Svamphunden Sigges funderingar

Direktlänk till inlägg 4 december 2008

Kollat Giahs skog

Av Sigge Svamphund - 4 december 2008 17:55

Mycket bra dag det här.

När jag gick ut i morse så var världen vit och det kom massor med snö.

Väldigt trevligt.

Sen så skulle jag ut och åka bil.

Trodde att jag skulle på nån av mina vanlliga skogsrundor.

Men inte...............

Jag hamnade hemma hos Giah!!!!!!!

Undrens tid är inte förbi för idag så slapp jag passa bilen.

Fick komma in till Giah eftersom den där typen Dahro hade den goda smaken att inte vara hemma.

Bjöd mej på Giahs mat och hittade en hel del andra intressanta saker.

Var ute och busade en stund medan människorna fikade.

Giah har en mycket bra inhägnad på baksidan av sitt hus.

Sen gick vi till Giahs skog.

Här sitter min snygga brud och filosoferar i skogen.

Hon får alltid godis när hon hoppar upp på stenar så det är sånt hon väntar på här.

Giah har en mycket bra skog för den var full med underbara spagropar.

Utmärkt lerigt vatten.

Giah har verkligen sunda intressen!!!!!!!

Hon gillar också spagropar.

Enda tiken jag känner som har vett att förstå att såna är intressanta.

Här blir jag jagad av henne.

Hon är på jakt efter pinnen som jag har i munnen.

Alltså jag var snabbast med att ta den och hon tror att hon ka få den.

Här har vi varsin istället.

Lugnast så. Fast vi snodde många pinnar av varandra.

Var länge i hennes skog och grejade.

När vi kom tillbaka från skogen så var vi inne ett tag igen.

Jag fick ett tuggben som jag inte riktigt hade tid med där så det tog jag med hem.

Men han den där typen Dahro kom hem medan jag var kvar.

Tycker ju att han kunde ha glömt bort att komma hem nåt mer.

Dahro fick gå upp och passa övervåningen av huset.

Hörde hur han satt och grät där uppe.

Matte påstod att det var dags för mej att åka hem.

Tyckte jag inte alls, det är aldrig dags att åka från Giah.

Hörde hur människorna pratade om att Giah snart kommer att börja lukta gott och då får inte vi träffas!!!!!!!

Hm, vi borde ju verkligen träffas då!

Jag blev väldigt trött av att inspektera Giahs hem och skog så jag har mest sovit bort resten av dagen.

 
 
Moa och Maiko

Moa och Maiko

4 december 2008 19:24

Grattis till lite trevlig snö! Och kanske får man grattulera till trevligt lervatten också. Ghia och du är verkligen fina ihop. Vi tycker fortfarande att det "ska bli ni två!" Hm...vi luktar också gott nu...

http://nysvansat.blogspot.com

 
lotta

lotta

4 december 2008 20:22

Vilken fin o bra skog hon hade, tjejen!! Nästan lika fin som din jhu:)..synd bara att det är "luktagottveckorna" snart :(

http://www.juniocola.bloggagratis.se

 
Ingen bild

molle

4 december 2008 20:56

du har haft mysigt du ser jag...jag har blivit torterad...

 
Myrra

Myrra

4 december 2008 20:58

Tänk vad du och Ghia verkar passa bra ihop! Pinnar och spagropar minsann! Helt perfekt ju! Vi har också fått påspädning med lite snö igen här. Skönt när det blir lite kallt igen!

http://hundenmyrra.blogspot.com

 
Marianne

Marianne

4 december 2008 21:30

Vilken härlig dag du har haft. Inte konstigt att du är trött efter allt som hänt. Giah är ju en riktig pingla…
Ha det gott

http://www.ekoxenskennel.se

 
alla Strövelstorpslagottona

alla Strövelstorpslagottona

4 december 2008 22:30

Människorna är allt bra konstiga. Vadå inte träffasnär Giah luktar gott?
pussar

http://lagottoflickorna

 
Tim

Tim

4 december 2008 23:56

Ni verkar ha så kul ihop...här hemma är det pest för jag får inte leka fritt med min tjej nu när hon luktar gott, dumma matte har henne i nåpn dun lina...suck...

Ja du, matte har skvallrat om att hon minsann ska försöka hitta den där dharo när hon är i stockholm, räcker det inte med mig va?! Voff!

http://timsevimse.blogg.se

 
Ingen bild

Primo och Acke

5 december 2008 00:06

Oj oj hon är bra snygg din brutta!! Kul med samma intressen....;)
Nu ska vi visst sova
Må gott

 
Marie

Marie

5 december 2008 08:15

Tack för tipset om ny blogg! Får se hur det blir. Börjar begripa hur det hela hänger ihop nu - så jag ger det en chans. Meeen så "handikappad" man känner sig när man bara sitter och stirrar som ett fån och begriper nada!

Hoppas ni får en riktigt trevlig helg! Ser att ni fått snö igen. Den lilla vi har fått har regnat bort igen. Trist skit! Jag och hundarna vill bara ha snöööö!!!

Marie

http://mariesdagbok.spaces.live.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sigge Svamphund - 13 juli 2016 08:16

Detta blir det allra sista inlägget på denna blogg. Jag har försökt skriva om alla minnen, men det fungerar inte. All glädje, alla äventyr vi upplevt tillsammans dessa fantastiska 10 år tillsammans. Det går inte att sätta ord på det. Min äls...

Av Sigge Svamphund - 9 juli 2016 12:14


TACK för all omtanke, alla hälsningar här, på Facebook, via mail, sms osv. Jag läser allt men orkar inte svara, vill bara vara ensam just nu. I går kväll så begravdes Sigge Svamphund av sin älskade bästa människovän Pinnaffären, egentligen heter ...

Av Sigge Svamphund - 8 juli 2016 11:44

I dag har det tänts en ny stjärna på himlen. Sigge finns inte längre, åldern tog hans bakdel som inte hängde med längre. I samråd med min underbara vän och veterinär A så togs beslutet. A hjälpte Sigge till resan över regnbågsbron. Sigge blev 1...

Av Sigge Svamphund - 7 juli 2016 18:01

Jag klarade av kvällstoaletten utan att bakdelen krånglade. Matte där emot har knappt sovit i natt för hon har vaknat så fort jag rört på mej. Morgontoan gick ganska bra. Så skulle jag prova att bada, fick skjuts ner till sjön. På väg dit så ...

Av Sigge Svamphund - 6 juli 2016 17:37

Dagen började alldeles som vanligt. Matte bestämde sej för att skjutsa mej till en bra skog för jobb.   Blev skjutsad till Döda älgenskogen. Bra eftersom jag hade mycket kantarellvalpar på tillväxt där. Bara att börja jobba.   Ska du ...

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards