Svamphunden Sigges funderingar

Direktlänk till inlägg 2 november 2008

Vanlig skogsrunda

Av Sigge Svamphund - 2 november 2008 18:02

Haft en alldeles vanlig hunddag.

Gick en lång runda i hemmaskogen som jag inte har gått på väldigt länge.

Is på alla spagropar så jag fick jobba hårt för att slå hål och släpa bort isbitar innan jag kunde göra inpackningar.

Jobbade faktiskt en del som svamphund.

Var ju flera dagar sen sist.

Trattkantarellerna var lite frusna men hemma så tinade dom och blev smaskiga mackor.

Självklart har jag fått svampmackor.

Titta noga på bilden.

Vet ni vad detta är?

Matte visste inte heller först vad det var och hur bilden hamnat i hennes kamera.

Tillhör visst kategorin MYCKET MISSLYCKADE BILDER.

I alla fall så är det mina framben och dagens första fynd.

Tror inte att någon kan räkna ut vad det är.

Här håller jag till mattes förtvivlan på med mitt ypperliga fynd.

Det är faktiskt ett par gamla väl djupfrysta kalsonger!

Jag ansåg att det var ett mycket bra fynd som jag kunde ha mycket skoj med.

Begriper inte varför matte hade andra åsikter.

Slutade med att jag gömde dom ordentligt i skogen så jag kanske kan roa mej med dom nästa gång jag går där.

Sen gick jag förbi ett bra hus.

Brukar vara bra service där med trevliga kvarglömda dunkar.

Men den servicen var visst indragen.

Inte en endaste dunk i sikte, hittade bara en gammal plastflaska.

Fast såna är också skoj.

Den är numer nedgrävd på ett bra ställe för framtida behov.

Det är alltid bra att gömma saker så de kan användas igen eftersom det kanske inte dyker upp så mycket nya fynd.

På ett ställe så hittade jag en pressening so var fast satt på nåt.

Ansåg att den inte alls skulle sitta där så jag gjorde mitt bästa för att ta bort den.

Matte la sej i och påstod att jag inte alls fick ta bort den och inte skulle jag få ta den med mej heller.

Dumma mänskliga påfund!

Allt jag hittar tillhör mej!

Min reflexväst glömde ju matte och så trodde hon att det var nog ingen fara för det var nog inga jägare där vi var.

När vi kom till vägen så var det ett helt jaktlag där som hade fikapaus.

Skogen var visst egentligen full med jägare fast vi inte sett dom!

Passerade min sjö också.

Mycket nedslående.

Onödiga isen hade lagt sej på min enda badplats sen igår!

Blää, jag som hoppats på ett par simturer i alla fall.

För en stund sen så lyssnade jag på ett telefonsamtal.

Mycket givande.

Imorgon ska jag dejta Giah i skogen igen!!!!!

 
 
Frippe

Frippe

2 november 2008 18:57

Shysst fynd!!
Det finns inga sådana där fynd här hemma.
Taskigt att du inte fick ta med dig presseningen hem!!
Ha det så hörs vi sen!!
Lycka till imorrgon hoppas att träffen blir lyckad.

http://frippe.bloggagratis.se

 
Sacco

Sacco

2 november 2008 19:10

Min matte hälsar att hon förstår mycket väl varför din matte inte gillade ditt senaste fynd:)

Trodde svampsäsongen var över men jag hade visst fel. Så bra, då kan du jobba som svamphund en liten stund till i år.

http://www.bjorkmannarna.se

 
Moa och Maiko

Moa och Maiko

2 november 2008 19:29

Vissa fynd borde förbli ofyndade tycker vår matte... och tillägger att fotot på den frostiga svampen var jättefint!Plastflaskor är däremot jättebra fynd och så LÅTER dom så häftigt också.Ha så kul med Ghia i morgon- vi önskar vi kunde vara med och dra några repor!

http://nysvansat.blogspot.com

 
camilla

camilla

2 november 2008 20:03

Gamla kallingar i skogen. Huga! Begrav dom noga ;D

Tackar så mycket för grattiset!!!!

http://www.bentley.bloggagratis.se

 
LottaS

LottaS

2 november 2008 20:07

Ja, tänk så mycket man kan hitta på rundan. Men djupfrysta kalsonger!! Ja, varför inte. Man kan ha kul med det mesta man hittar. Vov från Selma och Alma

http://metrobloggen.se/golden

 
Valle Vagabond

Valle Vagabond

2 november 2008 20:21

Kåldolmar och kalsipper!
Eller var det trattkantareller och djupfrysta kalsonger?
Hur som helst, fynd som fynd.
Du hittar verkligen den ena rariteten efter den andra.
Själv lyssnar jag efter möss som springer omkring nånstans i huset. Men jag kan ju inte få tag i dem ...

http://vallevagabond.bloggagratis.se

 
alla Strövelstorpslagottona

alla Strövelstorpslagottona

2 november 2008 20:34

Vilka härliga fynd du gör. Konstig matte du har som inte låter dej ta med dom hem. Men å andra sidan är våran mamsing minst lika konstig, tänk att dom alltid ska bestämma. Vi kanske ska göra uppror!!!!!!!
fyndpussar

http://lagottoflickorna

 
Cavvetjejerna

Cavvetjejerna

2 november 2008 22:02

Jisses vad fynd du hittar i dina skogar.
Ser att du har fått lite snö också.
Vi har kommit hem igen, och matte känner sig lite dålig så vi ska natta oss nu.
Hörs i morn!

http://www.cavaliersajten.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Tessan med voffsar

2 november 2008 22:05

ASGARV!! Du är ta mig fasen inte klok, frusna kallingar ha ha!! Sigge du är min idol!Skulle vara kul att få träffa dig ngn gång!!
Kramis!

 
lotta

lotta

2 november 2008 22:56

ha det så bra i skogen imorgon med söta tjejen då ;)

http://www.juniocola.bloggagratis.se

 
Backastugan

Backastugan

2 november 2008 23:00

Hej gullet. Hur har det gått med "reflex"konen? Vi verkar vara skrotsamlare båda 2 men din matte hmmm är din matte o råkar bestämma :( Kalsipperna får du behålla men hur går det med pottan? Är den kvar på gräsmattan eller har du lånat den på obestämd tid? Mitt bud står fast!

http://backastugan.blogspot.com

 
Kasper

Kasper

3 november 2008 00:00

Hehe, undrar hur han kände sig när han upptäckte att han tappat kallingarna ...
Han får absolut skylla sig själv för att du gömde dom. Kallingar ska INTE drälla runt ensamma i skogen!
Jag gör minsann inga fynd alls - men jag har BADAT idag! Ingen is på min sjö, fast det varit 6 grader kallt i natt.

http://www.belof.se/Kasper-index.htm

 
Marie

Marie

3 november 2008 10:41

Hej!
Hittade hit via Lottas "Golden life" - vilken supermysig blogg! Hit kommer jag absolut igen för att följa vidare äventyr! Lät ju spännande det där med djupfrysta kalsonger... *fniss* Mina hundar hade verkligen också gillat ett sådant fynd!

Tack för titten!
Marie med buspojkarna Napoleon & Leo

http://mariesdagbok.spaces.live.com

 
 Tim

Tim

3 november 2008 11:01

Vilket fynd du hittade! kalsingar i skogen... Hoppas du leker lite med Ghia från mig också. Förresten, jag lyckades sno åt mig ett dopp igår...lycka!

http://timsevimse.blogg.se

 
Ingen bild

malte o snoken

3 november 2008 11:02

hmmm...undrar just vem som glömmer ett par kalsonger i skogen...o varför...vi håller nog med matte där om hur kul det var o leka med dom eg...kanske var mer än bromsspår i dom usch! men huvudsaken att sigge har kul! men vi skulle föreslå att du håller dig till dunkarna o vattenkannorna o pinnarna...
en tveksam slafspuss (fast du har nog badat i nån spagrop sen kalsongerna!)

 
Ingen bild

molle

3 november 2008 18:23

jag kan faktiskt inte förstå varför du inte får ta med dej dina fynd hem... du hittar ju bara BRA grejor..fast jag är i skogen varje dag så hittar jag aldrig sådär bra grejor

 
Katta & Doriz

Katta & Doriz

3 november 2008 21:13

Vilket fynd!!!! Sån där skulle jag ocksåp vilja hitta!

http://www.kattarina.se/doriz.html

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sigge Svamphund - 13 juli 2016 08:16

Detta blir det allra sista inlägget på denna blogg. Jag har försökt skriva om alla minnen, men det fungerar inte. All glädje, alla äventyr vi upplevt tillsammans dessa fantastiska 10 år tillsammans. Det går inte att sätta ord på det. Min äls...

Av Sigge Svamphund - 9 juli 2016 12:14


TACK för all omtanke, alla hälsningar här, på Facebook, via mail, sms osv. Jag läser allt men orkar inte svara, vill bara vara ensam just nu. I går kväll så begravdes Sigge Svamphund av sin älskade bästa människovän Pinnaffären, egentligen heter ...

Av Sigge Svamphund - 8 juli 2016 11:44

I dag har det tänts en ny stjärna på himlen. Sigge finns inte längre, åldern tog hans bakdel som inte hängde med längre. I samråd med min underbara vän och veterinär A så togs beslutet. A hjälpte Sigge till resan över regnbågsbron. Sigge blev 1...

Av Sigge Svamphund - 7 juli 2016 18:01

Jag klarade av kvällstoaletten utan att bakdelen krånglade. Matte där emot har knappt sovit i natt för hon har vaknat så fort jag rört på mej. Morgontoan gick ganska bra. Så skulle jag prova att bada, fick skjuts ner till sjön. På väg dit så ...

Av Sigge Svamphund - 6 juli 2016 17:37

Dagen började alldeles som vanligt. Matte bestämde sej för att skjutsa mej till en bra skog för jobb.   Blev skjutsad till Döda älgenskogen. Bra eftersom jag hade mycket kantarellvalpar på tillväxt där. Bara att börja jobba.   Ska du ...

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2008 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards