Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 22 oktober 2006

Av Sigge Svamphund - 22 oktober 2006 16:24

Precis som matte lovat så skulle vi till skogen idag.Jag fick min snygga väst och matte tog svampkorgen.Så åkte vi iväg.Jag kände igen vägen och såg fram emot att leta upp masssormed svamp. I den skogen finns det hur mycket som helst.Men.........Där vi brukar parkera så stod det en massa bilar.Var glada att ni inte hörde vad matte sa när hon förstod att jägarna hade invaderat skogen.Funderade på att erbjuda mej att valla ihop alla jägare nånstans (jag är ju vallhund). Så kunde de ha stått i en klunga medan jag och matte plockade svamp i lugn och ro.Matte fortsatte åka och pratade om en annan skog.Nähä, inte där heller!!!!!!Satt en stor skylt om att jakt pågår.Nu sa matte ännu mera saker om jägare.Jag personligen var mest orolig över om jag skulle bli blåst på min skogspromenad.Nu åkte vi långt.Till slut var vi där mattes etapp av Sörmlandsleden slutar.ÄNTLIGEN!!!!!!Den skogen var jägarfri!Jag letade upp mängder med svamp. Det är så skojigt.Så hittade jag en liten bäck så jag fick plaska lite i vatten.Vet att det finns en sjö där men lyckades aldrig lura med matte till den.På eftermiddan så letade jag ännu mera svamp. Fast det var nästan på tomten.Matte underhöll mej med en ny lek.Hon satte fast hundgodis på pinnar eller i barken på träden.Först förstod jag inte var jag skulle leta. Men efter två försök så fixade jag det. Ibland är de lite svåra att nå eller få loss. Men jag gillar ju problemlösningar så det gör jag gärna igen.

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17 18 19 20 21 22
23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Oktober 2006 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards