i natt för hon har vaknat så fort jag rört på mej. Morgontoan gick ganska bra. Så skulle jag prova att bada, fick skjuts ner till sjön. På väg dit så ...

Av Sigge Svamphund - 6 juli 2016 17:37

Dagen började alldeles som vanligt. Matte bestämde sej för att skjutsa mej till en bra skog för jobb.   Blev skjutsad till Döda älgenskogen. Bra eftersom jag hade mycket kantarellvalpar på tillväxt där. Bara att börja jobba.   Ska du ...

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards