Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 21 oktober 2006

Av Sigge Svamphund - 21 oktober 2006 17:21

Usch, det regnade när jag vaknade i morse.Försökte få matte att begripa att gå ut är detsamma som att jag sätter mej på verandan. Den har tak sådet regnar inte på mej där.Men inte det inte.......Hon har inte förstått att i mina hundliga rättigheter såingår det att slippa gå ut i regn.Blev utsläpad mot min vilja.Fast på eftermiddan hade det slutat regna.Jag fick min tjusiga gula reflexväst på mej. Den ska jag ha när det är mörkt för att synas och i skogen för att eventuella jägare ska se mej.För mej innebär den leta svamp.Vi gick till skogen och jag letade upp massor med svamp till matte.Hon är lite konstig. Säjer att hon inte alls behöver ha mera svamp. Så letar jag reda på en massa. Hon blir jätteglad ger mej beröm och godis och plockar dom. Fast hon sagt att hon inte ska ha mera. Jag förstår inte riktigt det där.Så pratar hon om HENNES svampställen.Hmm, de är väl i alla fall mina!? Det är ju jag som letar reda på den och jag har faktiskt hittat nya ställen åt henne.Imorgon ska vi visst också till skogen.Undrar om jag har sån tur att det blir nån av skogarna medsjöar?Ett uppfriskande höstdopp är ju aldrig fel.

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17 18 19 20 21 22
23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Oktober 2006 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards