Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 15 oktober 2006

Av Sigge Svamphund - 15 oktober 2006 19:08

Äntligen kom jag till skogen idag!!!!Eller skogen, jag är ju van vid de milsvida skogarna och denna är liten.Men efter att ha letat upp en massa svampar åt matte såbåde jag såg och kände lukten av vatten.Gav mej genast iväg och framför mina tassar bredde en sjö ut sej!Sjöar ska man bada i anser jag.Alltså rusade jag ut i vattnet och förväntade mej att matte skulle kasta en pinne. Jag älskar att simma efter pinnar!!!!!Men den där badkrukan matte påstod att det var kallt i vattnet.Ha, det är inte alls kallt om man som jag har rejäl päls.Jag fick simma några gånger i alla fall.Eftersom jag inte fick bada i Eskilstunaån igår så var jag verkligen ibehov av en simtur idag.Alla sjöar jag ser måste jag provbada. Går det att simma i dom är de bra.Imorgon ska jag visst få åka till en av mina stora skogar och leta svamp.Så hörde jag hur matte pratade med nån kompis i telefon om att de ska till skogen nån dag.Perfekt får då får jag åka till Rosmossen. Där har jag en alldeles egen bäck som jag har mycket pyssel med.Antar att jag ska hjälpa dom att leta och plocka svamp också.

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17 18 19 20 21 22
23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Oktober 2006 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards